Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Novi stroj u HS Produktu zamijenit će rad 50 ljudi

Autor: Mladen Volarić
18. svibanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Zaposlenici neće postati višak nego će biti raspoređeni na proizvodnju nove, poboljšane varijante HS-ova pištolja, te izradu cijevi i drugih dijelova pušaka za američkog strateškog partnera Springfield Armory

Usprkos velikim prošlogodišnjim ulaganjima od 50-ak milijuna kuna u nabavku strateški važnih strojeva za proizvodnju cijevi različitih vrsta vatrenog oružja, karlovački HS Produkt ostvario je tijekom 2005. godine čistu dobit od 4,7 milijuna kuna, što je porast od čak 68 posto u odnosu na 2,8 milijuna kuna dobiti ostvarenih u 2004. godini. Međutim, dobit HS Produkta bila bi neusporedivo veća, smatra suvlasnik HS Produkta Ivan Žabčić, da u posljednjih nekoliko godina stalno opadajući tečaj dolara ne djeluje izravno pogubno na financijski rezultat poslovanja HS Produkta kao izrazitog izvoznika na tržište Sjedinjenih Američkih Država.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Vlastito znanje
“Nevolja koja nas prati proteklih nekoliko godina je što su nam ugovori za izvoz na američko tržište bazirani na dolaru, uostalom, zar bi i mogli drukčije s Amerikancima u posao, a dolar je, mimo svih naših očekivanja, konstantno padao, sa 9,2 kune za dolar kad smo počeli posao na sadašnjih 5,5 kuna za američki dolar. Istovremeno, inputi su nam bili u eurima ili u kunama, a opet vezani na euro, koji je rastao u odnosu na dolar. Zbog tih smo tečajnih razlika zapravo izgubili milijune kuna za isti velik posao koji smo do sad već odradili”, kaže Žabčić. “Tvrtka sigurno ne bi opstala u takvim uvjetima da u našem pištolju nije ugrađeno mnogo vlastitog znanja koje je temelj visoke profitabilnosti toga proizvoda. Istovremeno, zapadnoeuropska konkurencija ima poticaje svojih država za izvoz u SAD, dok smo mi prepušteni sami sebi. Tako smo unatoč krajnje nepovoljnim kretanjima u svjetskim financijskim tokovima, na koje ne možemo utjecati, uspjeli ostvariti i dobit i ulagati u neophodan vlastiti razvoj kao conditio sine qua non ozbiljnog dugoročnog izvoznog posla koji je pred nama”, rekao je Ivan Žabčić. Ne krije da je dio tereta podnijelo i 700-tinjak radnika na svojim plaćama. Ciklus investiranja, koji godišnje podrazumijeva oko 50 milijuna kuna ulaganja, HS Produkt nastavlja i ove godine. Naime, očekuje dopremu novog stroja za izradu cijevi, koji će zamijeniti rad 50 radnika. Ti će radnici, dodaje Žabčić, biti raspoređeni na nove poslove koji će proizići u daljnjem slijedu nove proizvodnje koja se odnosi na novu, poboljšanu varijantu HS-ova pištolja, te izrade cijevi i drugih pozicija za puške za američkog strateškog partnera Springfield Armory.

Usprkos velikim prošlogodišnjim ulaganjima od 50-ak milijuna kuna u nabavku strateški važnih strojeva za proizvodnju cijevi različitih vrsta vatrenog oružja, karlovački HS Produkt ostvario je tijekom 2005. godine čistu dobit od 4,7 milijuna kuna, što je porast od čak 68 posto u odnosu na 2,8 milijuna kuna dobiti ostvarenih u 2004. godini. Međutim, dobit HS Produkta bila bi neusporedivo veća, smatra suvlasnik HS Produkta Ivan Žabčić, da u posljednjih nekoliko godina stalno opadajući tečaj dolara ne djeluje izravno pogubno na financijski rezultat poslovanja HS Produkta kao izrazitog izvoznika na tržište Sjedinjenih Američkih Država.

Vlastito znanje
“Nevolja koja nas prati proteklih nekoliko godina je što su nam ugovori za izvoz na američko tržište bazirani na dolaru, uostalom, zar bi i mogli drukčije s Amerikancima u posao, a dolar je, mimo svih naših očekivanja, konstantno padao, sa 9,2 kune za dolar kad smo počeli posao na sadašnjih 5,5 kuna za američki dolar. Istovremeno, inputi su nam bili u eurima ili u kunama, a opet vezani na euro, koji je rastao u odnosu na dolar. Zbog tih smo tečajnih razlika zapravo izgubili milijune kuna za isti velik posao koji smo do sad već odradili”, kaže Žabčić. “Tvrtka sigurno ne bi opstala u takvim uvjetima da u našem pištolju nije ugrađeno mnogo vlastitog znanja koje je temelj visoke profitabilnosti toga proizvoda. Istovremeno, zapadnoeuropska konkurencija ima poticaje svojih država za izvoz u SAD, dok smo mi prepušteni sami sebi. Tako smo unatoč krajnje nepovoljnim kretanjima u svjetskim financijskim tokovima, na koje ne možemo utjecati, uspjeli ostvariti i dobit i ulagati u neophodan vlastiti razvoj kao conditio sine qua non ozbiljnog dugoročnog izvoznog posla koji je pred nama”, rekao je Ivan Žabčić. Ne krije da je dio tereta podnijelo i 700-tinjak radnika na svojim plaćama. Ciklus investiranja, koji godišnje podrazumijeva oko 50 milijuna kuna ulaganja, HS Produkt nastavlja i ove godine. Naime, očekuje dopremu novog stroja za izradu cijevi, koji će zamijeniti rad 50 radnika. Ti će radnici, dodaje Žabčić, biti raspoređeni na nove poslove koji će proizići u daljnjem slijedu nove proizvodnje koja se odnosi na novu, poboljšanu varijantu HS-ova pištolja, te izrade cijevi i drugih pozicija za puške za američkog strateškog partnera Springfield Armory.

Uvođenje robotike
“Način održanja na tako moćnom tržištu kao što je američko je stalni je razvoj novih proizvoda, što je u početnoj fazi inovacije, razvoja i konstrukcije čak i prednost HS Produkta jer na tom planu je moj partner i inovator Marko Vuković u samom svjetskom vrhu. Ali, do konkretizacije posla i ulaska u pravu velikoserijsku proizvodnju dug je put. Primjerice, kod automatske jurišne puške podrazumijeva se dugotrajno ispitivanje u najtežim uvjetima i tek ako se poslože svi elementi, od kvalitete i pouzdanosti do onih financijske naravi, može se govoriti o proizvodnji, a to je koliko profitabilan, toliko i skup zahvat, a uz to mora ga pratiti i tehnološki napredak, uključujući i uvođenje robotike u proizvodnju”, kazao je Žabčić. Inače, i drugo poduzeće u Žabčićevom i Vukovićevom suvlasništvu, ozaljski IM-Metal, koji surađuje s njemačkim konzorcijem debis Int. u proizvodnji vatrogasnih vozila, poslovao je uspješno završivši 2005. godinu sa 3,1 milijun kuna dobiti, što je porast od 30 posto u odnosu na 2004. godinu.

Stalno nedostaje školovanog kadra

Žabčić ističe stalan problem HS Produkta, a to je nedostatak odgovarajućeg školovanog kadra. Prilikom širenja proizvodnje i popunjavanja novih radnih mjesta u HS Produktu su do sada u pravilu trošili po nekoliko mjeseci da bi sami kroz rad obrazovali kadar za zahtjevnu proizvodnju, što umanjuje produktivnost. Osim toga, nastali škart tijekom tog procesa doškolovanja radnika svjetsko tržište ne priznaje, već on ide direktno na teret poslovanja HS Produkta.

Autor: Mladen Volarić
18. svibanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close