Tvrtka specijaliziranu za IT analitiku predviđana SPSS Hrvatska izvjestila je da su internetske ankete naizgled manje nametljive i jednostavnije za provedbu u usporedbi s tradicionalnim anketama, no neprecizne. Prema SPSS-ovom mišljenju bez klasičnih papirnatih ili telefonskih anketa ne može se dobiti mišljenje onih korisnika koji nemaju računalo, koji su računalno nepismeni ili koji pripadaju starijoj generaciji koju tehnološka revolucija nije dotakla. Vodeće istraživačke tvrtke koriste SPSS-ovu programsku opremu za anketiranje i upravljanje povratnim informacijama jer se pomoću nje može obuhvatiti najširi mogući uzorak korisnika. Povratne informacije ključ su uspjeha svake tvrtke koja se bavi istraživanjem tržišta. Zbog nametljivih tehnika u prošlosti koje su izazvale nesklonost ljudi prema sudjelovanju u anketama istraživači su postali svjesni složenosti anketnog postupka. Usprkos općem mišljenju, internetsko anketiranje nije univerzalno rješenje. Tvrtka Pew Internet & American Life nedavno je objavila rezultate istraživanja koje je pokazalo da 49 posto Amerikanaca samo povremeno koristi moderne tehnologije, a mnogi uopće ne koriste Internet. “Dok se tržišna istraživanja sve više usmjeravaju na internetsko anketiranje, istraživačke tvrtke nikako ne smiju zaboraviti važnost tradicionalnih tehnika anketiranja. Na izbor ciljane tehnike dodatno utječe i dužina anketnih listića, vrsta istraživanja, odabrana tema ili skupina proizvoda te njihova vrijednost”, pojasnio je Patrick Quigley, SPSS-ov potpredsjednik za istraživačke tehnike. Kao referencu za svoj stav u SPSS-u navode da 24 od 25 vodećih svjetskih tvrtki za istraživanje tržišta koristi njihove tehnologije.
Prema SPSS-ovu mišljenju, internet ankete nedovoljno su objektivne
Tvrtka specijaliziranu za IT analitiku predviđana SPSS Hrvatska izvjestila je da su internetske ankete naizgled manje nametljive i jednostavnije za provedbu u usporedbi s tradicionalnim anketama, no neprecizne. Prema SPSS-ovom mišljenju bez klasičnih papirnatih ili telefonskih anketa ne može se dobiti mišljenje onih korisnika koji nemaju računalo, koji su računalno nepismeni ili koji pripadaju starijoj generaciji koju tehnološka revolucija nije dotakla. Vodeće istraživačke tvrtke koriste SPSS-ovu programsku opremu za anketiranje i upravljanje povratnim informacijama jer se pomoću nje može obuhvatiti najširi mogući uzorak korisnika. Povratne informacije ključ su uspjeha svake tvrtke koja se bavi istraživanjem tržišta. Zbog nametljivih tehnika u prošlosti koje su izazvale nesklonost ljudi prema sudjelovanju u anketama istraživači su postali svjesni složenosti anketnog postupka. Usprkos općem mišljenju, internetsko anketiranje nije univerzalno rješenje. Tvrtka Pew Internet & American Life nedavno je objavila rezultate istraživanja koje je pokazalo da 49 posto Amerikanaca samo povremeno koristi moderne tehnologije, a mnogi uopće ne koriste Internet. “Dok se tržišna istraživanja sve više usmjeravaju na internetsko anketiranje, istraživačke tvrtke nikako ne smiju zaboraviti važnost tradicionalnih tehnika anketiranja. Na izbor ciljane tehnike dodatno utječe i dužina anketnih listića, vrsta istraživanja, odabrana tema ili skupina proizvoda te njihova vrijednost”, pojasnio je Patrick Quigley, SPSS-ov potpredsjednik za istraživačke tehnike. Kao referencu za svoj stav u SPSS-u navode da 24 od 25 vodećih svjetskih tvrtki za istraživanje tržišta koristi njihove tehnologije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu