Slovenci u hrvatski Facebook uložili 1,2 milijuna dolara

Autor: Bernard Ivezić , 25. kolovoz 2010. u 22:00

Najbrže rastući softverski izvoznik u Hrvatskoj prvu investiciju iskoristit će za širenje u Veliku Britaniju i SAD

Slovenski investicijski fond RSG Capital uložio je 1,2 milijuna dolara u najbržerastućeg hrvatskog softverskog izvoznika tvrtku Pet minuta. Mlada zagrebačka kompanija, osnovana prije tri i pol godine, preklani je probila promet od milijun kuna godišnje, dok je lani iznosio više od milijun eura, od čega je 95 posto činio izvoz softvera i popratnih usluga. Direktor i jedan od osnivača tvrtke Pet minuta Viktor Marohnić kaže da je RSG Capital novac investirao u njihovu mobilnu društvenu mrežu zvanu Shout’Em. Riječ je o softverskoj platformi, razvijenoj u cijelosti u Hrvatskoj, koja omogućuje izradu i upravljanje različitim društvenim mrežama poput Facebooka i LinkedIna.

Utrostručena dobit
“Shout’Em baza korisnika je u stalnom porastu s trenutno više od 20.000 društvenih mreža diljem svijeta koje se temelje na našoj tehnologiji tako da osjećamo potrebu da vlasnicima mreža ponudimo još bolju platformu“, kaže Marohnić.Dodaje da su za potrebe širenja i razvoja Shout’Ema osnovali novu istoimenu tvrtku u kojoj vlasništvo uz RSG Capital imaju i osnivači Pet minuta Viktor Marohnić i Saša Šarunić. Upravljanje tvrtkom Pet minuta preuzima jedan od najviše pozicioniranih zaposlenika Microsofta u Hrvatskoj i stručnjak za razvoj internetskih aplikacija Luka Abrus. U Microsoftu radi već sedam godina, a posljednjih godinu dana razvijao je proizvode i usluge te radio prodaju za velike klijente. Uz to, Abrus je bio zadužen za vođenje sadržaja najveće Microsoftove konferencije u regiji Windaysa. Viktor Marohnić kaža da će Abrus uz funkciju direktora dobiti i ravnopravno partnerstvo u tvrtki Pet minuta koja je prošle godine utrostručila neto dobit na 1,3 milijuna kuna. Početkom prošle godine Vladina agencija Bicro za podršku razvoja visoko-tehnološkog sektora u Hrvatskoj tvrtki Pet minuta odobrila je povoljan kredit od 1,7 milijuna kuna. Marohnić kaže da im je to pomoglo da nastave razvoj Shout’Ema i dođu do prve investicije u svoju tvrtku. Tvrtka Pet minuta je lani povećala broj zaposlenika s četiri na 25 i najveća je kompanija za proizvodnju mobilnih aplikacija i društvenih mreža u Hrvatskoj. Iza nje su projekti poput servisa za razmjenu fotografija putem interneta Ptičice i domaće društvene mreže Trosjeda koja se nalazi na portalu Net.hr.

Izvoz primaran
“Plan je da nova tvrtka sa Shout’Emom otvori urede u Londonu i New Yorku u kojima će se odvijati većina poslovnih aktivnosti, posebno prodaja, dok ćemo razvoj i kreativu zadržati u Hrvatskoj u Zagrebu”, istiće Marohnić. Dodaje da je Shout’Em od početka zamišljen kao globalni servis i da većina prometa koji ostvaruje već sada dolazi izvan Hrvatske. Tvrtka Pet minuta dosad je radila softverske poslove za nekoliko velikih međunarodnih kompanija. Primjerice, za RealNetworks, kompaniju koja razvija softver za streaming glazbu, radili su na projektu Vodafone Music Storea, pandana iTunesu u Europi. “Izvoz nam je i do sada bio primaran izvor prihoda jer smo izvozili u SAD, Veliku Britaniju, Austriju i druge države pa vjerujemo da su naši planovi o rastu ne samo ambiciozni već i realni”, zaključuje Marohnić.

Shout’em

Popularni u SAD-u, Kini i Indiji
Na softverskoj platformi za razvoj i upravljanje društvenim mrežama Sho­ut’Em, koju je razvila tvrtka Pet minuta, u posljednjih devet mjeseci udvostručio se broj tematskih online zajednica, takozvanih društvenih mreža, na 20.000. Shout’Em je vrlo popularan u SAD-u, Kini, Indiji i Rusiji. Popularnost duguje i činjenici što za nju postoje aplikacije za iPhone i Android mobitele.

Komentirajte prvi

New Report

Close