Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Farmeron drži 10% američkog tržišta

Autor: Bernard Ivezić
08. lipanj 2015. u 22:00
Podijeli članak —
Foto: Marko Lukunić / Pixsell

U Osijeku i Zagrebu razvijaju uslugu koju u SAD-u koristi 100 velikih farmi i planiraju izlaz na kinesko tržište.

Osječki Farmeron zauzeo je 10 posto američkog tržišta mliječnih farmi što je najbolji rezultat koji je neki hrvatski startup postigao dosad. Matija Kopić, osnivač i direktor Farmerona kaže da ima više od sto velikih klijenata, mahom u SAD-u gdje su velike mljekarske farme, te planira širenje u Kinu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Obujam posla iznimno je velik pa je tako na Farmeronov sustav trenutačno spojeno oko milijun krava. Farmeron je, naime, razvio tehnologiju koja omogućuje efikasno upravljanje mljekarskim farmama. Tvrtka navodi da u roku od nekoliko tjedana povećava efikasnost proizvodnje mlijeka na farmi za 24 posto. Nadalje, smanjuje potrebu za ručnim bilježenjem podataka za 60 posto, a sami farmeri tvrde da im je omogućio značajno povećanje proizvodnje.

Osječki Farmeron zauzeo je 10 posto američkog tržišta mliječnih farmi što je najbolji rezultat koji je neki hrvatski startup postigao dosad. Matija Kopić, osnivač i direktor Farmerona kaže da ima više od sto velikih klijenata, mahom u SAD-u gdje su velike mljekarske farme, te planira širenje u Kinu.

Obujam posla iznimno je velik pa je tako na Farmeronov sustav trenutačno spojeno oko milijun krava. Farmeron je, naime, razvio tehnologiju koja omogućuje efikasno upravljanje mljekarskim farmama. Tvrtka navodi da u roku od nekoliko tjedana povećava efikasnost proizvodnje mlijeka na farmi za 24 posto. Nadalje, smanjuje potrebu za ručnim bilježenjem podataka za 60 posto, a sami farmeri tvrde da im je omogućio značajno povećanje proizvodnje.

 

2,3milijuna eura

investicije lani primio startup iz Osijeka

Kopić navodi da je Farmeron posebno uspješan u području analitike, odnosno analize velikih količina podataka (big data), čime je uspio skupiti mnogo znanja o pravilnom hranjenju stoke. Pojašnjava da trošak hrane čini od 40 do 70 posto ukupnih troškova u cijeni mlijeka. Zbog toga je, ističe Kopić, ključ efikasnosti proizvodnje upravo u pravilnom hranjenju krava.

Startup Matije Kopića treći je po visini prikupljenih investicija u prošloj godini. Farmeron, koji razvija hardversko-softversko rješenje za upravljanje stočnim farmama, u 2014. godini privukao je 2,3 milijuna eura kapitala. Ukupno je Farmeron, drugi najuspješniji hrvatski startup u privlačenju investitora dosad.

Kopić navodi da trenutačno zapošljava 35 radnika u Osijeku, Zagrebu te tri centra za korisničku podršku i prodaju u SAD-u. Ove godine planira broj zaposlenih povećati na 50. Farmeron je neuobičajeni startup za hrvatske prilike i po pristupu zaštiti intelektualnog vlasništva. Tvrtka je lani zaštitila algoritme i drugu big data tehnologiju koja im donosi konkurentsku prednost.

Autor: Bernard Ivezić
08. lipanj 2015. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close