Unatoč recesiji i plinskoj krizi koja je dotaknula i zagrebačku tvornicu čarapa Jadran njezin direktor Živko Žužul izuzetno je optimističan. Čarape Jadran s redizajniranim brendom koje su osvojile 40 posto domaćeg tržišta unatoč jakoj konkurenciji sve su unosniji biznis u Europi.
Kamioni za EU
Međutim, upravo kada je Plinacro zatvorio plin, radile su se posljednje količine čarapa za robne kuće Kaufland, ali prvi šleperi robe vrijedne 142.000 eura ipak u ponedjeljak kreću u Njemačku za opskrbu 460 trgovina tog lanca. Jedan kamion odlazi za Rewe grupu u čijem sastavu je Billa, dok je treći predviđen za put u Nizozemsku u IPKO. Riječ je o zadnjoj pošiljki za tog kupca iako je nekada držao 60 posto proizvodnje u Jadranu. Žužul napominje da je to lohn posao, “a to se više ne uklapa u dugoročnu Jadranovu orijentaciju”. Čelnik tvrtke ne krije zadovoljstvo jer Kaufland su obrađivali više od godinu dana, a sada kontaktiraju s lancem specijaliziranih trgovina Leder&Schuh koji imaju i dvije trgovine u središtu Beča. Do Jadranova angažmana došlo je nakon što je jedna austrijska tvornica čarapa završila u stečaju. Osim toga Jadran je glavni opskrbljivač Mercatora s modnim čarapama za regiju. Strateški je partner Konzuma za koji radi trgovačku marku, a i svi strani lanci koji su u Hrvatskoj, poput DM-a i Metroa, također su im otvorili vrata u regiji. Već ove godine tvornica treba povećati proizvodnju između 30 i 40 posto, odnosno planira napraviti 13 milijuna pari ženskih čarapa od čega će 80% biti vlastiti brend, a 20% prodaja kroz trgovačke marke. U Jadranu će se ove godine proizvesti i dva milijuna pari muških i dječjih čarapa. Žužul napominje da će kriza biti fantastičan izgovor za sve menadžere koji nisu znali odgovoriti izazovima vremena i biti im alibi za skrivanje vlastitih nesposobnosti. I oni su nekoć imali strah od talijanskih proizvođača čarapa, ali su “iskoračili u redizajnu brenda Jadrana, poradili na vizualnom identitetu i okrenuli se novom marketingu i cijenama. Brend smo stabilizirali i širili tržište njegovom snagom, odnosno modom proizvedenom u tvornici”.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.stvarno zvuči dobro: ravnomjerna briga o proizvodnji, dizajnu i marketingu, osvajanje novih poslova.
ako je sve to istina, svaka čast.
većinu tekstilaca vode poslovođe maskirane u menadžere koji dizajnerima i tehnolozima ne daju ni prići, a stalno kukaju kako ih uništavaju puki doradni poslovi…
vrhunska firma. svaka čast na strategiji tijekom recesije.
Uključite se u raspravu