Pandemija nije zaustavila ‘lov’ na talente, Asseco SEE lani zaposlio 140 stručnjaka

Autor: Lucija Špiljak , 16. svibanj 2021. u 22:00
Foto: Josip Regovic/PIXSELL

‘U 2021. plan je snažno ulagati u razvoj novih proizvoda i usluga te nastavljamo s internacionalnim širenjem’.

Nakon akvizicije Monrija prije dvije godine, IT tvrtka Asseco SEE lani je u sklopu sestrinske kompanije Payten proširila akvizicijom tvrtke Remaris, lidera u pružanju cjelovitih softverskih rješenja za upravljanje poslovanjem i blagajnama u području ugostiteljstva, te Gastrobit GRC Grupe, vodeće hrvatske kompanije koja se bavi proizvodnjom softverskih rješenja za ugostiteljstvo, trgovinu i financije. Lani je ASEE Grupa (ukupno 23 zemlje) zabilježila rast prihoda od 12% u odnosu na godinu prije kada je iznosi 229,4 milijuna eura. Trenutno broje 224 zaposlenih u Assecu, 106 u sestrinskoj kompaniji Payten te više od 70 u novoakviziranim kompanijama.

Magdalena Gligora, direktorica ljudskih resursa u Assecu SEE, koja vodi HR operacije za Hrvatsku, Sloveniju i Crnu Goru, otkrila je u razgovoru za Poslovni dnevnik kako funkcionira Assecov softver kojim prednjače na tržištu, kako su akvizicije utjecale na poslovanje te kako u IT sektoru nastoje privući i zadržati mlade.

Na što je Asseco SEE u zahtjevnoj prošloj godini obratio pažnju?

Širenje Asseco SEE (ASEE) Grupe započelo je akvizicijom devet tvrtki iz SEE regije kada je Asseco iz Poljske osnovao jedinstvenu regionalnu tvrtku ASEE. Naš je cilj oduvijek biti broj jedan u onome što radimo jer samo tako možemo pomoći svojim klijentima u unaprjeđenju poslovanja. Spoj našeg iskustva, znanja i načina rada, dokazao se kao odlična strategija. Od 2018. u Hrvatskoj smo akvizirali tvrtke Monri, Remaris i Gastrobit Grupu, pri čemu je s njima naš tim u Hrvatskoj porastao za 70 novih zaposlenika i prešao 400.

U HR-u smo bili snažno orijentirani na akviziciju talenata, što nam je zapravo jedna od konstanti. Ne samo zbog velikog nedostatka kvalitetnih kandidata na tržištu, nego i zbog činjenice da nam je zapošljavanje najboljih ljudi uvijek prioritet. Kad imate kvalitetan tim kakav imamo mi u Assecu, niste spremni raditi kompromise prilikom zapošljavanja i time ugroziti ono što imate. U lockdownu je naš HR odjel gotovo odmah na početku svakog voditelja tima savjetovao o važnosti konstantne, transparentne, formalne i neformalne komunikacije unutar tima. Većina timova uvela je dnevne sastanke, a rezultat je bio izrazito pozitivan. Interne ankete su nam pokazale porast zadovoljstva u segmentu interne komunikacije, kao i porast u općenitoj angažiranosti zaposlenika u odnosu na prijašnje godine. Na ove rezultate smo mi, kao management kompanije, bili izuzetno ponosni. Ono što su također naši zaposlenici cijenili bila je brza reakcija u vidu definiranja politike rada od kuće. Odmah po početku lockdowna uzimajući u obzir potrebe zaposlenika definirali smo politiku rada od kuće, a naš primjer ubrzo je slijedila i cijela ASEE grupa.

Njegujemo suvremeni korporativni način rada i modele leadershipa i odgovornosti čime potičemo inovaciju i proaktivnost različitih odjela. Ponosni smo na znanja i kompetencije svojih zaposlenika jer upravo oni imaju najvažniju ulogu u inovativnom pristupu i razvoju naših usluga. Razvoj zaposlenika preduvjet je rasta svake tvrtke, a to je smjer koji ćemo slijediti i u budućnosti.

Što uključuje Vaš portfelj usluga?

Jedna smo od najvećih IT tvrtki u jugoistočnoj Europi u domeni implementacije vlastitih softverskih rješenja i usluga koja pružamo tvrtkama iz financijske industrije, bankarskog sektora, javne uprave, administracije i telekomunikacijske industrije, a sa svim klijentima njegujemo partnerski odnos. Naš portfelj usluga uključuje rješenja za sigurnost i autentifikaciju, rješenja za mobilno bankarstvo, rješenja za upravljanje odnosa s klijentima i zaposlenicima, upravljanje poslovnim procesima unutar kompanije te kreiranje poslovnih rješenja iz područja plaćanja.
U razvoju proizvoda, Java, Android, iOS i PHP su samo neke od tehnologija i operativnih sustava koje koristimo. Naša rješenja koriste brojne banke i financijske institucije, ali i kompanije iz drugih sektora diljem svijeta.

Je li Hrvatska uspješna po korištenju internet i mobilnog bankarstva? Koliko je beskontaktno zbilja zaživjelo?

Prema anketi stručnjaka HNB-a objavljenoj krajem 2020., u Hrvatskoj 46 % klijenata koristi internetsko i/ili mobilno bankarstvo, dok je prosjek za EU 58 %. Ta brojka je danas zasigurno i veća, budući da je pandemija dodatno potaknula korištenje ove vrste usluga. Prema nedavnom istraživanju koje je Mastercard proveo u suradnji s agencijom Improve o navikama korištenja financijskih usluga među klijentima banaka u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina, na prodajnim mjestima kartice definitivno imaju prednost pred gotovinom. Kartice preferira 81 % ispitanika, a gotovinu 19 %. Devet od deset ispitanika koristi beskontaktnu karticu, a 31 % korisnika ih koristi svakodnevno. Većina smatra beskontaktno plaćanje brzim, jednostavnim te zdravstveno i higijenski najsigurnijim, s jasnom namjerom da ga ubuduće koristi još više. 91 % ispitanika izjavilo je da kupuje online, a 45 % njih najmanje jednom mjesečno.

Kako ste nastojali zaposlenicima olakšati situaciju u kojoj smo se svi našli? Jeste li u HR-u i kao psiholog primijetili posljedice pandemije?

Početkom godine iznenadila nas je pandemija i novi model rada koji su brojne tvrtke bile primorane implementirati. Mi smo se u kratkom roku prilagodili i uspješno implementirali rad od kuće. Nedugo nakon lockdowna dogodio se i prvi potres koji je na svakog od nas ostavio posljedice. Kao psiholozi i HR stručnjaci savjetovali smo voditelje o tome na koji način razgovarati sa svojim ljudima, stavljajući naglasak na to da se uvijek sjetimo pričati o neformalnim temama. Najvažnija se pokazala otvorena i redovita komunikacija, a odnedavno smo uveli i psihoedukacije. Na prvoj koju je održala naša kolegica iz HR-a, inače kognitivno-bihevioralna psihoterapeutkinja u superviziji, tema je bila uspješno nošenje sa stresom, a u edukaciji je sudjelovalo više od 60 posto zaposlenika.

Model rada od kuće zasigurno je utjecao i na odnose sa zaposlenicima. Kako ste se prilagodili novoj stvarnosti?

Iskreno, nije bilo lako. No tu nam je pomoglo par faktora. Kao IT kompanija koja radi s tvrtkama diljem svijeta, već smo bili naviknuti na online način rada i korištenje najsuvremenijih alata koji olakšavaju suradnju i rad na daljinu, stoga smo to iskustvo sada primijenili i na interno okruženje. Drugo, pomogao nam je timski rad i atmosfera koju i inače njegujemo unutar kompanije. Često kažem da su naši zaposlenici stvarno jedinstveni i na najbolji mogući način „uvrnuti“. Tim smo vrhunskih stručnjaka, odgovornih profesionalaca, ljudi koji su uvijek spremni pomoći, ali smo i iznimno zabavni. Smijeha i dobre atmosfere kod nas ima na pretek i upravo nam je to pomoglo i u ovo pandemijsko vrijeme. Poštujući epidemiološke preporuke i ograničenja organizirali smo i naš tradicionalni Family Day za svu djecu zaposlenika koji se 2020. preselio online. Djeca vrtićke dobi dobila su kreativne kutije iznenađenja koje su ih potaknule na interaktivno druženje s roditeljima prilikom izrade raznih božićnih rekvizita, a za nešto stariju djecu organizirali smo STEM radionice. Obilježili smo i 10 godina Asseco SEE branda u Hrvatskoj tako da smo svim zaposlenicima na kućnu adresu dostavili poklon te organizirali online druženje prije Božića. Također, nastavili smo i s profesionalnim edukacijama za zaposlenike koje čine važan dio brige za ljude. Uz sve redovne edukacijske programe proveli smo i dvije leadership edukacije – Potentialife program za senior management te razvoj voditeljskih vještina koji je okupio voditelje timova.

Jeste li zapošljavali nove ljude i ako da, koje profile? Zapošljavate li ih i u ovom trenutku, ima li potrebe za time?

I u 2020. smo nastavili sa širenjem tima. Zahvaljujući akviziciji novih kompanija i novim zapošljavanjima, naš je tim dodatno osnažen za čak 140 zaposlenika. S tvrtkom Payten kao članicom grupacije ukupan broj zaposlenika premašuje brojku od 400 zaposlenih. Najčešće zapošljavamo razvojne inženjere s naglaskom na poznavanju Java programskog jezika te trenutno za njih imamo više otvorenih pozicija. Zapošljavamo i u prodaji za lokalno i internacionalna tržišta, kako u Hrvatskoj tako i u Sloveniji, sistemske inženjere, DevOpse, Android developere, voditelje timova, a imamo i jednu otvorenu poziciju u HR odjelu.

IT industrija kod nas zbilja najbolje kotira kada je riječ o visini plaća (prosječna je oko 1500 eura), no prosjek EU je oko 4500 eura, dok u nekoliko država doseže i 6500. Smatrate li da se Hrvatska u ovom segmentu mora poboljšati ili da naši IT stručnjaci i ovdje imaju dobre uvjete? Jeste li, primjerice, u Assecu imali izazova s traženjem i zadržavanjem radne snage, s obzirom na egzodus koji traje već desetljećima? Kakve su prosječne plaće u Assecu?

Mišljenja sam da je na svakom od poslodavaca, neovisno o tome pripada li IT industriji ili nekoj drugoj, stvoriti zaposlenicima odgovarajuće radno okruženje. To je preduvjet njihovog zadržavanja i ostvarivanja dugogodišnje suradnje. Kada razgovaram sa zaposlenicima, kao posebne prednosti rada u kompaniji ističu razvoj projekata koji se implementiraju na četiri kontinenta, rješenja koja dosežu veliki broj krajnjih korisnika i mijenjaju njihove životne navike te pozitivno radno okruženje i mogućnost profesionalnog usavršavanja i napretka. Na nama je da im te uvjete i željeno i dalje osiguravamo. Ovisno o kompetencijama koje u danom trenutku trebamo ovisi i izazov s akvizicijom kandidata. Koristimo isključivo vlastite resurse čime izazov širenja tima postaje veći. No imamo dobro razvijen sustav nagrađivanja preporuka, više nego kompetentan HR tim i pozitivno motivirane voditelje timova koji aktivno sudjeluju u svakom natječaju, stoga uz dobar timski rad ipak izlazimo na kraj sa svim izazovima.

Kako gledate na IT industriju u Hrvatskoj prije godinu dana i sada?

Hrvatski IT godinama raste i razvija se, a to potvrđuju i podaci objavljeni za 2019. o rastu prihoda od 12,4 % unutar industrije te činjenica da je broj zaposlenih premašio 33.000. Hrvatska IT scena ima brojne potencijale, kvalitetne stručnjake i inovativne kompanije koje su spremne klijentima ponuditi vrijednost više. Pandemija je donijela izazove i našoj industriji, pogotovo u načinu rada i isporuke usluge klijentima, što je bilo vrlo izazovno.

Što se Asseca tiče, naša prednost koja je 2020. posebno došla do izražaja jest stabilnost korporacije koju smo zadržali unatoč pandemiji te fleksibilnost startupa. Inovativnim načinom razmišljanja nastojimo naći izlaz iz svakog izazova, a paralelno kao velika kompanija imamo snagu i financijsku pozadinu da ustrajemo i provedemo promjene. Mi njegujemo globalni pristup i način razmišljanja, ali istodobno naši zaposlenici nemaju osjećaj rada u velikoj korporaciji. Nije nam cilj držati se strogo zadanih formi, nego baš suprotno. Nastojimo napraviti iskorak jer samo tako možemo stvarati nove i veće stvari i rješenja koja su konkurentna na svjetskom tržištu, a kao dio velike kompanije imamo snagu da ih provedemo u djelo. Želimo pridonijeti pozicioniranju Hrvatske kao vodeće zemlje u Europi u primjeni i korištenju digitalnih financijskih usluga.

Navodi se kako ste mentorirali 20 studenata tijekom ljeta. Za koje odjele? Je li netko od njih zaposlen nakon mentorstva? Je li bilo drugih edukacija osim ove?

Sustav mentorstva ključan je preduvjet u privlačenju novih kadrova te me veseli da i tako, dijeleći znanja, doprinosimo društvu. Posebno mi je drago kad studenti koji su bili dio našeg mentorskog programa postanu punopravni članovi našeg tima. U 2020. smo zaposlili čak 40 % sudionika koji će se nastaviti usavršavati u odjelu za razvoj sigurnosti i autentikacije te odjelu za rješenja upravljanja odnosa s korisnicima. Zanimljivo je da je i jedan od članova Uprave baš kao student prije 20 godina postao dio našeg tima. Upravo smo započeli s novim ciklusom mentoriranja u Rijeci u koji je uključeno 16 studenata.

Koje ste ciljeve i planove zacrtali za 2021. godinu?

U 2021. i dalje planiramo snažno ulagati u razvoj novih proizvoda i usluga te nastavljamo s internacionalnim širenjem. Snažan naglasak stavit ćemo na što uspješniji onboarding novih zaposlenika, kao i u razvoj naših znanja i kompetencija. Vjerujemo da stvaranjem dobre baze – kombinacijom kvalitetnih usluga i kompetentnog kadra – možemo dodatno učvrstiti poziciju i nastaviti s pozitivnim rezultatima.

Komentirajte prvi

New Report

Close