Prodajni lanac Metro postavio je uvjet hrvatskim proizvođačima i dobavljačima. Žele li nastaviti proizvoditi za robne marke Metroa i nakon što Hrvatska uđe u Europsku uniju, morat će nabaviti jedan od devet certifikata GFSI-ja (Global Food Safety Initiativea) koji jamči da iza potrošačima relativno nepoznate Metroove marke stoji siguran proizvod.
Od pedesetak hrvatskih proizvođača koji na ovaj način surađuju s Metroom, za sada samo njih 15 ima certifikat.Riječ je o IFS-u (International Food Standard) certifikatu koji je priznat u cijelom svijetu, a jedan je od devet certifikata s liste GFSI-ja. Na listi hrvatskih proizvođača s certifikatom nalaze se, među ostalima, Vindija, Zvečevo, Podravka, Vitaminka, Granolio i Ledo. "Ovakve standarde od svojih dobavljača traže i Coca-Cola, McDonalds, Billa, Lidl, ali i mnogi drugi. Certifikat se ne veže isključivo za proizvod već za cijelu tvrtku, u što spadaju i logistika i proizvodnja. Ipak, tko ne želi, ne mora certificirati cijelu tvrtku nego samo jedan dio ili robnu marku", rekao je na Metroovoj konferenciji za medije u petak Roland Bosnar, voditelj odjela kontrole kvalitete Metro Cash & Carry Hrvatska. Bosnar napominje da bi za dobivanje ovakvog certifikata za proizvodnu liniju u tvrtki koja zapošljava 100 ljudi trebalo pet do šest mjeseci. Ako se još uzme da je onaj koji daje certifikat iz Hrvatske pa nema troškova dovođenja stranaca, cijeli proces ne bi trebao koštati više od 2000 eura, objašnjava Bosnar.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu