Ako se predugo odgađa, mali popravak s vremenom prerasta u veliki izdatak

Autor: PD VL native tim , 14. studeni 2023. u 22:00
omoću PDR tehnike moguće je štete nastale tučom vratiti u prvobitno stanje /PD

Zbog većeg prometa i vremenskih neprilika sve je više malih šteta na automobilima.

Štete na automobilima dio su života vozača, no nažalost, sve su učestalije. Gradski promet je sve gušći, a vrijeme sve nestabilnije. Tako sad sve više moramo brinuti i o tome jesmo li parkirali ispod drveta, a dolazi oluja ili hoće li nas zadesiti potres ili poplava koji će nanijeti štetu automobilu.

Procjenjuje se da je u dijelovima Europe nestabilno vrijeme uzrokovalo porast potrebe za malim popravcima automobila za čak 40 posto (lim, lak…). Taj trend potvrdio nam je Dimitrije Trbović, član uprave u Zubak Grupi.

Trbović

Savjetujem građanima da inzistiraju na tome da im osiguranje popravi automobil umjesto da uzmu novac, jer tako obično ne poprave manje štete.

Rast cijene osiguranja
“Porast broj malih popravaka ove je godine bio drastičan. Više od polovice klijenata koji su trebali limarske i lakirerske usluge došli su zbog manje štete. Iako je u ovoj godini skok bio najveći, trend rasta broja oštećenja je primjetan već posljednjih nekoliko godina”, kaže Trbović. Više štete na automobilima recipročno opterećuje osiguravajuće kuće, što znači da bi opet mogle porasti cijene osiguranja – koje su u posljednjih pet godina već porasle za oko 40 posto.

Udruga njemačke industrije osiguranja (GDV) objavila je studiju o štetama na vozilima i cijenama popravaka u servisima. Navedene su neke projekcije u budućnosti, koje uključuju porast cijena.

Pojašnjeno je da troškovi rastu djelomice zbog novih tehnologija u automobilima. Dok je prije bilo dovoljno samo ispraviti udubljeni branik sad je potrebno mijenjat cijeli niz senzora. Nije više isto niti zamijeniti vjetrobransko staklo, jer dobar dio novih automobila ima zvučnu ili toplinsku izolaciju te prednje kamere iza vjetrobranskog stakla.

Dimitrije Trbović/Slavko Midžor/PIXSELL

Ono što vlasnici automobila mogu napraviti je ne čekati da mala šteta postane velika. Mala pukotina na vjetrobranskom staklu ili manje oštećenje lima zahtijevat će manje vremena i novca kako bi se doveli u prvobitno stanje. Općenito, redovito održavanje i briga o automobilu mogu značajno smanjiti učestalost popravaka i produžiti vijek trajanja automobila.

Trbović upozorava i na jednu veliku grešku koji građani često rade, a to je nagodba s osiguranjima. Pristaju na isplatu novca za popravak automobila, no to je najčešće samo 60 posto cijelog iznosa koji je potreban za sanaciju štete.

“Savjetujem građanima da inzistiraju na tome da im osiguranje popravi automobil umjesto da uzmu novac. Kako se obično radi o manjim štetama, ljudi nakon isplate novca ne saniraju problem jer im je automobil i dalje u voznom stanju ne smatraju to nužnim, ili im novac treba za nešto drugo”, kaže Trbović.

Problem nastaje kada s vremenom taj mali problem postane veći, a vrijeme je za tehnički pregled. Novca od osiguranja više nema, popravak je sad skuplji, pa se mnogi odluče za susjede, prijatelje te priučene majstore. Takvi popravci često nisu po pravilima struke, nisu napravljeni s adekvatnim alatom, ne daju nikakvu garanciju, a automobil na kraju gubi na vrijednosti.

Briga o okolišu
“Ljudi štede male iznose kada je u pitanju popravak, a kad dođe na red prodaja, izgubit će pun više zbog nekvalitetnih popravaka”, upozorio je Trbović te istaknuo kako AutoZubak daje doživotnu garanciju na svoje popravke. Kao što smo već spomenuli, automobili su posljednjih desetak godina postali prekompleksni da bi se popravljali u garaži s čekićem i odvijačem.

“Neki od strojeva za popravak koje koristimo u AutoZubaku koštaju više od 100.000 eura. Po tome je jasno da nema svatko adekvatnu opremu. Osim toga, i kvaliteta materijala s kojima rade hobistički majstori je upitna. Mi koristimo automobilske lakove na vodenoj bazi, koji sadrže manje štetnih otapala te smanjuju otpuštanje štetnih tvari u okoliš”, kaže Trbović te dodaje kako je time smanjen i rizik zdravstvenih problema za radnike, a završni izgled vozila je visoke kvalitete.

U AutoZubaku koriste sofisticirane strojeve i automobilske lakove na bazi vode/Bojan Haron Markičević

Što se tiče najčešćih šteta, nastalih na limu, tu nije riječ o velikom popravku no ipak zahtijeva stručnost, preciznost te brzu reakciju. “Pri oštećenjima koja nastaju od tuče, na više od 80 posto njih koristimo tehniku popravka bez lakiranja. To znači da materijal vraćamo u prvobitno stanje bez korištenja boja i drugih materijala. Svaka karoserija ima više slojeva materijala, a naš je cilj ne rezati ih”, objašnjava Trbović.

Obuka lakirera koji mogu raditi ovakve popravke traje minimalno pet godina. U Hrvatskoj ima više od tisuću registriranih automobilskih radiona, a tek 50-ak ih je osposobljeno za rad u ovoj tehnici. Popravak umjesto zamjene je i ekološki prihvatljiviji način, naglasio je Trbović, jer se smanjuje otpad, transportni troškovi te emisija CO2.

“Naše radionice koriste vrhunsku tehnologiju te tako smanjuju cijene osiguranja jer se pojednostavljuje proces popravka. Kod nas je za popravak automobila bez lakiranja dovoljna jedna osoba, a ne četiri, kao što je slučaj s nekim manje naprednim alatima”, ističe Trbović.

Ništa manje bitno je i što je AutoZubak osigurao da se svi otpadni materijali, dijelovi automobila, kemikalije i ambalaža zbrinjavaju na ekološki prihvatljiv način kako bi se izbjeglo onečišćenje okoliša i nastavila praksa održivog poslovanja.

Kako bi svojim klijentima dodatno olakšali proces popravka automobila AutoZubak u suradnji s osiguravajućim kućama pokreće AutoZubak PRO centar, gdje će se na jednom mjestu moći napraviti prijava i procjena štete na automobilu te odmah i sanacija.

* Sadržaj omogućio AutoZubak

Komentirajte prvi

New Report

Close