Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hrvatski autoklub i tvrtka Algebra predstavili nove e-vozačke ispite

Autor: Darko Bičak
01. kolovoz 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Od rujna sustav polaganja vozačkih ispita vrijedan 5 mil. kuna u Zagrebu, a od 2008. u čitavoj Hrvatskoj

Hrvatski autoklub predstavio je jučer u Zagrebu “Sustav provedbe ispita iz predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila putem računala”, razvijen u suradnji s IT tvrtkom Algebra. Novi sustav je, kako je objasnio Ivo Bikić, predsjednik Hrvatskog autokluba, na tragu visokih tehničko-tehnoloških rješenja provedbe vozačkih ispita u razvijenim zemljama Europske Unije, a Hrvatski autoklub stvara tehničke, organizacijske, stručne i kadrovske pretpostavke za njegovo razvijanje i primjenu u Republici Hrvatskoj. “HAK želi opravdati i unaprijediti status stručne organizacije koja obnaša javne ovlasti koje su nam povjerile državne institucije te unaprijediti cijeli sustav obrazovanja vozača. Ujedno, sustav provedbe ispita iz predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila putem računala naš je korak u smjeru ispunjenja preduvjeta za približavanje Hrvatske europskim standardima. Naposlijetku, ovo je važan iskorak i za oko 55.000 kandidata koliko ih godišnje pristupa polaganju ispita”, rekao je Ivo Bikić. Glavni tajnik HAK-a objasnio je pak da je njihova politika da se vozački ispiti u Republici Hrvatskoj osuvremene i postanu objektivniji, organizacija testiranja pojednostavi i smanji administriranje, osigura bolja statistička obrada rezultata, poveća sigurnost baze pitanja i omogući fleksibilno otvaranje novih ispitnih centara po potrebi.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U Hrvatskom autoklubu ističu kako se ispit iz predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila trenutno u našoj zemlji polaže ručnim ispunjavanjem obrasca testa, dok razvijene zemlje (EU, SAD, Australija,…) već niz godina provode ispite putem računala. Prema njihovim riječima, ručno je testiranje sporije, manje objektivno i skuplje. U HAK-u najavljuju da će novi sustav provedbe ispita putem računala poboljšati infrastrukturu provođenja izobrazbe u autoškolama, unaprijediti cjelokupan sustav obrazovanja vozača te u njega uvesti informacijsku tehnologiju. HAK, kažu u toj udruzi, tako postaje nositelj i promotor razvoja informatičkog znanja naših autoškola i građana, osobito mladih naraštaja. Gostima i novinarima predstavljen je jučer potpuno opremljen ispitni centar Zagreb, a demonstracija novog ispitnog sustava dostupna je široj javnosti na Hakovoj web stranici www.hak.hr/ispiti. Osim zagrebačke središnjice, Hrvatski autoklub opremio je za sada i ispitni centar u Šibeniku. Primjena sustava u tim gradovima otpočet će 17. rujna. U opremanje i stavljanje u funkciju svih 23 ispitnih centara HAK će uložiti oko pet milijuna kuna, a predviđa se da će svi ispitni centri biti u funkciji tijekom prve polovice 2008. godine. “Novi sustav osigurat će nam bolju mogućnost kontrole ispitivača i predavača od strane HAK-a, a svi rezultati ispita će se trenutno bilježiti i trajno pohranjivati”, rekao je dr. Sinan Alispahić iz Sektora za vozače HAK-a dodatno naglasivši kako sustav osigurava ujednačene i objektivne kriterije jer umanjuje mogućnosti ljudske pogreške. “Ovaj dugotrajan projekt Hrvatski autoklub otpočeo je podrobnim informiranjem o različitim sustavima koji se primjenjuju u svijetu (touch screen, kombinacija kompjutora i respondera, interni sustavi bez korištenja Interneta i sl.), te su se naši stručnjaci opredijelili za Ispitni sustav myQtest, koji je razvijan od 2000. godine i renomiranu domaću tvrtku Algebra iako su nam se nudile i inozemne renomirane tvrtke”, rekao je dr. Alispahić. Sustav provedbe ispita putem računala bazira se na Algebrinoj platformi myQtest. Algebra je do sada implementirala veći broj ispitnih sustava u gospodarskim subjektima i organizacijama u Hrvatskoj i regiji. Sustav je razvijen u Hrvatskoj, a jedna od njegovih posljednjih primjenjenih modifikacija je i sustav ATES-A, jedan od samo sedam službeno odobrenih ECDL ispitnih sustava u svijetu, za polaganje međunarodnog informatičkog certifikata – ECDL.

Hrvatski autoklub predstavio je jučer u Zagrebu “Sustav provedbe ispita iz predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila putem računala”, razvijen u suradnji s IT tvrtkom Algebra. Novi sustav je, kako je objasnio Ivo Bikić, predsjednik Hrvatskog autokluba, na tragu visokih tehničko-tehnoloških rješenja provedbe vozačkih ispita u razvijenim zemljama Europske Unije, a Hrvatski autoklub stvara tehničke, organizacijske, stručne i kadrovske pretpostavke za njegovo razvijanje i primjenu u Republici Hrvatskoj. “HAK želi opravdati i unaprijediti status stručne organizacije koja obnaša javne ovlasti koje su nam povjerile državne institucije te unaprijediti cijeli sustav obrazovanja vozača. Ujedno, sustav provedbe ispita iz predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila putem računala naš je korak u smjeru ispunjenja preduvjeta za približavanje Hrvatske europskim standardima. Naposlijetku, ovo je važan iskorak i za oko 55.000 kandidata koliko ih godišnje pristupa polaganju ispita”, rekao je Ivo Bikić. Glavni tajnik HAK-a objasnio je pak da je njihova politika da se vozački ispiti u Republici Hrvatskoj osuvremene i postanu objektivniji, organizacija testiranja pojednostavi i smanji administriranje, osigura bolja statistička obrada rezultata, poveća sigurnost baze pitanja i omogući fleksibilno otvaranje novih ispitnih centara po potrebi.

U Hrvatskom autoklubu ističu kako se ispit iz predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila trenutno u našoj zemlji polaže ručnim ispunjavanjem obrasca testa, dok razvijene zemlje (EU, SAD, Australija,…) već niz godina provode ispite putem računala. Prema njihovim riječima, ručno je testiranje sporije, manje objektivno i skuplje. U HAK-u najavljuju da će novi sustav provedbe ispita putem računala poboljšati infrastrukturu provođenja izobrazbe u autoškolama, unaprijediti cjelokupan sustav obrazovanja vozača te u njega uvesti informacijsku tehnologiju. HAK, kažu u toj udruzi, tako postaje nositelj i promotor razvoja informatičkog znanja naših autoškola i građana, osobito mladih naraštaja. Gostima i novinarima predstavljen je jučer potpuno opremljen ispitni centar Zagreb, a demonstracija novog ispitnog sustava dostupna je široj javnosti na Hakovoj web stranici www.hak.hr/ispiti. Osim zagrebačke središnjice, Hrvatski autoklub opremio je za sada i ispitni centar u Šibeniku. Primjena sustava u tim gradovima otpočet će 17. rujna. U opremanje i stavljanje u funkciju svih 23 ispitnih centara HAK će uložiti oko pet milijuna kuna, a predviđa se da će svi ispitni centri biti u funkciji tijekom prve polovice 2008. godine. “Novi sustav osigurat će nam bolju mogućnost kontrole ispitivača i predavača od strane HAK-a, a svi rezultati ispita će se trenutno bilježiti i trajno pohranjivati”, rekao je dr. Sinan Alispahić iz Sektora za vozače HAK-a dodatno naglasivši kako sustav osigurava ujednačene i objektivne kriterije jer umanjuje mogućnosti ljudske pogreške. “Ovaj dugotrajan projekt Hrvatski autoklub otpočeo je podrobnim informiranjem o različitim sustavima koji se primjenjuju u svijetu (touch screen, kombinacija kompjutora i respondera, interni sustavi bez korištenja Interneta i sl.), te su se naši stručnjaci opredijelili za Ispitni sustav myQtest, koji je razvijan od 2000. godine i renomiranu domaću tvrtku Algebra iako su nam se nudile i inozemne renomirane tvrtke”, rekao je dr. Alispahić. Sustav provedbe ispita putem računala bazira se na Algebrinoj platformi myQtest. Algebra je do sada implementirala veći broj ispitnih sustava u gospodarskim subjektima i organizacijama u Hrvatskoj i regiji. Sustav je razvijen u Hrvatskoj, a jedna od njegovih posljednjih primjenjenih modifikacija je i sustav ATES-A, jedan od samo sedam službeno odobrenih ECDL ispitnih sustava u svijetu, za polaganje međunarodnog informatičkog certifikata – ECDL.

Bez manipulacija

Posebna je pozornost posvećena sigurnosti sustava te kandidati i ispitivači neće znati koja će pitanja dobiti na ispitu, jer se ona generiraju slučajnim izborom između ukupno 800 njih u bazi. Smanjena je mogućnost manipulacije tijekom polaganja testa jer baza ispitnih pitanja nije dostupna ispitivačima nego samo službeno ovlaštenim osobama u HAK-u uz moguće promjene u svakom trenutku. Eventualni prekid Internet veze u ispitnom centru neće uzrokovati gubitak podataka, a učionica u kojoj se provode ispiti bit će pod nadzorom kamera dok će ključni podaci o kandidatima biti šifrirani.

Autor: Darko Bičak
01. kolovoz 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close