Proizvod mora biti rijedak da bi se uspješno izvozio – kao naš

Autor: Darko Bičak , 20. listopad 2020. u 14:00
Sve što se moglo u Altprou su digitalizirali i maksimalno se prilagodili/ROBERT ANIĆ/PIXSELL

Već 15 godina pokušavamo se probiti na indijsko tržište. Samo u našoj branši, gdje nismo jedini igrači, indijsko tržište je vrijedno oko 2,5 mlrd. eura, kaže Viduka.

Iako se radi o relativno maloj tvrtki, 180 zaposlenih u Hrvatskoj i Srbiji, zagrebački Altpro je u svojoj tržišnoj niši iz segmenta željezničke tehnologije globalni lider.

Naime, kako je prilikom jučerašnjeg posjeta Luke Burilovića, predsjednika Hrvatske gospodarske komore ovoj tvrtki, istaknuo Zvonimir Viduka, osnivač i direktor Alproa, u početku su shvatili da je bolje imati tri proizvoda s kojima će biti globalno konkurentni nego njih tisuću koje će prodavati ikako ili nikako.

Montira se na šine

Altpro je na tržištu prisutan već 26 godina, a sada je došlo do novog trenutka u njihovu razvoju, s dva velika projekta – ugovorom za opremanje željeznice u Indiji te ugovorom za monorail u Los Angelesu koji povezuje grad sa zračnom lukom.

Posebno je zanimljiv indijski projekt težak za sad 40 milijuna eura, za isporuku detektora željezničkih vozila koji se montiraju na same šine.

“Već 15 godina pokušavamo se probiti na indijsko tržište, a nedostatak samo jednog certifikata nam je “ukrao” osam godina. Samo u našoj branši, gdje naravno nismo jedini igrači, indijsko tržište je vrijedno oko 2,5 milijarde eura”, kazao je Viduka.

Malo drugačiji uvjeti

Pojasnio je da hrvatski proizvod mora biti inovativan i rijedak kako bi se uspješno izvozio.

“Ove detektore koje smo mi razvili za monorail vlakove su jedinstveni na svijetu, ne proizvodi ih nitko drugi. Dakle, treba se usko specijalizirati i biti u nečemu najbolji, pojasnio je Viduka.

Dodao je da u Indiji vrijede malo specifični uvjeti poslovanja, a u odnosu na EU, te da je gotovo pa praksa da se se ponuđač opreme mora obvezati na transfer tehnologije i pristanak da se 70% nekog proizvoda radi u samoj Indiji.

I dok je to za neke velike igrače neprihvatljivo, Viduka ističe da se i s ovih 30% vrijednosti može itekako raditi, i zaraditi. Kako se radi ipak o dalekom tržištu na koje roba stiže brodovima, ili u ovom slučaju avionima, situacije poput korona krize mogu poremetiti poslovne planove.

“U Indiji je sad potpuni lockdown pa teže isporučujemo robu, ali snalazimo se. Roba koju smo morali isporučiti u lipnju je poslana tek u rujnu, no moram priznati da svi imaju razumijevanja i nitko, u ovom ili nekom drugom slučaju, ne radi nikakve “standardne” probleme zbog kašnjenja.

Naši inženjeri idu na puštanje proizvoda u pogon pa moraju u samoizolaciju nakon povratka. Zato smo sve što možemo digitalizirali i maksimalno se prilagodili.

No, uspjeli smo se u desetom mjesecu vratiti na rezultat iz prošle, rekordne godine, 70-ak milijuna prihoda, a do kraja godine ćemo ga i premašiti“, kazao je Viduka, dodavši kako su im i državne mjere pomogle da premoste najteže razdoblje.

Istaknuo je i da im u proboju na strana, posebno ona daleka tržišta, pomaže HGK kroz svoje subvencije sudjelovanja na velikim sajmovima, a isto tako i svojom bazom podataka te mrežom predstavništava. Trenutačno Altrpo svoje proizvode, uglavnom senzore, plasira na 50 svjetskih tržišta.

Komentirajte prvi

New Report

Close