Promet tvrtke Bosch u Hrvatskoj prošle godine iznosio je 165,8 milijuna kuna i bio je za 12,5 posto veći od prometa iz 2005. godine, rečeno je na jučerašnjem, prvi put u Hrvatskoj, predstavljanju godišnjih poslovnih rezultata i planova tvrtke Bosch u nas i u svijetu. Robert Bosch AG je u Hrvatskoj putem trgovačkog društva Robert Bosch d.o.o. zastupljen od 1993. godine. Ta tvrtka odgovorna je i za poslovanje grupe Bosch u Bosni i Hercegovini. Na oba tržišta Bosch distribuira proizvode iz područja tehnike motornih vozila, električnih alata te toplinske tehnike pod markama Bosch, Blaupunkt, Skil, Junkers i Buderus. Od ukupnog prihoda od 165,8 milijuna kuna 145,8 milijuna je ostvareno u Hrvatskoj, a 20 milijuna u BiH. Broj djelatnika u Hrvatskoj na kraju prošle godine iznosio je 51, a za 2007. planira se povećanje broja zaposlenih. Ljeti 2004. tvrtka je uselila u novu poslovnu zgradu na adresi u Branimirovoj, u kojoj se osim uredskih prostorija nalazi i radionica za električne alate, kao i nekoliko centara za obuku. Na konferenciji su direktor Boscha u Hrvatskoj i Sloveniji Helmut Weinwurm te direktor Boscha Austrija koji je odgovoran i za Hrvatsku Karl Strobel najavili da u 2007. godini Bosch u Hrvatskoj planira rast prometa od oko 15 posto te daljnji razvoj prodaje u Bosni i Hercegovini. Dobit tvrtke u Hrvatskoj iznosila je 3,4 milijuna, a kao glavni razlog za tako mali iznos u Boschu navode velike investicije na području Bosne i Hercegovine. Grupa Bosch je globalni proizvođač na području automobilske i industrijske tehnologije, proizvoda široke potrošnje te graditeljskih tehnologija. Fiskalne 2006. godine ostvarila je promet od 43,7 milijardi eura od čega 27,2 milijarde otpadaju na segment Tehnike motornih vozila, 11 milijardi na Potrošna dobra i građevinske tehnike te 5,5 milijardi eura na Industrijske tehnike. Vodeći ljudi Boscha za naše područje najavili su da se globalno za 2007. godinu očekuje nešto manji prirast u odnosu na prethodnu godinu što prije svega ovisi o vrijednosti eura.
Predviđa se porast prometa od oko pet posto i ponovno očekuje rendita od sedam posto prije oporezivanja. Na slabljenje automobilskog tržišta u Sjevernoj Americi i Europi utjecao je tečaj, no Bosch ipak očekuje izjednačene impulse do kraja godine zbog pozitivnog rasta konjunkture u svijetu što će vjerojatno utjecati i na automobilsku industriju. U Boschu posebno ističu svoju usmjerenost na nove tehnologije i ekologiju u što se godišnje ulažu velika sredstva, samo u 2006. godini 3,34 milijarde eura ili 7,7 postu ukupnog prihoda. Dugoročne šanse za sve sektore Bosch vidi prije svega u ekološkoj globalizaciji. Više od 40 posto tih izdataka odnosi se izravno na očuvanje okoliša i resursa, a najavljeno je da će i u 2007. izdatke za istraživanje i razvoj tvrtka zadržati na tom visokom nivou. Posao sa sustavima za korištenje obnovljivih energija trebao bi se posebno znatno povećati. Bosch s ovim proizvodima planira povećati promet na više od milijardu eura do 2010. godine što je dvostruko više u odnosu na 2006. godinu. Bosch Rexroth će sljedećih godina investirati 300 milijuna eura u proizvodnju prijenosa za vjetroturbine. Dodatno bi se do 2009. trebala povećati prodaja solarnih kolektora iz sektora Bosch Thermotechnik na više od 300.000 – to je triput više nego u 2006. godini. Grupa obuhvaća tvrtku Robert Bosch AG i njezinih 300 područnih tvrtki i regionalnih društava u više od 50 zemalja. Tvrtku, koja danas posluje kao zaklada, 1886. u Stuttgartu osnovao je Robert Bosch (1861. – 1942.) pod nazivom Radionica za preciznu mehaniku i električni inženjering, a danas sektori grupe Bosch obuhvaćaju proizvodnju, prodaju te postprodajne servisne mreže s 300 podružnica te više od 13.000 servisnih centara u 140 zemalja. Većinski, 92-postotni vlasnički udjel grupe Bosch pripada zakladi Robert Bosch. Na kraju prošle godine za Bosch je diljem svijeta radilo 261.000 djelatnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu