Pogođeni nestašicom poluvodiča i čipova, rade četiri dana tjedno

Autor: Darko Bičak , 19. listopad 2021. u 14:02
Foto: PD

‘Knjiga narudžbi je na visokoj razini, a isporuke se ne mogu potpuno realizirati jer naši kupci potrebe prilagođavaju situaciji i planu proizvodnje’.

Iako se najveći dio europske industrije oporavio od posljedica krize uzrokovane pandemijom Covida-19, neki segmenti poput automobilske industrije su u sve ozbiljnijim problemima zbog nedostatka ključnih elektronskih dijelova koji se nabavljaju na Dalekom istoku, a što se odražava i na hrvatske tvrtke koje su pretežno vezane uz taj sektor.

LTH Castings, slovenska tvrtka s pogonima u Čakovcu i Benkovcu, također je u tom lancu i dijeli probleme sektora, zbog kojih je bila prisiljena skratiti radni tjedan na četiri dana. Kako ističu iz LTH, njihovo poslovanje je u najvećoj mjeri vezano uz europsko tržište automobilske industrije, posebice za njemačke proizvođače.

Njihovi najznačajniji klijenti su Mercedes-Benz, Audi, BMW, Continental, Bosch, ZF i drugi.

“Cjelokupna automobilska industrija je pogođena nedostatkom elektroničkih komponenti (poluvodiča, čipova) te je unatoč visokoj razini narudžbi proizvodnja automobila bitno usporena. Što se LTH grupacije tiče, knjiga narudžbi je također na visokoj razini, ali se isporuke ne mogu u potpunosti realizirati jer naši kupci svoje potrebe prilagođavaju trenutačnoj situaciji i planu proizvodnje.

200

milijuna eura prodaje godišnje vrijednost projekata u LTH Castingsu

LTH Castings grupacija se kontinuirano prilagođava tržišnim uvjetima te je, s obzirom na smanjen opseg proizvodnje, u svim našim tvornicama, uključujući i pogone u Benkovcu te Čakovcu, režim rada privremeno prilagodila stvarnim, trenutačnim potrebama.

Inače, prilagođavanje radnog vremena odnosno režima rada intenzitetu narudžbi je uhodani način rada u automobilskoj industriji”, kazali su nam iz LTH Castingsa kojem je na čelu njihove tvrtke u Benkovcu, LTH Metalni lijev, direktor Milivoj Knežević.

Nastavljaju stabilno poslovati

Iz tvrtke naglašavaju da su obje njihove lokacije u Hrvatskoj, Benkovac i Čakovec, važan dio grupe LTH Castings grupacije, u koje se stalno ulaže i koje se dodatno šire anticipirajući daljnji predviđeni rast proizvodnje i prodaje. Dodaju da LTH Castings grupacija nastavlja stabilno poslovati.

“Od 2019. godine do danas pridobiveno je više novih projekata koji će biti realizirani u narednim godinama, a čija vrijednost se kreće na razini od oko 200 milijuna eura godišnje prodaje i koji će grupaciji omogućiti dugoročni rast.

Kako su novi projekti, a time i naša ulaganja, najvećim dijelom povezani s proizvodnjom komponenti u segmentu elektro mobilnosti, očekujemo da ćemo krajem ove i početkom iduće godine pokrenuti nove proizvodne linije za potrebe proizvodnje dijelova za električna i hibridna vozila.

U proteklom periodu smo kod svojih klijenata dodatno učvrstili status razvojnog partnera/dobavljača, a ove godine se možemo pohvaliti i globalnom nagradom od strane njemačkoga Boscha, jednog od najvećih dobavljača automobilskih dijelova u svijetu”, zaključuju u komentaru situacije LTH Castingsa za Poslovni dnevnik.

AD Plastik prati situaciju

Iako su gotovo sve automobilske tvrtke u EU u sličnim izazovima, možda je u Hrvatskoj najviše pozornosti usmjereno na Revoz iz Novog Mesta u susjednoj Sloveniji.

350

radnika ovih dana još je otpustio slovenski Revoz, zbog smanjene proizvodnje

Ova trtka iz sustava francuskog Renaulta prije izbijanja pandemije imala je 3200 zaposlenih da bi zbog problema prouzrokovanih korona krizom njihov broj bio smanjen na 2300, s tendencijom daljnjeg pada. Konkretno, ovih dana su iz Novog Mesta objavili da će otpustiti dodatnih 350 radnika, a nakon što su sredinom prošle godine imali velike rezove od oko 400 radnika.

Razlog smanjenja proizvodnje je također u problemima oko nabave poluvodiča i čipova za opremu automobila na međunarodnom tržištu. Revoz je ove godine iz istih razloga već više puta prekidao proizvodni proces, a najavljuje da je smanjivanje broja zaposlenih potrebno kako bi se očuvala konkurentnost.

Prelaskom na proizvodnju u jednoj i pol smjeni i otpuštanjem 350 radnika Revoz će dnevnu proizvodnju Renaultovih modela smanjiti sa sadašnjih 650 na 480 vozila.

Značajan dobavljač Revoza je i hrvatska kompanija AD Plastik u kojoj, prema zadnjim komentarima, prate situaciju i svoje operativne planove prilagođavaju kupcima. Pad na tržištu Europske unije anuliraju s rastom u Rusiju, gdje su ove godine ugovorili i poslove proizvodnje autodijelova, vrijedne desetak milijuna eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close