Neto dobit Atlantic grupe 342,3 milijuna kuna, u ukupnim prihodima ističe se jedan proizvod

Autor: Poslovni.hr/Hina , 25. veljača 2021. u 10:04
Foto: Filip Kos/PIXSELL

Brendovi koji se prvenstveno konzumiraju kod kuće uspjeli su gotovo u potpunosti anulirati negativne posljedice pandemije, napominju iz Atlantic Grupe.

Atlantic Grupa je u prošloj godini ostvarila neto dobit od 342,3 milijuna kuna, što je bez jednokratnih stavki rast od 13,3 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok je nominalno dobit pala za 12,3 posto, objavila je u četvrtak ta kompanija.

“Poslovanje Atlantic Grupe pokazalo je tijekom 2020. godine visoku razinu stabilnosti, unatoč poremećajima uzrokovanih pandemijom covida-19”, navodi se u priopćenju objavljenom na Zagrebačkoj burzi.

Kompanija je ostvarila 5,3 milijardi kuna prihoda od prodaje, što je pad od 3,3 posto u odnosu na 2019., no ako se isključi utjecaj prihoda dezinvestiranog poslovanja usporedivi prihod je ostao gotovo na razini prošle godine, uz blagi pad od 0,4 posto.

Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 716,5 milijuna kuna i niža je za osam posto, dok je bez jednokratnih stavki rasla 4,6 posto na 755,1 milijun kuna.

Neto dobit iznosi 342,3 milijuna kuna i bez jednokratnih stavki rasla je 13,3 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok je nominalno pala za 12,3 posto.

Najveći rast prihoda od prodaje među poslovnim područjima ostvarili su Delikatesni namazi s rastom od 15,1 posto, ljekarnički lanac Farmacia s rastom od 4,5 posto i Donat Mg s rastom od 2,7 posto.

Kava se s 21,1 posto udjela u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija, a u 2020. je ostvarila blagi pad prihoda od 2,6 posto, uz povećanje profitabilnosti.

Među tržištima najznačajniji rast od 14,2 posto ostvarila su ključna europska tržišta, najviše Austrija i Švicarska, a rasla su i tržišta Slovenije, Makedonije i Kosova.

Na rezultat su, kako ističu iz tvrtke, značajno utjecale mjere za suzbijanje širenja pandemije i slabija turistička sezona u Hrvatskoj, što se očitovalo u značajnom padu prodaje u prodajnom kanalu za ugostiteljstvo (HoReCa), ali i padu prodaje proizvoda namijenjenih za konzumaciju izvan kuće te tzv. impulsnih proizvoda (primarno slatko i slano i vanjski principali).

Ipak, brendovi koji se prvenstveno konzumiraju kod kuće uspjeli su gotovo u potpunosti anulirati negativne posljedice pandemije, napominju iz Atlantic Grupe.

Ističu i kako su, osim izravnog utjecaja pandemije na prihode, rezultati kompanije opterećeni s 38,6 milijuna kuna jednokratnih troškova koji se u najvećoj mjeri odnose na donacije (28 milijuna kuna), i druge operativne troškove vezane uz sprječavanje širenja zaraze.

“Stabilna financijska pozicija, optimiranje poslovnih procesa i kvalitetno strateško upravljanje omogućili su nam da održimo kontinuitet poslovanja i sigurnost radnih mjesta, aktivno se uključimo u pomoć zajednici u borbi protiv koronavirusa te poboljšamo profitabilnost uz minimalne negativne posljedice na konsolidirane prihode i rekordno nisku zaduženost”, kazao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi komentirajući ostvarene rezultate.

Komentirajte prvi

New Report

Close