Online usluge i internetska trgovina, dvije najznačajnije inovacije u globalnom gospodarstvu u posljednjih nekoliko godina mijenjaju maloprodajno tržište i imaju izravan utjecaj na logistički sektor u cijeloj Europi.
Prema istraživanju tvrtke za promet poslovnim nekretninama Colliers International, europsko tržište internetske trgovine bilježi rast od 18 posto, a procjenjuje se da je njegova vrijednost lani dosegnula 200 milijardi eura. Od toga 70 posto drže Njemačka, Velika Britanija i Francuska dok najveći rast od 34 posto bilježi Poljska.Antonio Zrilić, konzultant za logistiku i nabavu iz tvrtke Logiko, ističe da trgovci zbog promjene ponašanja kupaca prelaze na online prodaju. "Logistika je prisiljena pratiti sve promjene u novim kanalima prodaje koji se pojavljuju. To su veliki izazovi za sektor trgovine koji je tradicionalno bio vezan uz 'stvarne' kupce koji su dolazili u trgovine", smatra Zrilić. "Logistički gledano, veleprodaje i skladišta koja su opskrbljivala realne trgovine radile su većinom na principu izdavanja punih kutija i paleta, a transport se vršio kamionima. Narudžbe koje dolaze online preko internetskih trgovina odnosno e-tailera i direktno opskrbljuju potrošače isporučuju se komadno i transportiraju se pojedinačno kombi vozilima", napominje Zrilić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu