Atlanticova karta ulaganja u regiji vrijedna 60 milijuna eura

Autor: Mladen Miletić , 25. listopad 2023. u 09:50
Foto: Milan Sabic/PIXSELL

Solarne elektrane, gradnja logističkog centra, novi portfelj…

U još uvijek nestabilnom i izazovnom okruženju Atlantic Grupa ostvarila je snažan rast prodaje u svim segmentima te na svim važnijim tržištima. Odlični prodajni rezultati su, unatoč i dalje visokim troškovima sirovina i pakirnog materijala, logističkih i drugih usluga te energenata, ali i značajnom porastu plaća, omogućili rast profitabilnosti, izjavio je predsjednik Uprave Emil Tedeschi u komentaru jučer objavljenih rezultata kompanije za prvih devet mjeseci ove godine. Atlantic Grupa tako s ukupnih 721,6 milijuna eura prihoda bilježi rast od 15,5 posto u odnosu na prvih devet mjeseci 2022. godine, dok ostvarenih 36,5 milijuna eura neto dobiti također prati rast od 1,7 posto. Najveći rast prihoda od prodaje od 30,7 posto, na 87,3 milijuna eura, ostvarilo je strateško poslovno područje (SPP) Slatko i slano. Slijedi SPP Piće s nosećim brendom Cedevita, koje se može pohvaliti uspješnim lansiranjem novih Cedevita vitaminskih voda i rastom od 19,4 posto, na 82,2 milijuna eura te Poslovno područje (PP) Donat s rastom od 12,1 posto, na 27,5 milijuna eura.

15,5 posto

rasta prihoda zabilježila je Atlantic Grupa u prvih devet mjeseci 2023.

Dijelom se snažni skok prihoda možda i može pripisati inflaciji, no odlični rezultati poklapaju se s brojnim ulaganjima grupacije koja je u 2023. godini naročito snažno zaigrala u regiji u koju je zakoračila prije više od dva desetljeća. I od tada samo raste, a samo su četiri značajna regionalna projekta u tekućoj godini, među kojima je i najavljeni u Srbiji s akvizicijom Strauss Adriatica, teška gotovo 60 milijuna eura.

Već i sami profil ulaganja svojom raznolikošću – od solara do gradnje logističkih centara – privlači pažnju, pa je tako u svibnju u Sloveniji potpisivanjem ugovora s GSK Haleonom napravljen značajan iskorak u razvoju poslovanja, ali i širenju portfelja budući da je Atlanticov SDP Slovenija preuzeo distribuciju jakih marki (Aquafresh, Sensodyne, Parodontax…) koje na tom području čine više od 50% tržišnog udjela u kategoriji proizvoda za njegu usne šupljine. Navedeni je principal već duže bio na radaru kompanije jer se odlično uklapa u distribucijsku strategiju, usmjerenu prema maloj složenosti, višemilijunskom prometu te bogatom znanju i iskustvu principala.

No, taj ugovor izboren kroz složen i zahtjevan postupak odabira sudionika, a vrijedan više od pet milijuna eura, na koliko se procjenjuje i očekivani promet u prvih 12 mjeseci, nije jedino značajno ovogodišnje ulaganje u Sloveniji izvan standardnog poslovanja.

Grupa je u rujnu otvorila solarnu elektranu vrijednu 900.000 eura na krovu punionice pića Slatina u Rogaškoj. Prilikom otvaranja potpredsjednik Atlantic Grupe Enzo Smrekar najavio je da će elektrana proizvoditi 1 gigavat električne energije godišnje, a pokrivat će 31 posto potreba za energijom na lokaciji pogona.

Proizvodnja Donata, Cockte i Cedevite u Rogaškoj Slatini odvija se, inače, u tri smjene i u 2022. proizvedeno je 50 milijuna litara pića, dok je plan za 2023. bio i nadmašiti taj rezultat, a s obzirom na 75 iskorištenosti kapaciteta pogona, postoji prostor i za proizvodnju novih pića.

Skok Makedonije

A logističko-distributivni centar u Skoplju, otvoren sredinom svibnja na pomno odabranoj lokaciji Ilinden uz autoput koji vodi prema Ateni, investicija je koja itekako ima temelja, sudeći prema objavljenim rezultatima za prvih devet mjeseci 2023. godine za distribucijska područja budući da prednjači upravo Sjeverna Makedonija s rastom od 19,9 posto, na 41,8 milijuna eura prihoda od prodaje. Domaće distribucijsko područje u istom je razdoblju ostvarilo rasta od 19 posto, na 187,6 milijuna eura, dok je distribucijsko područje Srbija upisalo rast od 16,5 posto, na 169,1 milijun eura.

Vrijednost izgradnje i opremanja skopskog LDC-a iznosila je 12 milijuna eura, realizirana je u suradnji s tvrtkom partnerom, a sam projekt posebno zanimljivim čine ambicije u području digitalizacije skladišnog poslovanja budući da je s kapacitetom od 10.000 paletnih mjesta s mogućnošću širenja, zamišljen i otvoren kao pravi poligon za nove tehnologije. Cijela priča s velikim distributivnim centrom u Sjevernoj Makedoniji, kao i sami rezultati na tom području, dodatno učvršćuju strategiju rasta kompanije na tržištu jugoistočne Europe.

40,5 milijuna

eura iznosila je obvezujuća ponuda za Strauss Adriatic predana u svibnju

Što se Srbije tiče, Atlantic Grupa je u svibnju predala obvezujuću ponudu za kupnju Strauss Adriatica, tvrtke poznate po brendovima Doncafe i C Kafa, što je na određen način bio povratak akvizicijama nakon razdoblja dezinvestiranja nestrateških dijelova portfelja. Ta obvezujuća ponuda bila je bazirana na ukupnoj vrijednosti transakcije od 40,5 milijuna eura, bez dugovanja i gotovine, te pretpostavljajući redovnu razinu normaliziranog neto radnog kapitala na dan zaključenja transakcije. Strauss Adriatic prihvatila je ponudu za čije je zaključenje potrebno i odobrenje Komisije za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji. Atlantic u Srbiji ima inače oko 2000 zaposlenih i središnji distributivni centar u Šimanovcima.

Dvoje za tango

Na tragu izjave vlasnika Emila Tedeschija da je “za tango potrebno dvoje” za grupaciju je u 2023. godini od velikog značaja u području distribucije bio početak suradnje s Podravkom u vidu distribucije njenih proizvoda na austrijskom tržištu, uz istovremenu Podravkinu distribuciju Atlanticovog asortimana na tržištu SAD-a. Među najznačajnim ulaganjima u Hrvatskoj je, pak, gradnja solarne elektrane na centralnom logističko distribucijskom centru Zagreb.

Ulagače u dionice kompanije veseli pogled i na krivulju kretanja cijene dionice koja drži vrlo miran i stabilan rast, pa je s 44,06 eura u ovo doba prošle godine narasla na sadašnjih 53 eura s jednim izrazitim skokom na dan 15. rujna kad je vrijedila 54,50 eura, a na Zagrebačkoj burzi ostvaren je dnevni promet od 67.046 eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close