Domaći individualni gosti lani ‘spasili’ Tuhelj. Promet u 2021. bit će 15% slabiji nego rekordne 2019.

Autor: Marija Crnjak , 19. travanj 2021. u 22:00
Vasja Čretnik, direktor Termi Tuhelj

Svu našu snagu trebamo usmjeriti u prilagođavanje situaciji umjesto da ju komentiramo. Zdravlje naših gostiju i naših zaposlenika uvijek će biti na prvome mjestu.

Kao i za sve u turizmu, poslovanje u 2020. godini bilo je izuzetno izazovno za Terme Tuhelj, koje su u zadnjih nekoliko godina puno uložile u podizanje kvalitete i stvaranje dodane vrijednosti za čitavu destinaciju Hrvatskog zagorja.

Ipak, uspjeli su ostvariti nešto više od 60 posto prihoda u usporedbi s rekordnom 2019. godinom, a što za Poslovni dnevnik otkriva direktor Vasja Čretnik, s kojim smo razgovarali o izazovima u ovoj godini, potencijalu domaćeg tržišta, investicijskim planovima.

Kakvi su planovi Termi Tuhelj za ovu godinu?

Zbog veoma neizvjesne situacije planiranje za 2021. i dalje predstavlja velik izazov i u Termama Tuhelj. No, budući da su hoteli, bazeni i ostale usluge koje nudimo većinom cijelo vrijeme u funkciji, već smo stekli određeno iskustvo kako tržište u ovoj situaciji reagira.

Zbog svega navedenog i na temelju dugogodišnjeg iskustva, povijesnih podataka i prošlih trendova s jedne strane te događaja u prošlogodišnjoj kriznoj godini i dobrim poslovanjem u prvim mjesecima ove godine s druge, ocijenili smo i planiramo približno 15% manju realizaciju u odnosu na ostvarene prihode u 2019.

Jeste li očuvali financijsku stabilnost?

Uz veliku pomoć matične tvrtke u prošloj godini, zbog pozitivnih rezultata u prva tri mjeseca te korištenja potpore i subvencije od strane države, uspjeli smo očuvati financijsku stabilnost te ukoliko ne dođe do ponovnog totalnog lockdowna ili nekih drastičnih mjera, firma nije ugrožena.

60

posto prihoda u usporedbi s najboljim ostvarenjem iz 2019., kompleks imao u prošloj pandemijskoj godini

Kakav ste sastav gostiju imali lani, mogu li terme preživjeti na domaćim gostima?

Struktura gostiju u 2020. nije odražavala uobičajenu situaciju u normalnoj godini poslovanja. Naime, nakon ponovnog otvaranja iza proljetnog lockdowna, epidemiološka situacija na glavnim emitivnim tržištima tijekom godine jako se mijenjala. Unatoč rezervacijama i upitima s pojedinih tržišta, gosti su zbog mjera vlastitih institucija bili prisiljeni otkazati ili skratiti putovanja.

Na jesen je na kraju sve rezultiralo totalnim zatvaranjem i onemogućenim dolaskom stranih gostiju. Zbog toga smo zabilježili pad ostvarenog broja noćenja na stranim tržištima za čak 66 posto, dok pad na domaćem tržištu nije bio toliko velik zahvaljujući individualnim gostima koji su dijelom odmor u inozemstvu zamijenili posjetom toplicama upravo zbog zatvorenih granica.

Na kraju godine su tako domaća noćenja u ukupnoj strukturi svih noćenja predstavljala nešto manje od 66 posto, dok su u godini prije epidemije ona iznosila tek 47 posto.

Kakve rezultate je imao hotel?

Hotel Well je ostvario nešto manje od 72.000 noćenja što predstavlja smanjenje u visini od 45 posto u usporedbi s rekordnom 2019. Kad poslovanje u 2020. godini gledamo iz perspektive kanala prodaje vidimo da su se znatno smanjila noćenja MICE djelatnosti koja su u strukturi prihoda prošle godine predstavljala 19 posto.

U tom se segmentu broj ostvarenih noćenja smanjio čak za 82 posto u odnosu na 2019., što je potpuno razumljivo budući su cijelo vrijeme bile na snazi mjere kojima se nije dopuštalo okupljanje većeg broja ljudi na jednome mjestu. Velik pad se dogodio i kod organiziranih stranih grupa na boravku od kojih smo u 2020. imali pad ostvarenih noćenja za 89 posto. Naime, ostvareno je samo 2380 noćenja, dok je 2019. bilo 22.353 noćenja.

Općenito gledano, pad noćenja od organiziranih grupa iznosi visokih 83 posto. Pozitivno je to što je kod individualnih gostiju pad ipak znatno manji i iznosio je 22 posto, što pokazuje da smo fleksibilnim pristupom i brzim rekacijama uspjeli ublažiti posljedice krize.

Na kojim tržištima se sad oglašavate?

Zbog trenutačno teške epidemiološke situacije na glavnim emitivnim tržištima još nismo pokrenuli akcije oglašavanja na stranim tržištima, osim minimalnog prisustva i komuniciranjima na društvenim mrežama. Glavnina promocije tako se još uvijek radi na domaćem tržištu, ali vjerujemo da će se to uskoro promijeniti i da ćemo polako početi s promocijom na slovenskom tržištu, a prije sezone i na ostalim tržištima Europske unije.

Koje ćete spoznaje iz pandemijske godine primijeniti u 2021?

Iz ove situacije naučili smo da je nužno cijelo vrijeme pomno pratiti razvoj situacije na tržištima, mijenjanje potražnje i zahtjeva gostiju, kao i promjene različitih mjera i preporuka od strane nadležnih institucija i te promijene prihvatiti kao jedinu činjenicu na koju nemamo utjecaja. Međutim, imamo potpuni utjecaj na naše postupanje i stoga svu našu snagu trebamo usmjeriti u prilagođavanje situaciji umjesto da ju komentiramo. Sve prodajne i promocijske aktivnosti ćemo tako i dalje prilagođavati situaciji i usmjeravati ih na takav način rada i poslovanja kako bismo postigli najbolje rezultate. To je bila ustaljena praksa u posljednjoj kriznoj godini i samo s maksimalnom fleksibilnošću na strani promotivnih i prodajnih aktivnosti možemo maksimizirati rezultate i u ovoj neizvjesnoj 2021.

Imali ste i gužve ove zime o kojima se pisalo, imate li informacije je li bilo zaraženih na vašim bazenima?

Gužve za vrijeme zimskih praznika subjektivni su termin o kojem su pričali pojedini posjetitelji pod utjecajem straha pred zarazom ili nezadovoljstvom pojedinim mjerama, no htio bih napomenuti da se u Termama Tuhelj cijelo vrijeme striktno pridržavamo svih mjera i preporuka HZJZ-a i sukladno tome uvijek poštujemo i dozvoljeni broj posjetitelja u pojedinim objektima, uključujući i bazene i saune.

Zbog poštivanja tih mjera i većeg broja gostiju u hotelu, u određenim terminima prisiljeni smo zatvarati ulaz na bazene iako to izaziva nezadovoljstvo kod naših dnevnih posjetitelja. Međutim, zdravlje naših gostiju i naših zaposlenika uvijek će biti na prvome mjestu i od toga nećemo odstupati. Toj činjenici možemo zahvaliti to što ne bilježimo nikakvih zaraza među gostima ni zaposlenicima u čitavom resortu.

Nedavno je objavljeno da su Bizovačke i Stubičr Toplice na prodaju, imate li informacije da bi vaša matična tvrtka Olimia mogla biti zainteresirana za nešto od toga?

Fokus matične tvrtke pa tako i Terma Tuhelj je stabilizacija poslovanja nakon ove krize i nadalje razvoj poslovanja i postojećih destinacija sukladno našem strateškom planu, tako da nemamo interesa za širenje na neke druge lokacije.

Je li dobro vrijeme za investicije?

Kao što sam napomenuo, u prvom redu potrebno je stabilizirati poslovanje i vratiti prihode na razinu prije krize. Jasno nam je da globalna epidemija nije prouzrokovala probleme samo u našoj tvrtki nego je pogodila cjelokupno svjetsko gospodarstvo, a pri tome je upravo turistički sektor osjetio najveći pad prometa.

Unatoč tome ne odustajemo od naših razvojnih planova, što smo dokazali i prošle godine kada smo usred epidemije uspješno završili investiciju u Glamping Village Terme Tuhelj, no sigurno ćemo rokove za izvedbu naših strateških investicija u budućnosti pomaknuti sukladno situaciji.

Komentirajte prvi

New Report

Close