Volvo nakon tri godine obnovio planove uvrštenja dionica na Stockholmskoj burzi

Autor: Tomislav Pili , 13. svibanj 2021. u 22:00
Vijest o IPO-u došla je nekoliko mjeseci nakon napuštanja planova spajanja/SHUTTERSTOCK

Kineski vlasnik zaustavio je planove o IPO-u 2018. godine plašeći se mogućih posljedica trgovinskih tenzija.

Švedski proizvođač automobila Volvo opet razmišlja o uvrštenju dionica na burzu, tri godine nakon što je kineski vlasnik “povukao kočnicu” na te planove plašeći se posljedica trgovinskih tenzija između Kine i Amerike.

Kako prenosi Financial Times, upravni odbor Volva u srijedu je donio odluku da se počne s pripremama početne ponude dionica (IPO) na burzi u Stockholmu. IPO bi se trebao dogoditi krajem godine, no iz Volva su poručili kako će konačna odluka o izlasku na burzu ovisiti o “tržišnim uvjetima”.

Prilika za investitore

Jedini preostali švedski proizvođač automobila također je i produžio ugovor sa 70-godišnjim izvršnim direktorom Hakanom Samuelssonom koji će na toj poziciji ostati do kraja iduće godine. Pod njegovom palicom Volvo se izvukao iz višegodišnje stagnacije dok je bio u sastavu grupacije Ford.

“Potencijalno uvrštenje na Nasdaq Stockholm burzi može stvoriti priliku za globalne investitore da sudjeluju u našem putu postanka liderom u brzorastućem segmentu premium i pametnih električnih vozila dok nastavljamo pružati ono što kupci očekuju od brenda Volvo”, kazao je Samuelsson.

Kineska automobilska kompanija Zheijang Geely, koja je kupila većinski udjel u Volvu 2010. godine za 1,8 milijardi dolara, naglasila je da će ostati najveći pojedinačni dioničar i nakon IPO-a. Geely je 2018. procjenjivao da Volvo na tržištu može dosegnuti vrijednost od najmanje 30 milijardi dolara, tvrde upućeni izvori.

No, ubrzo je suspendirao planove o izlasku na burzu. Iz Volva su odbili komentirati koliko bi vrednovanje kompanija mogla sada ostvariti.

“Podupiremo transformaciju i rast Volvo Carsa posljednjih 10 godina, omogućujući kompaniji da postane istinski premium brend s poboljšanom profitabilnošću”, izjavio je Li Shufu, predsjednik Geelyja i Volva. Podsjetimo, Volvo ima najambicioznije planove elektrifikacije od bilo kojeg drugog postojećeg proizvođača automobila.

Samo na struju od 2030.

Kompanija planira da do 2025. svaki drugi prodani Volvo bude pokretan električnim motorom, a do kraja desetljeća potpuno će prestati prodavati modele s benzinskim ili dizelskim motorom.

Volvo snažno investira u elektrifikaciju i autonomnu vožnju, ali analitičari već duže vrijeme dovode u pitanje sposobnost kompanije da održi takav ritam s obzirom da je mnogo manji proizvođač od ostalih premium konkurenata, posebno njemačkog trojca Audi-BMW-Mercedes. Primjerice, Volvo je prošle godine prodao 662.000 vozila dok je Audi pronašao kupce za 1,7 milijuna svojih vozila, BMW 2,03 milijuna, a Mercedes 2,05 milijuna.

Vijest o mogućem IPO-u došla je svega nekoliko mjeseci nakon što su Volvo i Geely napustili planove o spajanju. Umjesto toga, odlučili su udružiti tehnologiju električnih vozila i razvoj softvera. Inače, Volvo je najveći “dragulj” u Geelyjevom vlasništvu.

Kineska kompanija posjeduje još nekoliko, uglavnom manjih automobilskih marki, poput britanskog Lotusa, malezijskog Protona i Lynka kojeg posjeduje zajedno sa švedskom kompanijom.

Komentirajte prvi

New Report

Close