Dobre vijesti za AD Plastik

Autor: Poslovni.hr , 19. kolovoz 2013. u 13:54
Photo: Igor Kralj/PIXSELL

Europsko tržište automobila u srpnju je poraslo za 5%, što je tek drugi mjesec ove godine u kojem je zabilježen rast, pokazuju podaci njemačkog udruženja proizvođača automobila VDA.

Europsko tržište automobila u srpnju je poraslo za 5%, što je tek drugi mjesec ove godine u kojem je zabilježen rast, pokazuju podaci njemačkog udruženja proizvođača automobila VDA. VDA također dodaje da ovo poboljšanje podupire očekivanja o prijeko potrebnoj stabilizaciji tržišta u drugoj polovici 2013., piše poslovni i edukacijski portal iCapital.

Ipak, ove godine možemo očekivati i četvrtu godinu zaredom u kojoj je došlo do pada europskog tržišta automobila na rekordno niske razine u posljednjih 20 godina, iako su rezultati za drugi kvartal pokazali da su neki jeftiniji proizvođači vrlo blizu točke pokrića u Europi. Broj novoregistriranih automobila u prvih sedam mjeseci pao je 5% na 7,46m vozila, no očekuje se oporavak potražnje u nastavku godine.

Početak oporavka prodaje automobila u Europi mogao bi stvoriti snažan vjetar u leđa za domaćeg proizvođača plastičnih auto dijelova AD Plastik koji se trenutno oslanja na operacije u Rusiji, putem kojih je osigurao rast prodaje unatoč problemima u industriji. Naime, prihodi od prodaje AD Plastika porasli su za 3,3% u prvoj polovici godine na razinu od 393,2m HRK. Kako je AD Plastik trenutno uključen u nekoliko razvojnih projekata koji još uvijek ne ostvaruju puni kapacitet, fiksni troškovi utjecali su na operativnu profitabilnost, pri čemu je EBITDA izgubila 46% te pala na 29,7m HRK. Neto dobit je također oslabila za 50% na 18m HRK. Ipak, možemo očekivati rast operativne profitabilnosti u narednim razdobljima sukladno porastu iskorištenosti kapaciteta.

Tekst je dio Interkapitalove dnevne publikacije IC Equity Espresso u kojem je dostupno upozorenje investitorima i objašnjenje investicijske Preporuke, dostupne na ovom linku.

Komentirajte prvi

New Report

Close