Prodajni objekti manjih formata, a to su supermarketi površine 300 do 500 četvornih metara, te što uspješnije integriranje u mentalitet i navike kupaca na lokalnoj razini uz ponudu kvalitetnog i cjenovno prihvatljivog asortimana novi je strateški koncept Mercatora na hrvatskom tržištu za razdoblje 2013.-2016. godina, najavio je jučer Igor Maroša, član Uprave Mercator grupe zadužen za poslovanje na slovensko-hrvatskom tržištu. Ne namjeravaju, kazao je, investirati u nove kvadrate nego će objekte uzimati u zakup, a fokusirat će se na urbane sredine i to primarno na Zagreb, te na područje Istre i Kvarnera i još nekoliko većih gradova.
Nisu najskuplji
"Mercator je bitno promijenio cjenovnu politiku, nije najskuplji trgovac u Hrvatskoj, a zadržao je visoku kvalitetu i asortimana i usluga", tvrdi Maroša pozivajući se i na istraživanje GfK-a (ocjena stanja u trgovini s aspekta potrošača i kretanje cijena prema kriterijima praćenja FMCG košarice) koje otkriva da su u trećem kvartalu 2012. u odnosu na prije dvije godine cijene srezali pet posto dok je sestrinska tvrtka Getro još povoljnija. Tamo su paralelno cijene smanjenje čak 15,7 posto što Getro stavlja na poziciju cjenovno najpovoljnijeg trgovca. Prosječan kupac troši sve racionalnije, sve više traži robne marke koje s polica istiskuju brendove i sve manje je lojalan, u pravilu mjesečno u šoping odlazi kod četiri trgovca, iznio je Maroša neka od zapažanja aktualnih trendova u maloprodaji, naglasivši kako ova ilustracija vrijedi za ukupnu regiju gdje Mercator posluje, te da je lojalnost na europskoj razini još manja, tamo kupci tijekom mjeseca posjete pet i više trgovaca. Dnevni račun u malim Mercatorovim formatima u prosjeku iznosi oko 60, u hipermarketima oko 250 kuna. Maroša ocjenjuje da pozitivnih preokreta neće biti u sljedećih tri do pet godina. Stoga, najavio je, Mercator se povlači iz Albanije i Bugarske. Hrvatsku i Sloveniju smatraju visokozasićenim tržištima dok potencijal za mogući rast vide u Srbiji, te na bosansko-hercegovačkom i crnogorskom terenu. Slovenska maloprodaja već je u fazi dekonsolidacije, ulazak diskontera Lidla i Hofera i Eurospina spustio je tržišni udjel tri najveća trgovca sa 80 na 60 posto. I Hrvatska bi se, smatra, s takvim trendom mogla uskoro suočiti iako ima više trgovaca koji danas kreiraju tržišne odnose.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu