Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Getro najjeftiniji, najviše rasla cijena paštete Gavrilović

Autor: Biserka Ranogajec
18. siječanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Prema istraživanju Net Gerile cijene za 32 artikla koji se najčešće kupuju u prosjeku porasle do 16,76 posto

Tvrtka Net Gerila d.o.o. provela je terensko istraživanje cijena na uzorku od 32 proizvoda u šest trgovačkih lanaca u gradu Zagrebu. Isto takvo istraživanje u istim centrima, Konzumu, Getrou, Lidlu, Billi, Ipercoopu i Mercatoru provedeno je točno prije godinu dana. Janko Posinovec, project menadžer te tvrtke kaže da im je cilj bio usporediti cjene sa onima koje su dobivene u istraživanju iz siječnja 2007. Autori istraživanja nadalje napominju da se ono odnosi samo na uzorak od onih 32 proizvoda koji se najčešće kupuju te se ograđuju kako ni u kojem slučaju njihovo ispitivanje ne odražava općenito stanje u određenom trgovačkom centru. No, kad se usporedi istraživanje cijena na identičnih 32 proizvoda već se na prvi pogled uočava da je došlo do rasta cijena kod svih pa su one u prosjeku za te artikle porasle čak do 16,76 posto. Najjeftiniji centar Getro je snizio cijene samo tri proizvoda, a od postojećih 32 poskupila su 22 artikla, dok su ostali zadržali nepromijenjenu cijenu ili nisu pronađeni na policama. Zanimljivo je za Getro da je imao najviše poskupljenja, ali je unatoč tomu zadržao status najjeftinijeg trgovačkog centra. Drugi centar sa istim brojem poskupljenja je Konzum, ali gledajući njegove cijene, on se nalazi na zadnjem mjestu po broju najjeftinijih proizvoda. Sa aspekta povećanja broja najjeftinijih proizvoda, Billa je uvjerljivo prva ali taj rezultat je nedovoljan jer ima samo 6 najjeftinijih proizvoda, isto kao i Ipercoop. Nadalje, prema rezultatima istraživanja od ukupno 32 proizvoda samo jedan nije poskupio ni u jednom centru, a riječ je o ABC sirnom namazu koji je čak za nekoliko lipa u nekih trgovaca pojeftinio, dok su svi ostali imali povećanje cijena u barem jednom od njih. Najveći rast cijene imala je Gavrilovićeva jetrena pašteta i to u Ipercoopu gdje je od siječnja lani do siječnja ove godine poskupjela 37,84 posto. Primjerice, Dukatovo svježe mlijeko od 3,2 posto masnoće najviše je poskupjelo u Konzumu, gotovo 15 posto u odnosu na siječanj 2007. Najjeftinije od svih centara to se mlijeko prodaje u Ipercoopu. Zanimljivo da je Sirelin parmezan najviše poskupio (22,5%) u Lidlu u godinu dana, ali u Getrou je i dalje najjeftiniji. I Dukatov zagrebački sir je u Konzumu poskupio najviše gdje trenutačno i stoji najviše, dok je najjeftiniji u Mercatoru. Ima artikala kojih je cijena u svih šest centara jednaka, pa pola litre Jamnice stoji svuda 4,99 kuna iako je ta voda najviše poskupjela u Getrou gdje je koštala prije godinu dana 4,79 kuna. Četiri centara njezinu cijenu nisu mijenjala, a u Mercatoru ona je čak pojeftinila sa 5,48 kuna koliko je koštala prije godinu dana. Iste cijene imaju i primjerice Podravkina Vegeta te Franckova kava što bi se moglo protumačiti da je riječ o proizvodima koje svi kupuju.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Lanac Tommy dobio certifikat HACCP

Tvrtka Net Gerila d.o.o. provela je terensko istraživanje cijena na uzorku od 32 proizvoda u šest trgovačkih lanaca u gradu Zagrebu. Isto takvo istraživanje u istim centrima, Konzumu, Getrou, Lidlu, Billi, Ipercoopu i Mercatoru provedeno je točno prije godinu dana. Janko Posinovec, project menadžer te tvrtke kaže da im je cilj bio usporediti cjene sa onima koje su dobivene u istraživanju iz siječnja 2007. Autori istraživanja nadalje napominju da se ono odnosi samo na uzorak od onih 32 proizvoda koji se najčešće kupuju te se ograđuju kako ni u kojem slučaju njihovo ispitivanje ne odražava općenito stanje u određenom trgovačkom centru. No, kad se usporedi istraživanje cijena na identičnih 32 proizvoda već se na prvi pogled uočava da je došlo do rasta cijena kod svih pa su one u prosjeku za te artikle porasle čak do 16,76 posto. Najjeftiniji centar Getro je snizio cijene samo tri proizvoda, a od postojećih 32 poskupila su 22 artikla, dok su ostali zadržali nepromijenjenu cijenu ili nisu pronađeni na policama. Zanimljivo je za Getro da je imao najviše poskupljenja, ali je unatoč tomu zadržao status najjeftinijeg trgovačkog centra. Drugi centar sa istim brojem poskupljenja je Konzum, ali gledajući njegove cijene, on se nalazi na zadnjem mjestu po broju najjeftinijih proizvoda. Sa aspekta povećanja broja najjeftinijih proizvoda, Billa je uvjerljivo prva ali taj rezultat je nedovoljan jer ima samo 6 najjeftinijih proizvoda, isto kao i Ipercoop. Nadalje, prema rezultatima istraživanja od ukupno 32 proizvoda samo jedan nije poskupio ni u jednom centru, a riječ je o ABC sirnom namazu koji je čak za nekoliko lipa u nekih trgovaca pojeftinio, dok su svi ostali imali povećanje cijena u barem jednom od njih. Najveći rast cijene imala je Gavrilovićeva jetrena pašteta i to u Ipercoopu gdje je od siječnja lani do siječnja ove godine poskupjela 37,84 posto. Primjerice, Dukatovo svježe mlijeko od 3,2 posto masnoće najviše je poskupjelo u Konzumu, gotovo 15 posto u odnosu na siječanj 2007. Najjeftinije od svih centara to se mlijeko prodaje u Ipercoopu. Zanimljivo da je Sirelin parmezan najviše poskupio (22,5%) u Lidlu u godinu dana, ali u Getrou je i dalje najjeftiniji. I Dukatov zagrebački sir je u Konzumu poskupio najviše gdje trenutačno i stoji najviše, dok je najjeftiniji u Mercatoru. Ima artikala kojih je cijena u svih šest centara jednaka, pa pola litre Jamnice stoji svuda 4,99 kuna iako je ta voda najviše poskupjela u Getrou gdje je koštala prije godinu dana 4,79 kuna. Četiri centara njezinu cijenu nisu mijenjala, a u Mercatoru ona je čak pojeftinila sa 5,48 kuna koliko je koštala prije godinu dana. Iste cijene imaju i primjerice Podravkina Vegeta te Franckova kava što bi se moglo protumačiti da je riječ o proizvodima koje svi kupuju.

Lanac Tommy dobio certifikat HACCP

Trgovačkom lancu Tommy d.o.o. iz Splita jučer je tvrtka SGS dodijelila certifikat HACCP za objekt maloprodaje hipermarket Žitnjak u Zagrebu kojim se dokazuje sustavno praćenje kritičnih točaka kod skladištenja i procesa proizvodnje hrane te provedba sanitacijskih i standardnih operativnih postupaka. Uvođenjem ovog sustava, poručili su iz trgovačkog lanca, tvrtka Tommy odredila je višu razinu kontrole kvalitete i zdravstvene ispravnosti hrane. Inače, Tommy je otvorio u Zagrebu na Žitnjaku prvi maloprodajni centar u rujnu prošle godine kada se pridružio jakoj domaćoj i stranoj konkurenciji u glavnom gardu Hrvatske.




Autor: Biserka Ranogajec
18. siječanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close