Modernizacija vozila jedan korak ka restrukturiranju

Autor: Suzana Varošanec , 11. studeni 2020. u 21:59
Nakon upravo pristigle Siemensove lokomotive početkom 2021. bi trebale stići još dvije, navode iz HŽ Carga, koji mora naći strateškog partnera / PD

Od njemačke lizing kuće ELL Germany GmbH preuzeli su električnu lokomotivu Siemens Vectron X4 A17.

HŽ Cargo, tehnološki zaostala državna kompanija, restrukturiranje nastavlja pod novom upravom koju vodi direktor Dragan Marčinko. Nakon što je u više kompanija bio kao krizni menadžer, Marčinko se prihvatio novog izazova spašavanja ovog gubitaša zbog čega kreće s programom modernizacije voznog parka kompanije. Od njemačke lizing kuće ELL Germany GmbH preuzeli su električnu lokomotivu Siemens Vectron X4 A17 po cijeni koju nije moguće doznati zbog ugovorne obveze druge strane, te uz najavu da im je za 2021. u planu nabava još dvije električne lokomotive minimalne snage 5,6 MW.

One bi trebale stići početkom godine, kad bi se zaokružile početne aktivnosti modernizacije voznog parka HŽ Carga. Riječ je o jednom od glavnih preduvjeta za provedbu uspješnog restrukturiranja kompanije, sukladno ciljevima koje je odobrila EK kako bi se poslovanje stabiliziralo i održalo, na očito dužem putu koji ih čeka do pronalaska strateškog partnera.

Na pripremi toga Marčinkova uprava iz lipnja već djeluje u sklopu prijedloga seta mjera – dio je i osiguravanje novih ugovora za prijevoz roba, kojima je cilj osigurati stabilizaciju tvrtke s pronalaskom kvalitetnog partnera koji bi doprinio nastavku poslovanja na liberaliziranom tržištu gdje su u utakmici s 9 operatera lani prevezli tek oko 47,5% od godišnje količine prevezenog tereta. Dogodine udjel kane podići na 60%, što bi navodno donijelo prestanak gubitaškog poslovanja.

Nova električna lokomotiva koja može udovoljiti svim potrebama vuče, priopćili su, nudi tehničku fleksibilnost i dugoročnu ekonomsku predvidljivost i prvi je konkretni iskorak u smjeru “neophodnog zaokreta u načinu poslovanja društva te prilagođavanja uvjetima na sve većem tržištu željezničkog prometa”.

Komentirajte prvi

New Report

Close