Hrvatima omiljena trgovina s niskim cijenama otvara novi lokal, kupci ih traže još

Autor: Sergej Novosel Vučković , 20. svibanj 2020. u 13:15
Foto: PD

Mini trgovački lanac posljednjih mjeseci ipak nije ostao imun na posljedice ograničenja rada trgovina, kao mjere sprečavanja širenja koronavirusa.

Jedini hrvatski lanac outlet trgovina hranom – zagrebački Žabac Food Outlet – širi poslovanje pandemiji koronavirusa unatoč. Na svojem je profilu na Facebooku, naime, neki dan najavio da otvara svoj četvrti dućan s hranom po niskim cijenama, prvi u Novom Zagrebu. Riječ je o prostoru u gradskoj četvrti Travno, u prizmelju tzv. Mamutice, najveće zagrebačke i hrvatske stambene zgrade.

“Trgovina se otvara 1. srpnja, nalazi se u Ulici Božidara Magovca 9, na oko 400 četvornih metara i u njoj će biti 15 zaposlenih”, kaže vlasnik Žapca Mario Žamboki za Poslovni dnevnik.

Ovaj je potez prelaska Save bio dugoočekivan, pri otvorenju svakog dosadašnjeg Žapca rastao je broj upita građana i kupaca kad će biti na novim lokacijama pa je tako i najava novozagrebačkog Žapca stekla dosta pozitivnih komentara i “lajkova”. Poruka je to koja jasno govori da je koncept prodaje hrane po cijenama sniženima i do 50-90% u odnosu na istu takvu robu u “normalnim” trgovinama pun pogodak. No, hoće li prvi food outlet južno od Save biti i jedini, planiraju li se i neki po drugim gradovima?

“Moguće je da će ih biti još, a razmišljamo i u drugim većim gradovima otvoriti dućane”, kaže nam Žamboki.

On je sa suprugom Majom prvi Žabac, na 30-ak kvadrata, otvorio u kolovozu 2016. na početku Tkalčićeve nedaleko od Trga bana Jelačića u centru Zagreba, sljedeći je bio uoči u proljeće 2017. na Trešnjevki, na uglu Tratinske i Nove ceste, vrlo blizu tržnice, i to je dosad bio i najveći, na oko 300 kvadrata. Uslijedio je i Žabac u Importanne centru kod Glavnog kolodvora, u studenom 2018., te onaj u Nemčićevoj blizu Name na Kvaternikovu trgu, u 170 kvadrata otvoren u rujnu lani, kad je zatvoren i prvi, najmanji Žabac u centru.

Bračni par Žamboki svoj je koncept utemeljio s namjerom da se prodajom namirnica u tri kategorije – rok, stock i lom, kupcima omogući roba po povoljnijim cijenama, a ujedno i spriječi bacanje hrane, jer često viškovi iz tvornica i trgovina završe na otpadu, što je već globalni problem. Rok roba su, podsjetimo, proizvodi kojima uskoro istječe rok trajanja, lom su oni koji su malo slomljeni, ali i dalje ispravni, a stock (štok) su viškovi iz proizvodnje koji se ne uspiju prodati u trgovačkom kanalu.

U asortimanu osim hrane (slatkiši, meso i mesne prerađevine, mlijeko i mliječni proizvodi, pića, svježe voće i povrće…) ima i sredstava za čišćenje i osobnu higijenu, nešto odjeće, većina po gotovo zaista smiješno niskim cijenama. Žabac kao ideja i poslovni model prepoznat je i globalno, ljeta 2018. je dobio nagradu kompanije Euromonitor za nove koncepte maloprodaji, smjestivši se u konkurenciji iz 80 zemalja na drugu poziciju, tik do kineske mega online trgovine Alibaba.

No, mini trgovački lanac posljednjih mjeseci ipak nije ostao imun na posljedice ograničenja rada trgovina, kao mjere sprečavanja širenja koronavirusa. Žamboki kratko priznaje da su imali problema s opskrbom, a da su kupci tijekom toga razdoblja najviše kupovali ono što može dugo trajati. Svjedočili smo i redovima pred dućanima.

“Uglavnom su se opskrbljivali robom za duži rok, poput tjestenine, konzervi, suhomesnatih proizvoda”, kaže vlasnik Žapca.

Kako su sve trgovine u navedenom razdoblju od nekih mjesec i pol smjele raditi samo do 17 sati, Žamboki je svoje otvorio i nedjeljom, no ispostavilo se da je to bilo samo tad. Sad je i dalje otvoren od ponedjeljka do subote.

“Naš stav je da trgovine budu zatvorene nedjeljom, jer nije isto imati slobodan dan u nedjelju ili preko tjedna. Nadamo se će trgovine nedjeljom biti zatvorene trajno”, odlučan je Žamboki, otkrivajući da je do izbijanja pandemije sredinom ožujka sve išlo dobro.

“Onda je promet pao 70% i sada nakon popuštanja polako se vraća, ali teško da će se vratiti ove godine na staro”, dodaje. U travnju su čak imali i nagradne igre za svoje kupce.

Zbog drastičnog pada poslovanja njegova je tvrtka bila primorana od HZZ-a tražiti potpore države za očuvanje radnih mjesta, kojih je ukupno 45, a među kojima su i osobe s posebnim potrebama.

Komentirajte prvi

New Report

Close