Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Uzbuna u Londonu srezala British Airways

Autor: Poslovni.hr
11. kolovoz 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Uz prijevoznike, na meti prodavatelja našli su se i operateri zračnih luka – BAA i Fraport.

Otkrivajući neke detalje planiranih bombaških napada koji su imali za cilj rušenje još uvijek nepoznatog broja zrakoplova na transatlantskim letovima između Velike Britanije i SAD, britanske su vlasti nedvojbeno odredile sudbinu velikog broja dionica, ubrizgavši popriličnu dozu pesimizma na kontinentalna tržišta kapitala kojima je jučer vladao – kaos. Upozorenja nadležnih ministarstava, kako na Otoku, tako i s druge strane Atlantika, dodatno su pojačala tenzije među investitorima, koji su, već po inerciji, safe-haven tražili prebacivanjem kapitala u druge financijske instrumente, masovno napuštajući dionice. Uobičajena je procedura u takvim situacijama već odavno razrađena, te podrazumijeva svojevrsnu zamjenu dionica obveznicama (i ostalim manje rizičnim instrumentima), dok se na deviznom tržištu sredstva obično slijevaju u smjeru švicarskog franka, ostavljajući na cjedilu američku valutu, kojoj se ovoga puta (iz očitih razloga) pridružila i britanska funta.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Međutim, na samom tržištu kapitala puno je teže naći adekvatan zaklon, a damage control procedura nalaže hitan izlazak iz najrizičnijih burzovnih segmenata, što je u ovom slučaju isprovociralo paničnu prodaju u prvom redu turističkih i dionica zrakoplovnih kompanija. I premda se kao mete napada za sada navode isključivo američke kompanije poput Continental, United i American Airlinesa, koje su već u pre-market tradingu ubilježile značajne gubitke (iznad 6 posto), selektivnog pristupa jednostavno nije bilo. Umjesto toga, grozničava rasprodaja kojom su najviše bili pogođeni najveći – British Airways (-5,5 posto), Air France-KLM (-4,8 posto) i Lufthansa (-4,6 posto), dok su tek neznatno bolje prošli njihovi manji rivali, kao što Alitalia (-3,5 posto), SAS (-2,5 posto) i Iberia (-2,1 posto), odnosno, lideri low-budget segmenta industrije, Ryanair (-3,7 posto) i EasyJet (-2,2 posto). Priopćenje britanskih vlasti izazvalo je i popriličnu paniku među putnicima, a nakon što su postroženi kriteriji provjere putnika i zrakoplova rezultirali neviđenim kaosom i gužvama, londonska je zračna luka Heathrow do daljnjega zatvorena, a svi letovi preusmjereni prema zračnim lukama susjednih zemalja. Čime se u istaknutog gubitnika pretvorio i španjolski div Grupo Ferrovial, preuzevši britansku kompaniju BAA, vlasnika Heathrowa i Gatwicka, makar su početni gubici cijene dionica tijekom dana bitno ublaženi, na 1,8 posto. Pozabavivši se negativnim implikacijama cijele priče, što se ponajprije odnosi na vjerojatan pad obujma zračnoga prometa u bližoj budućnosti, pesimisti su zatim proširili krug gubitnika i na Fraport (-2,2 posto), operatera zračne luke i Frankfurtu, ali i na sektor turizma, gdje su se padom od 3,7, odnosno, 5,2 posto, istaknuli InterContinental Hotel i TUI, ali potonji samo dijelom zbog terorističke prijetnje, jer su netom objavljeni poslovni rezultati u najmanju ruku bili – neuvjerljivi.

Otkrivajući neke detalje planiranih bombaških napada koji su imali za cilj rušenje još uvijek nepoznatog broja zrakoplova na transatlantskim letovima između Velike Britanije i SAD, britanske su vlasti nedvojbeno odredile sudbinu velikog broja dionica, ubrizgavši popriličnu dozu pesimizma na kontinentalna tržišta kapitala kojima je jučer vladao – kaos. Upozorenja nadležnih ministarstava, kako na Otoku, tako i s druge strane Atlantika, dodatno su pojačala tenzije među investitorima, koji su, već po inerciji, safe-haven tražili prebacivanjem kapitala u druge financijske instrumente, masovno napuštajući dionice. Uobičajena je procedura u takvim situacijama već odavno razrađena, te podrazumijeva svojevrsnu zamjenu dionica obveznicama (i ostalim manje rizičnim instrumentima), dok se na deviznom tržištu sredstva obično slijevaju u smjeru švicarskog franka, ostavljajući na cjedilu američku valutu, kojoj se ovoga puta (iz očitih razloga) pridružila i britanska funta.

Međutim, na samom tržištu kapitala puno je teže naći adekvatan zaklon, a damage control procedura nalaže hitan izlazak iz najrizičnijih burzovnih segmenata, što je u ovom slučaju isprovociralo paničnu prodaju u prvom redu turističkih i dionica zrakoplovnih kompanija. I premda se kao mete napada za sada navode isključivo američke kompanije poput Continental, United i American Airlinesa, koje su već u pre-market tradingu ubilježile značajne gubitke (iznad 6 posto), selektivnog pristupa jednostavno nije bilo. Umjesto toga, grozničava rasprodaja kojom su najviše bili pogođeni najveći – British Airways (-5,5 posto), Air France-KLM (-4,8 posto) i Lufthansa (-4,6 posto), dok su tek neznatno bolje prošli njihovi manji rivali, kao što Alitalia (-3,5 posto), SAS (-2,5 posto) i Iberia (-2,1 posto), odnosno, lideri low-budget segmenta industrije, Ryanair (-3,7 posto) i EasyJet (-2,2 posto). Priopćenje britanskih vlasti izazvalo je i popriličnu paniku među putnicima, a nakon što su postroženi kriteriji provjere putnika i zrakoplova rezultirali neviđenim kaosom i gužvama, londonska je zračna luka Heathrow do daljnjega zatvorena, a svi letovi preusmjereni prema zračnim lukama susjednih zemalja. Čime se u istaknutog gubitnika pretvorio i španjolski div Grupo Ferrovial, preuzevši britansku kompaniju BAA, vlasnika Heathrowa i Gatwicka, makar su početni gubici cijene dionica tijekom dana bitno ublaženi, na 1,8 posto. Pozabavivši se negativnim implikacijama cijele priče, što se ponajprije odnosi na vjerojatan pad obujma zračnoga prometa u bližoj budućnosti, pesimisti su zatim proširili krug gubitnika i na Fraport (-2,2 posto), operatera zračne luke i Frankfurtu, ali i na sektor turizma, gdje su se padom od 3,7, odnosno, 5,2 posto, istaknuli InterContinental Hotel i TUI, ali potonji samo dijelom zbog terorističke prijetnje, jer su netom objavljeni poslovni rezultati u najmanju ruku bili – neuvjerljivi.

Entuzijazam europskih ulagača sasvim su pak srozali Deutsche Telekom i Securitas. Najveća zaštitarska tvrtka na svijetu završila je jučerašnju trgovinu s dvocifrenim minusom, nakon što je dobit u drugom kvartalu prepolovljena (na 293 milijuna kruna), a predsjednik Uprave Thomas Berglund najavio odlazak, ne uspijevajući pronaći kupca za Loomis, jednog od odjela švedske tvrtke.DT je pak objavio podatak o padu dobiti u drugom kvartalu za 14 posto (na milijardu eura), no što je još važnije, Uprava je, očito podcijenivši nepovoljne tržišne trendove (prema mišljenju brojnih promatrača), ponajprije na domaćem terenu, bila prisiljena na negativnu reviziju prijašnjih prognoza za tekuću godinu, najavljujući pritom i mršav učinak u 2007. godini. Zbog čega su dionice u jednom trenutku bile u dvocifrenom minusu (najgori rezultat u posljednje četiri godine), smanjivši naknadno gubitak na još uvijek visokih 8,2 posto, što je za posljedicu imalo i intenzivnu korekciju unutar sektora, kojom su France Telecom i BT Group izgubili na vrijednosti 2,6 posto, a KPN ostao u minusu od 3,9 posto.

Fortis i Raiffeisen prema gore

Jučerašnja trgovina ipak je iznjedrila i neke, iako malobrojne dobitnike na svjetskim tržištima kapitala. Zahvaljujući odličnim poslovnim rezultatima, među rijetkim pozitivnim iznimkama našli su se pak Fortis i Raiffeisen, ostvarivši rast cijene dionica od 2,5 posto, odnosno, 1,7 posto.




Autor: Poslovni.hr
11. kolovoz 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close