‘Štitite podatke klijenata i bit ćete konkurentniji, a kupci će vam više vjerovati’

Autor: Lucija Špiljak , 13. srpanj 2021. u 13:16
Dijana Kladar, pravna stručnjakinja/JOSIP REGOVIĆ/PIXSELL

Naš cilj je osvijestiti klijente o važnosti zaštite svih prava koja su usko vezana uz pravo na privatnost, kaže D. Kladar.

Europska nadzorna tijela od 28. siječnja do kraja 2020. godine izrekla su više od 158 milijuna eura novčanih kazni za povrede GDPR-a, odnosno Opće uredbe za zaštitu podataka. To predstavlja gotovo 40%-tno povećanje u odnosu na prethodno 20-mjesečno razdoblje, što vodi do ukupnog iznosa više od 272 milijuna eura kazne od svibnja 2018. godine.

To između ostalog znači da bi kompanije trebale više brinuti o zaštiti osobnih podataka, o čemu smo razgovarali s odvjetnicom i stručnjakinjom u ovom području Dijanom Kladar, koja je 2018. godine, kada je tek počela primjena Opće uredbe, s Ivicom Kruhekom u Zagrebu osnovala Presido, danas vodeću kompaniju u Adria regiji specijaliziranu za savjetovanje i edukaciju iz zaštite osobnih podataka i informacijske sigurnosti.

Specijalistička znanja

Polazeći od činjenice da prosječna tvrtka svoje podatke dijeli s više od 730 različitih dobavljača i drugih proizvođača, smatraju da su privatnost i zaštita osobnih podataka danas nužan dio poslovanja.

“Naš cilj je osvijestiti klijente o važnosti zaštite svih prava koja su usko vezana uz pravo na zaštitu osobnih podataka i privatnost. Želimo im razviti svijest da upravo implementacija GDPR-a može za njih značiti bolju konkurentnost na tržištu, ali i bolje poslovne rezultate jer će im kupci, suradnici, partneri više vjerovati”, pojašnjava Kladar koja je u vrijeme primjene GDPR-a bila članica radne skupine za donošenje Zakona o provedbi Opće uredbe, te je s kolegama iz Agencije za zaštitu osobnih podataka bila aktivna na području zaštite osobnih podataka.

“To je cijelom timu dalo i još daje prednost nad drugima koji su se u 2018. bavili istim poslom, a u toj godini su se ama baš svi smatrali stručnjacima za zaštitu osobnih podataka, makar nisu imali iskustva niti su pravnici niti razumiju pravo, niti znaju primjenu propisa i praksu Suda EU. Iskustvo i specijalističko znanje u našem poslu igra jako veliku ulogu. Članovi našeg tima ne svaštare, oni su usko specijalizirani za svoja područja znanja i ekspertize”, navodi Kladar.

I u Španjolskoj, UK, Poljskoj…

Rade s domaćim i stranim klijentima, od mikro i malih sve do srednjih poduzetnika i velikih kompanija. Neki od klijenata su Zara, Ikea, eKupi, M San, Blue Sun hoteli, Pevex, Index, 24sata, KBC Dubrava, Transformers Magazine, fashion.hr, Intersport, Zagrebački holding, Converse, Woolf, Ljekarne Švaljek, Adiva (PHOENIX Farmacija), Optimapharm, Hanfa…

158

milijuna eura novčanih kazni izrekla su u 2020. europska nadzorna tijela tvrtkama za povrede GDPR-a

“Dosad smo radili prilagodbe i konzultacije za razne djelatnosti: odgojno-obrazovne ustanove, ustanove iz sustava socijalne skrbi, financijske institucije, farmaceutske i zdravstvene ustanove, hotelijerstvo, agencije za istraživanje tržišta, kao i web shopove.

Svim klijentima pristupamo individualno i prilagođavamo im se, jer im želimo pružiti sigurnost u najvećoj mogućoj mjeri. Mi smo svima na raspolaganju 24/7 i uvijek korak ispred nadzornog tijela”, kaže pravna stručnjakinja.

Ponosna je, kaže, na visokospecijalizirane stručnjake u kompaniji. Trenutačno su prisutni u Adria regiji, no fokusiraju se na Španjolsku, Veliku Britaniju i Poljsku gdje imaju klijente. Jedan od najnovijih projekata je portal www.akademija.hr na kojem su radili s tvrtkom Vision Compliance, koja ima urede i u Kini.

“Na portalu www.akademija.hr mogu se naći specijalističke video lekcije po povoljnim cijenama i mogu ih kupiti svi; od fizičkih osoba koje žele raditi na svom usavršavanju do tvrtki koje žele educirati svoj tim. Uz svaku video lekciju možete kupiti i dodatan materijal.

Dio materijala je uvijek dostupan uz kupnju video lekcije, ne mora ga se dodatno plaćati. Svakodnevno povećavamo ponudu video lekcija, no ostat će to specijalističke edukacije; radno pravo, IT sigurnost, marketing i slično”, zaključuje Dijana Kladar iz Presida.

Komentirajte prvi

New Report

Close