Kako bi promovirali domaću tjesteninu i potaknuli još obilniju potrošnju, posebno kroz ponudu ugostiteljsko-turističkog sektora, Grupacija proizvođača tjestenine pri HGK-a i tvrtka Robinson ovoga četvrtka (16. veljače) u zagrebačkom hotelu Westin organiziraju Treći festival hrvatske tjestenine.
Hrvati godišnje konzumiraju 40.000 tona tjestenine. Potrošnja raste, no još smo daleko od mnogih zemalja, primjerice u Sloveniji se godišnje pojede više od 100.000 tona. Ohrabruje podatak o snažnom rastu domaće industrije koja je u 2000. proizvela 6500 tona, u 2011. više od 18.000 tona. Proizvodnjom tjestenine uz nekoliko većih proizvođača uglavnom se bave mali i srednji poduzetnici. Neki od njih, poput Raguse iz Čakovca, znatno su investirali i izvoze tjesteninu na europsko i tržišta regije. Unatoč rastu proizvodnje i potrošnje zabrinjava to što Hrvatska uvozi 56% tjestenine, Austrija 14, a Mađarska tek 7%. Kako razviti domaće potencijale i suverenije parirati uvoznoj tjestenini neki su od odgovora koje će kroz 16 predavanja sudionici stručnog dijela skupa ovogodišnjeg festivala pokušati detektirati, a razgovarat će se i o tome kako privoljeti domaće trgovačke lance da na policama nude domaću tjesteninu, ali i ugostiteljsko-turistički sektor da je uvrsti u gastronomsku ponudu. Nekoliko šefova kuhinje eminentnih hotela SZ Hrvatske uz potporu Udruga kuhara Istarske i Zagrebačke županije pripremit će za degustaciju čak sto jela od domaće tjestenine. Hrvatska je zaštitila samo pet autohtonih jela, Italija i Francuska više od 150, kaže Stjepan Odobašić, direktor Robinsona, i ističe kako je tjestenina vrlo bitna u toj priči.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu