Poslovna 2022.
Boris Žgomba

Očekujemo jači fokus cijelog sektora na održivost turizma

U Unilineu smo zadržali nazočnost na svim ključnim tržištima uz investicije u našu globalnu mrežu. Marketinški i kadrovski smo dodatno osnažili urede u Koreji, Kini, Indoneziji, Maleziji, Južnoj Americi, kao i predstavništva u nizu ostalih zemalja.

Boris Žgomba
09. prosinac 2021. u 22:00
Foto: PD

Iza nas je godina u kojoj je turizam ostvario izvrstan rezultat, mnogo bolji od očekivanja na početku sezone. No, treba biti svjestan činjenice da je taj rezultat ostvaren u kontekstu iznimno kratkog dijela turističke godine, značajno poremećenih lanaca vrijednosti i uz iznimno nepovoljnu strukturu dolazaka s visokim udjelom individualnog bookinga uz izostanak organiziranog turizma.

Taj kontekst je neodrživ i na takvim postavkama jako je teško graditi budućnost turizma. Zbog toga, ali i zbog visoke razine neizvjesnosti, kako u gospodarskim kretanjima, tako i u smislu novih ograničavanja kretanja zbog pandemije Covida-19, u 2022. ulazimo oprezno, no ipak s optimizmom.

U Unilineu smo zadržali nazočnost na svim ključnim tržištima uz investicije u našu globalnu mrežu. Marketinški i kadrovski smo dodatno osnažili urede u Koreji, Kini, Indoneziji, Maleziji, Južnoj Americi, kao i predstavništva u nizu ostalih zemalja. Trenutna situacija koja proizlazi iz komunikacije s emitivnim tržištima daje nam razlog za optimizam, ali veći izazov vidimo na strani ponude.

Naime, manjak strateškog promišljanja o ponudi u nacionalnom turizmu i fokus na kratkoročne premijske zarade koji je ojačao u krizi, mogli bi dugoročno ugroziti održivost našeg turizma. Značajan izazov cijelom sektoru predstavlja i problem nedostatka radne snage, koji je vrlo ograničavajuć za razvoj sektora i onemogućava prijelaz turizma na razinu više dodane vrijednosti.

Dodatno, vrlo važnim smatramo stabiliziranje uvjeta poslovanja za turističke agencije na domaćem i međunarodnom tržištu, kao i definiranje dugoročnijeg okvira za uvjete putovanja kako bi se smanjila neizvjesnost potaknuta čestim promjenama pravila.

Ono čega moramo biti svjesni svi u turističkom sektoru je da je najveća prilika proširenje glavnog dijela turističke sezone jer na taj način svi zajedno možemo ostvariti veću ukupnu vrijednost. Za sve turističke eksperte jasno je da to možemo učiniti isključivo kroz optimalan udio organiziranog turizma. A za to nam je potrebno zajedničko promišljanje i koordiniranje svih dionika turističkog sektora.

Boris Žgomba, predsjednik Uprave Unilinea

New Report

Close