Smart Industry
UMJETNA INTELIGENCIJA

S Geckom će se s jednog sučelja moći upravljati svim podacima i procesima HR-a

Na osnovnoj razini i postojeće i nove poslovne aplikacije će vrlo vjerojatno koristiti UI tehnolgiju velikih svjetskih tvrtki poput OpenAI ili Googlea.

PD VL native tim
12. lipanj 2023. u 22:00
Marko Perme, Foto: PD

Marko Perme, suosnivač i direktor tvrtke Agilcon, koji je vodeći Salesforce Consulting Partner u Adriatic regiji govori o tome što u budućnosti možemo očekivati kada govorimo o razvoju umjetne inteligencije te gdje je u svemu tome čovjek.

Predstavite nam ukratko Gecko HRM – zašto je to ‘vodeća aplikacija za nove generacije’ i koje su joj glavne prednosti nad konkurentskim proizvodima?

Gecko HRM je moderna HRM platforma u oblaku koja je izgrađena lokalnim znanjem i s jasnom vizijom – služiti kao jedinstvena platforma na kojoj će moderna tvrtka moći upravljati svim podacima i procesima u području ljudskih resursa s jednog mjesta i putem jednostavno uporabljivog sučelja. Osim toga, Gecko HRM služi svim zaposlenicima u tvrtki kao centralno mjesto gdje upravljaju svojim profilima, podacima i šalju zahtjeve te sudjeluju u procesima poput uvođenja u posao, ocjene učinka i ciljeva i sl. Ono što većina naših korisnika najviše hvali na Gecko HRM-u su odlično korisničko sučelje i jednostavnost korištenja, mogućnost prilagodbe specifičnim procesima i posebnostima pojedine tvrtke, jednostavna integracija s drugim sustavima u tvrtki te detaljna i dubinska analitika svih podataka i njihov prikaz u jednostavnim, vizualno atraktivnim nadzornim pločama. Gecko HRM je HR platforma izgrađena na vrhunskoj, svjetskoj tehnologiji Salesforce, u koju je ugrađeno lokalno i regionalno znanje naših stručnjaka za tehnologiju i stručnjaka za procese u ljudskim resursima.

Kako će UI utjecati na HR, kakve promjene predviđate i što to znači za aplikaciju kao što je Gecko HRM?

Umjetna inteligencija će imati velike značaj na području ljudskih resursa. Neovisno iz koje perspektive promatramo, taj utjecaj će biti golem. Prije svega, i to je već sada očito, doći će do značajnih pomaka u automatizaciji zadataka koji se danas većinom rade “ručno”. Npr. to su zadaci poput upisa podataka o zaposlenicima u sustav te izrada pravnih dokumenata poput ugovora, zatim identifikacija najboljih kandidata za posao, analiza podataka o zaposlenicima i dubinski uvid. Sve ove pogodnosti možemo očekivati vrlo skoro. Naši stručnjaci već danas rade na testiranju mogućnosti ove tehnologije i unutar Agilcona pripremamo plan nadogradnje naše platforme ovakvim i sličnim mogućnostima.Međutim, ono što je sigurno, jest da inovacije neće stati na tome. Već danas možemo predvidjeti razne mogućnosti primjene umjetne inteligencije u HR-u. Iako će tvrtke koristiti umjetnu inteligenciju za automatizaciju ručnog rada, primarni fokus će im biti razvoj vještina zaposlenika i usklađenje njihovih i organizacijskih ciljeva. Ne primjer, umjetna inteligencija može izraditi personalizirani plan karijere za svakog zaposlenika, a temeljem podataka iz prošlosti poput učinka i ciljeva organizacije. UI može ukazati na nedostatak vještina, naglasiti jake strane zaposlenika te temeljem tih faktora kreirati plan edukacije, mentoringa s konkretnim ciljevima te izraditi personalizirane upitnike ili sugerirati koji zaposlenici trebaju biti unaprijeđeni ili ih se treba razmatrati za poziciju nasljednika nekom voditelju. Imajući sve to u vidu, naša je namjera viziju razvoja Gecko HRM-a usmjeriti prema alatu koji će biti partner poslovanju i osobni poslovni savjetnik, a ne samo platforma za automatizaciju procesa.

Dugoročnu perspektivu trenutno je izazovno detaljno opisati, ali ja sam siguran da ćemo u budućnosti ulogu UI u HR-u gledati i kao ključni element u izgradnji novih poslovnih modela koji će temeljno promijeniti kako radimo. Takve strukture promjene neuptino će redefinirati ulogu HR odjela, kao i tehnologije koja podržava HR procese, u koju ubrajam i Gecko HRM.

Kako će se poslovne aplikacije razvijati u doba umjetne inteligencije i kako namjeravate odgovoriti na te trendove?

Na osnovnoj razini i postojeće i nove poslovne aplikacije će vrlo vjerojatno koristiti UI tehnolgiju velikih svjetskih tvrtki poput OpenAI ili Googlea. Već danas je upotreba usluga poput OpenAI ChatGPT vrlo raširena. Međutim, to vidim tek kao početak.

U budućnosti možemo očekivati dodane nivoe specifične UI tehnologije kao nadopunu spomenutim općim UI uslugama. Te specifične UI tehnologije bit će specijalizirane za određeno područje i davat će dublju ekpertizu za područja poput medicine, matematike, financija i ljudskih resursa.

Međutim, po mom mišljenju, čak ni to neće biti dovoljno za pojedine tvrtke. Ono što mi u tvrtkama želimo jest da UI razumije našu povijest, viziju, misiju, kulturu i vrijednosti. Kombinacijom ova 3 nivoa dobit ćemo sustav koji će nam stvarno pomoći pri donošenju odluka od onih manjih u sklopu nekih procesa do velikih, strateških odluka.

Naravno, ovakva vizija donosi i prednosti i prijetnje te pitanja o budućoj ulozi ljudi pa sve do neizbježnog pitanja “gdje je tomu kraj?”. Ovdje priznajem da moja ekspertiza prestaje i takve diskusije bih prepustio filozofima.

Kako će izgledati korisničko sučelje između čovjeka i stroja?

Trenutno je sučelje između čovjeka i stroja najveća prepreka i usko grlo. Kada sagledate na koje sve načine ljudi mogu komunicirati i izražavati se, poput glasa, vizualizacije, pokreta, gestikulacija. S druge strane, računala imaju nevjerojatne mogućnosti pohrane i procesiranja podataka. Pa ipak, u našoj komunikaciji s računalima mi se ljudi oslanjamo na ekrane s poljima i gumbima za unos naredbi.

Nije mi teško zamisliti budućnost u kojoj će se računala prilagoditi ljudima u načinu komunikacije. To može uključivati govor i na taj način otkloniti potrebu unošenja ili čitanja podataka s ekrana.

Na primjer, neki složeni financijski izvještaj bit će moguće generirati uz pomoć UI jednostavnim glasovnim naredbama, odnosno kroz dijalog s računalom, a ne nužno više u Excelu koristeći formule koje većinom znaju samo stručnjaci.

Kako u budućnosti vidite prilagodbu HR procesa u tvrtkama?

Uvijek je vrlo nezahvalno predviđati budućnosti, međutim mogu iznijeti svoju osobnu perspektivu. Način na koji se danas koristi tehnologija u poslovanju je daleko od optimalnog. U nekim slučajevima, kruta i zastarjela tehnologija često je i prepreka u radu. Upravo zbog toga, naša je misija da naš Gecko HRM bude vrlo prilagodljiv. A UI donosi i nove mogućnosti. Ta će tehnologija omogućiti da se sustav sam prilagođava potrebama pojedine tvrtke ili čak i samo-optimizira nakon što analizira učinkovitost nekog procesa.

U svakom slučaju pojam fleksibilnosti će biti potrebno ponovno definirati, a ja vjerujem da će Gecko biti predvodnik tog trenda.

Sadržaj omogućio Agilcon

New Report

Close