Jure Rašić i Drago Tafra moderni su tvorničari. Za razliku od drugih voditelja pogona, koji nose plave kute s džepićem u kojem se nalazi tehnička olovka, tvrdim folderom i arkom papira na koji bilježe različiti pokazatelji o proizvodnji, i koji rade u zaglušujućoj buci mehaničkih pogonskih hala često izloženi hladnoći, Jure i Drago nose casual odjeću, sjede u veselom i toplom uredu u Zagrebu, prepunom zabavnih sadržaja, razgovaraju preko interneta i stvaraju proizvode koji su dosad razigrali i razveselili 50 milijuna korisnika diljem svijeta. Jure i Drago su producenti mobilnih igara u najvećem hrvatskom proizvođaču računalnih igara Nanobitu.
Jurina obožavateljica žicala dijamante
Jure Rašić kaže da iako nisu slavni kao neki glazbeni i filmski producenti, ipak imaju i svoje zvjezdane trenutke. Posebno ističe da ga veseli vidjeti igrače kako igraju igru na kojoj radi. “Jedan od takvih trenutaka je bio kad sam u Avenue Mallu u Zagrebu, u kafiću par stolova do mene, i ugledao ljude koji su igrali igru na kojoj sam ja radio nekoliko dana ranije. Bila je to igra Rocket Chicken. To me oduševilo! Veseli me i to što naletim na ljude po Zagrebu koji znaju likove iz Hollywood Storyja, igre koja danas ima sedam milijuna korisnika. Ne živimo u Americi, gdje nam je većina korisnika, već u Zagrebu i ljudi svejedno znaju za likove koje stvaramo. Pitaju što će se s njima događati dalje”, kaže Jure. Dodaje da je nedavno dobio i prvu obožavateljicu kao producent igara. “Našla me na Instagramu i naravno žicala dijamante iz igre”, kaže Jure.
Samozatajan je to dvojac koji upravlja proizvodnjom Nanobitovih najuspješnijih naslova. Jure Rašić, producirao je Nanobitove naslove Hollywood Story, koji ima sedam milijuna korisnika, zatim Superstar Life, koji ima osam milijuna korisnika te Fashion Design World također s osam milijuna korisnika. Ukupno igre koje je producirao Jure trenutačno igra 23 milijuna korisnika diljem svijeta. Vrlo je malo proizvoda koji su nastali u Hrvatskoj unazad 25 godina, a koji imaju toliko korisnika. Zapravo jedini koji se u svijetu Industrije 4.0 može mjeriti s tim uspjehom je PhotoMath Damira Sabola, koji je nedavno objavio da je premašio 30 milijuna korisnika. No, za razliku od Nanobita, koji od milijuna svojih korisnika već stvara opipljiv prihod i dobit, PhotoMathu prava komercijalizacija tek predstoji. Drago Tafra, nešto je kraće u Nanobitu, nije od gotovo samog početka, kao Jure Rašić. No, igre koje je on producirao trenutačno igra osam milijuna korisnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ta je tvrtka ostvarila strelovit rast. Za 2016. godinu očekuje se da će prijaviti gotovo 10 milijuna eura prihoda. Pet godina ranije bila je na tek 2,8 milijuna kuna prihoda i pet zaposlenih, a danas ima urede u Zagrebu, Bukureštu i Budimpešti gdje radi sto programera, dizajnera, pisaca, glazbenika te brojnih drugih kreativaca. Nanobitovi osnivači, Alan Sumina i Zoran Vučinić, netipični su hrvatski poduzetnici. Nisu uvezani politički, ni ekonomski, za njih se ne može reći da su “nečija djeca”, i zapravo su jedan od rijetkih primjera kako uspjeti na američki način u Hrvatskoj.
Uključite se u raspravu