U komentarima kojima Uprava Atlantic Grupe prati kvartalne objave financijskih izvješća već dulje vrijeme opis ključnih pokazatelja je sličan. Konstatira se nastavak snažnog rasta prihoda u gotovo svim poslovnim i distribucijskim područjima te na svim ključnim tržištima.
Onda slijedi dodatak: unatoč izvrsnim prodajnim rezultatima, profitabilnost je i dalje pod snažnim pritiskom. Pritišću je prvenstveno rekordno visoke cijene sirove kave i rast cijena kakaa, a tu su i kontinuirana ulaganja u zaposlenike u skladu s dugoročnom strategijom razvoja i odgovornog poslovanja.
Važnost segmenta Kave
To je približno i sažetak izjave predsjednika Uprave Atlantic Grupe Emila Tedeschija iz jučerašnjeg priopćenja u povodu objave devetomjesečnih rezultata, a s gotovo istim naglascima bilo je popraćeno i više prethodnih objava. Kompanija je u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila 879 milijuna eura prihoda od prodaje, što je deset posto više nego u istom lanjskom razdoblju. S obzirom na spomenute troškovne pritiske, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) od usporedive lanjske pala je 9,3 posto, na 88,2 milijuna, a iskazanih 32,3 milijuna neto dobiti predstavlja međugodišnji pad za 27,6 posto.
Rastom prodajnih prihoda od gotovo 30 posto prednjači strateško poslovno područje (SPP) Kave, koje je ujedno i segment s najvećim udjelom u ukupnom prihodu (25,8%). Uz takav značaj SPP-a Kava, jasno je da je kompanija znatno izložena utjecaju već dulje vrijeme globalno prisutnih poremećaja opskrbe kavom što zbog klimatskih uvjeta u pojedinim ključnim regijama, što zbog recentnih carinskih nameta SAD-a s kojima se suočavaju neke od njih (posebice Brazil).
U tom smislu dovoljno govore grafikoni kretanja npr. sirove kave na svjetskim tržištima (uzlazna putanja, volatilnost). I potrošačke cijene kave, doduše, bilježe osjetan rast. Prema posljednjim podacima DZS-a, krajem rujna kava je u Hrvatskoj u prosjeku bila za 19,2 posto skuplja nego u lanjskom rujnu te za 26 posto u usporedbi s istim mjesecom pretprošle godine, dok je u četiri godine poskupjela za čak 70 posto. Međutim, cijene sirove kave na svjetskim tržištima u isto vrijeme bilježe i znatno veća povećanja.
Kad je riječ o prodajnim rezultatima, dvoznamenkast rast prihoda u prvih devet mjeseci bilježe i Donat s rastom od 14,5 posto te SPP Delikatesni namazi s rastom od 11,7 posto. U distribucijskom biznisu Atlantica najveći je rast ostvaren u SDP-u Srbija (za više od 22 posto) i Sjeverna Makedonija (+14,4 posto), a značajan je rast ostvaren i na tržištima BiH te Njemačke, ističu u Atlantic grupi. Navode i da je u ukupnoj prodaji udjel vlastitih brendova nešto manji od dvije trećine (64,5 posto), principalskih brendova nepunih 27 posto, a ljekarničkog poslovanja 8,7 posto.
I kupuju i prodaju
Od važnijih događaja u proteklom tromjesečju u kompaniji su podsjetili na obvezujuću ponudu koju je Atlantic Droga Kolinska predala za kupnju tvrtke Osem, proizvođača mesnih namaza i prerađevina u vlasništvu koji stoji iza brenda Kekec, a ima proizvodnu lokaciju u Murskoj Soboti u Sloveniji.
Ta je kupoprodaja s prodavateljem utanačena, a od zaključenja je dijeli ishođenje slovenske Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja. Usporedno s tim, Atlantic Grupa prodala je društvo Montana, s tim da se s njegovim kupcem, Markom Grossom, nastavlja suradnja kroz trgovinsko zastupanje u distribuciji i prodaji proizvoda.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu