Luka Rijeka u prvih je šest mjeseci ove godine zabilježila rezultate koje bismo mogli nazvati mješovitim. Naime, bilježi se relativno oštar pad prometa generalnog i rasutog tereta u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok kontejnerski promet iskazuje rast.
Pad prodaje
Konsolidirana operativna dobit porasla je na 4,1 milijun eura u prvoj polovici 2025., s 3,7 milijuna eura u istom razdoblju prošle godine. Prihodi od prodaje lučkih usluga pali su za devet posto u odnosu na prethodnu godinu, na 12,8 milijuna eura u šest mjeseci do lipnja, priopćila je Luka Rijeka.
Promet prekrcaja tereta Luke Rijeka na razini grupe u prvom polugodištu ove godine iznosio je 3.020.753 tone, što upućuje na porast od tri posto u odnosu na isto razdoblje lani, ponajprije zahvaljujući društvu Jadranska vrata, u kojem Luka Rijeka ima 49 posto udjela. Na terminalu tog pridruženog društva u prvih šest mjeseci prekrcano je 2.170.891 tona tereta (229.271 TEU-a) u odnosu na 1.896.722 tona (191.417 TEU-a) iz lanjskog polugodišta.
Ukupno na razini Grupe, u kojoj kontejnerski promet čini 76 posto ukupno prekrcanog tereta, promet te vrste tereta time rastao je za 15 posto. Na razini matičnog društva također se bilježi rast kontejnerskog tereta, i to čak od 37 posto. To, međutim, ni izbliza nije bilo dovoljno da popuni minus koji je nastao padom generalnog i rasutog tereta, uključujući i mjeru smanjenja materijalnih troškova za 13 posto.
Evidentno je to i u financijskim rezultatima matičnog društva, koje u prvih šest mjeseci ove godine iskazuje gubitak od 1,04 milijuna eura. Ipak, konsolidirani financijski rezultati Luke Rijeka za prvo polugodište su pozitivni, s ostvarenom dobiti iz poslovanja u iznosu od 4,13 milijuna eura, što je porast od 11 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Smanjen je i prekrcaj frigo tereta, što se objašnjava posljedicama promjene u logističkim pravcima kretanja ove kategorije tereta, a zabilježen je i pad prekrcaja stoke kao posljedice pojave bolesti slinavke i šape u susjednim zemljama, posebice Mađarskoj, zbog čega je Hrvatska bila uvela privremenu zabranu prometa stoke iz te zemlje od početka travnja do početka lipnja ove godine.
U prometu rasutog tereta u prvom polugodištu evidentiran je pad od čak 27 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a o čemu smo već pisali. Radi se, naime, o padu prometa žitarica, ugljena i starog željeza. Nepovoljne klimatske promjene, kao i smanjenje cijena žitarica na svjetskim burzama i promjenama u logističkim pravcima učinile su svoje.
Očekivanja od automobila
No, srpanj je već donio pozitivne pomake, a dosta se očekuje i od nedavno uspostavljenog prekrcaja tereta automobila, čime će Luka Rijeka zasigurno nastaviti s obzirom na interes koji se iskazuje na tržištu, čemu su pridonijela i prva dva uspješno odrađena broda koja su uplovila u Rijeku s ovim teretom, s ukupno prekrcanih više od tisuću osobnih i dostavnih vozila. Pozitivni efekti očekuju se i od početka rada novog kontejnerskog terminala Rijeka Gateway.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu