Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Predstavnici Petrokova ne mogu ući u Istraauto unatoč kupnji 46 posto dionica

Autor: Agneza Urošević
31. svibanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Direktor Istraauta Branko Lukšić tužio je Petrokove Hanfi: oni su prijavili Lukšića i nastavili kupovati dionice malih dioničara

Kupivši, kako tvrde, za milijun eura 45 posto dionica umaškog špeditera Istraauta, dubrovačko-zagrebačko-osječke tvrtke Petrokov i Panonija transport (vlasnici otac i braća Petrokov) pokušali su u dva navrata ući kao najveći suvlasnici u Istraauto, ali bezuspješno. Naišli su na zatvorena vrata i zaštitare koji su rekli da imaju nalog da nikoga ne puštaju u zgradu. Predsjednik Uprave Istraauta i jedan od suvlasnika Branko Lukšić, pak, tvrdi da su Petrokovi nelegalno došli do paketa dionica i da ih ne smatra partnerima. Cijeli je slučaj prijavio Hanfi, međutim, odgovor se već poduže čeka. U međuvremenu Petrokovi kupuju dionice od malih dioničara ne bi li došli do većinskog paketa i tako preuzeli Istraauto, sad imaju 46 posto vlasničkog paketa.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kupnja dionica
“Naša kupnja dionica na burzi bila je transparentna, a to što smo budno pratili trgovanje i reagirali brže od drugih smatramo da nije grijeh niti posao za Hanfu”, kaže za Poslovni dnevnik suprug vlasnice tvrtke Petrokov Dražen Androić i sam vlasnik dijela kupljenih dionica. Dodaje da se cijela afera nije trebala dogoditi, da su oni samo željeli sa svojim poslovima međunarodnog prijevoza, kojeg obavljaju i sa zemljama zapadne Europe, osobito Italije, doći bliže tom tržištu i u skladu s novom vlasničkom strukturom Istraauta ući u upravne organe tvrtke, međutim, naišli su pred zid. Pokušali su zbog toga sazvati dvije izvanredne skupštine, ali Uprava ih je ignorirala, nije im dozvolila ulaz u prostore tvrtke. Sve su to registrirali i u umaškom bilježničkom uredu, a u pomoć su pozvali i odvjetnika. “Sada kupujemo dionice od malih dioničara, tjedno po tristotinjak dionica, vjerujemo da ćemo tako doći do iznad polovičnog paketa”, kaže Marija Petrokov, a njezin brat, predsjednik Uprave Panonije, Tomislav Petrokov ističe: “Ne bavimo se špekulacijama, već na globalnom tržištu okrupnjavamo našu osnovnu djelatnost, špediciju. Uostalom, otkako smo prošle godine od Hypo banke kupili osječkog prijevoznika Panoniju, uložili smo sedam milijuna eura u nabavu novih kamiona, što govori o ozbiljnosti naših namjera.” Predsjednik Uprave Istraauta Branko Lukšić i dalje tvrdi da čeka odgovor Hanfe na svoju prijavu, da su dionice Petrokovi kupili pod sumnjivim okolnostima, gotovo u istom trenutku kad je na burzi objavljena prodaja i smatra da je to bilo unaprijed dogovoreno. S obzirom na to da po Zakonu Skupštinu društva saziva predsjednik Uprave, Lukšić smatra da Petrokovi nisu imali zašto sazivati čak dvije skupštine. On glavnu skupštinu namjerava, kao i obično, sazvati u srpnju ili kolovozu, a do tada očekuje i odgovor iz Hanfe kako bi se konačno znalo tko su glavni igrači u Istraautu.

Kupivši, kako tvrde, za milijun eura 45 posto dionica umaškog špeditera Istraauta, dubrovačko-zagrebačko-osječke tvrtke Petrokov i Panonija transport (vlasnici otac i braća Petrokov) pokušali su u dva navrata ući kao najveći suvlasnici u Istraauto, ali bezuspješno. Naišli su na zatvorena vrata i zaštitare koji su rekli da imaju nalog da nikoga ne puštaju u zgradu. Predsjednik Uprave Istraauta i jedan od suvlasnika Branko Lukšić, pak, tvrdi da su Petrokovi nelegalno došli do paketa dionica i da ih ne smatra partnerima. Cijeli je slučaj prijavio Hanfi, međutim, odgovor se već poduže čeka. U međuvremenu Petrokovi kupuju dionice od malih dioničara ne bi li došli do većinskog paketa i tako preuzeli Istraauto, sad imaju 46 posto vlasničkog paketa.

Kupnja dionica
“Naša kupnja dionica na burzi bila je transparentna, a to što smo budno pratili trgovanje i reagirali brže od drugih smatramo da nije grijeh niti posao za Hanfu”, kaže za Poslovni dnevnik suprug vlasnice tvrtke Petrokov Dražen Androić i sam vlasnik dijela kupljenih dionica. Dodaje da se cijela afera nije trebala dogoditi, da su oni samo željeli sa svojim poslovima međunarodnog prijevoza, kojeg obavljaju i sa zemljama zapadne Europe, osobito Italije, doći bliže tom tržištu i u skladu s novom vlasničkom strukturom Istraauta ući u upravne organe tvrtke, međutim, naišli su pred zid. Pokušali su zbog toga sazvati dvije izvanredne skupštine, ali Uprava ih je ignorirala, nije im dozvolila ulaz u prostore tvrtke. Sve su to registrirali i u umaškom bilježničkom uredu, a u pomoć su pozvali i odvjetnika. “Sada kupujemo dionice od malih dioničara, tjedno po tristotinjak dionica, vjerujemo da ćemo tako doći do iznad polovičnog paketa”, kaže Marija Petrokov, a njezin brat, predsjednik Uprave Panonije, Tomislav Petrokov ističe: “Ne bavimo se špekulacijama, već na globalnom tržištu okrupnjavamo našu osnovnu djelatnost, špediciju. Uostalom, otkako smo prošle godine od Hypo banke kupili osječkog prijevoznika Panoniju, uložili smo sedam milijuna eura u nabavu novih kamiona, što govori o ozbiljnosti naših namjera.” Predsjednik Uprave Istraauta Branko Lukšić i dalje tvrdi da čeka odgovor Hanfe na svoju prijavu, da su dionice Petrokovi kupili pod sumnjivim okolnostima, gotovo u istom trenutku kad je na burzi objavljena prodaja i smatra da je to bilo unaprijed dogovoreno. S obzirom na to da po Zakonu Skupštinu društva saziva predsjednik Uprave, Lukšić smatra da Petrokovi nisu imali zašto sazivati čak dvije skupštine. On glavnu skupštinu namjerava, kao i obično, sazvati u srpnju ili kolovozu, a do tada očekuje i odgovor iz Hanfe kako bi se konačno znalo tko su glavni igrači u Istraautu.

Prijava Hanfi
Dražen Androić kaže kako su i oni prijavili Hanfi Istraauto, odnosno predsjednika Uprave Lukšića, koji je navodno kupovao po višim cijenama od nominalnih trezorske dionice Istraauta, a onda je te iste dionice po tri puta nižoj cijeni prodavao svojim privatnim firmama. Inače, Istraauto se nalazi na izuzetno atraktivnom priobalnom prostoru na ulazu u grad Umag, raspolaže s velikim zemljišnim površinama, koje će sigurno ući u predviđenu turističku gradnju na tom prostoru pa je utoliko zanimljivije tko će na kraju biti posjednik te, u svijetu špedicije manje, ali kako tvrdi Lukšić, nakon poduže krize konsolidirane tvtrke sa 35 šlepera i uhodanom međunarodnom špedicijom. Jasno, ne samo zbog špedicije nego i vrijednih nekretnina. Na potezu je Hanfa, na čiju ocjenu nema žalbe, a krajnja je mogućnosti sudski postupak.

Petrokov: To je povratak na direktne pogodbe

‘Ako Hanfa odluči protiv nas u presedanskom postupku, barem dvadesetak posto transakcija koje su do sada od osnivanja provedene na burzama u Hrvatskoj mogle bi biti dovedene u pitanje. To bi moglo značiti i povratak na trgovanje “direktnom pogodbom” jer bi rizik trgovanja na burzi investitorima postao prevelik”, kažu iz Petrokova.

Autor: Agneza Urošević
31. svibanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close