Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Livedoor uzdrmao tokijsku burzu

Autor: Poslovni.hr
18. siječanj 2006. u 06:00
Podijeli članak —

Nikkei 225 pao čak 2,8 posto, što je najveći dnevni pad u posljednjih devet mjeseci

Policijska akcija (racija) u prostorijama tvrtke Livedoor, vezana uz istragu o eventualnoj manipulaciji cijenama dionica nekolicine prijašnjih akvizicija dobrano je uzdrmala tokijsku burzu, uništivši sav trud optimista koji su u prvim satima trgovine nekako i uspjeli amortizirati početne gubitke. Riječ je o jednom od najvećih regionalnih Internet portala koji svoj status može prije svega zahvaliti vrlo agresivnoj taktici Uprave, o čemu dovoljno govori činjenica da je od 2000. godine pod okrilje grupacije, isključivo putem akvizicija, ugurano čak dvadesetak kompanija. Zbog dramatičnog rasta vrijednosti kompanije, Uprava je u čak tri navrata u posljednje tri godine poduzela stock-split, što se vjerojatno neće tako skoro ponoviti, baš kao niti prošlogodišnji boom cijene dionica od nevjerojatnih 90 posto. Naime, tijekom jučerašnje trgovine ama baš nitko se nije usudio kupiti dionice kontroverzne kompanije, a promptno su reagirali i potencijalni prodavatelji, nudeći gotovo četvrtinu ukupnog broja dionica po 14 posto nižoj cijeni (u skladu s dnevnim limitom burze).
Među žrtvama panične rasprodaje našao se i Fuji TV, drugi po veličini dioničar Livedoora, zabilježivši pad cijene dionica od 9 posto, dok su jednako loše (ili još lošije) prošli konkurenti unutar sektora, poput Softbanka, čije su dionice bile u minusu od 11,1 posto, dok je Yahoo Japan zaglavio u minusu od 8,4 posto. U takvom je okruženju bilo iluzorno očekivati pozitivne pomake većine dionica, a lista prioriteta za prodaju očito se radila temeljem dosadašnje izvedbe, te su se najveći dobitnici vrlo brzo prometnuli u – gubitnike. Stoga ne čudi da je Nikkei 225 izgubio na vrijednosti čak 2,8 posto, što je najveći dnevni pad registriran u posljednjih devet mjeseci i bio je više nego dovoljan da isprovocira slične reakcije investitora na susjednim burzama u regiji.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Makar tako dramatičnih promjena u Europi nije bilo, trgovina na regionalnim burzama bila je također negativno intonirana, čemu je svakako pridonio i rast cijena sirove nafte na najvišu razinu u posljednja tri mjeseca (sve do 65,5 dolara po barelu). O prevladavajućem raspoloženju na tržištima kapitala možda najbolje govori nimalo impresivna izvedba dionica naftne industrije, od kojih su neke bilježile i negativne pomake, dok su se među dobitnicima istakli Neste Oil i Statoil, rastom od 1,5, odnosno, 1,2 posto. Kao i obično, na meti prilično motiviranih prodavatelja ponajprije su bila izdanja oil-dependent sektora, poput zrakoplovnih prijevoznika, koje su ovoga puta predvodili Air France-KLM, s minusom od 2 posto, te Lufthansa, Iberia i Ryanair, s padom od 1,8 posto. Istodobno, nimalo uvjerljiva izvedba tržišta kapitala obila se o glavu najaktivnijim igračima – financijskim institucijama, poput banaka i osiguravajućih društava.

Policijska akcija (racija) u prostorijama tvrtke Livedoor, vezana uz istragu o eventualnoj manipulaciji cijenama dionica nekolicine prijašnjih akvizicija dobrano je uzdrmala tokijsku burzu, uništivši sav trud optimista koji su u prvim satima trgovine nekako i uspjeli amortizirati početne gubitke. Riječ je o jednom od najvećih regionalnih Internet portala koji svoj status može prije svega zahvaliti vrlo agresivnoj taktici Uprave, o čemu dovoljno govori činjenica da je od 2000. godine pod okrilje grupacije, isključivo putem akvizicija, ugurano čak dvadesetak kompanija. Zbog dramatičnog rasta vrijednosti kompanije, Uprava je u čak tri navrata u posljednje tri godine poduzela stock-split, što se vjerojatno neće tako skoro ponoviti, baš kao niti prošlogodišnji boom cijene dionica od nevjerojatnih 90 posto. Naime, tijekom jučerašnje trgovine ama baš nitko se nije usudio kupiti dionice kontroverzne kompanije, a promptno su reagirali i potencijalni prodavatelji, nudeći gotovo četvrtinu ukupnog broja dionica po 14 posto nižoj cijeni (u skladu s dnevnim limitom burze).
Među žrtvama panične rasprodaje našao se i Fuji TV, drugi po veličini dioničar Livedoora, zabilježivši pad cijene dionica od 9 posto, dok su jednako loše (ili još lošije) prošli konkurenti unutar sektora, poput Softbanka, čije su dionice bile u minusu od 11,1 posto, dok je Yahoo Japan zaglavio u minusu od 8,4 posto. U takvom je okruženju bilo iluzorno očekivati pozitivne pomake većine dionica, a lista prioriteta za prodaju očito se radila temeljem dosadašnje izvedbe, te su se najveći dobitnici vrlo brzo prometnuli u – gubitnike. Stoga ne čudi da je Nikkei 225 izgubio na vrijednosti čak 2,8 posto, što je najveći dnevni pad registriran u posljednjih devet mjeseci i bio je više nego dovoljan da isprovocira slične reakcije investitora na susjednim burzama u regiji.

Makar tako dramatičnih promjena u Europi nije bilo, trgovina na regionalnim burzama bila je također negativno intonirana, čemu je svakako pridonio i rast cijena sirove nafte na najvišu razinu u posljednja tri mjeseca (sve do 65,5 dolara po barelu). O prevladavajućem raspoloženju na tržištima kapitala možda najbolje govori nimalo impresivna izvedba dionica naftne industrije, od kojih su neke bilježile i negativne pomake, dok su se među dobitnicima istakli Neste Oil i Statoil, rastom od 1,5, odnosno, 1,2 posto. Kao i obično, na meti prilično motiviranih prodavatelja ponajprije su bila izdanja oil-dependent sektora, poput zrakoplovnih prijevoznika, koje su ovoga puta predvodili Air France-KLM, s minusom od 2 posto, te Lufthansa, Iberia i Ryanair, s padom od 1,8 posto. Istodobno, nimalo uvjerljiva izvedba tržišta kapitala obila se o glavu najaktivnijim igračima – financijskim institucijama, poput banaka i osiguravajućih društava.

Airbus kao ugodno iznenađenje

Ugodno iznenađenje priredio je pak Airbus, objavivši kako je u protekloj godini zaprimljeno ukupno 1.055 narudžbi, čime je, na sveopće iznenađenje, pretekao jedinog konkurenta (petu godinu zaredom). Naime, vjerovalo se kako je rekordnih 1.002 narudžbe Boeingu dovoljno da povrati primat u zrakoplovnoj industriji, barem u kategoriji narudžbi, budući je sa 378 isporučenih zrakoplova Airbus bio uvjerljivo nadmoćniji (Boeing je u 2005. godini isporučio 290 zrakoplova). No koliko je krhko bilo povjerenje ulagača svjedoči i mršav učinak dioničara Airbusa. Jer EADS je ostvario rast od svega 0,3 posto, dok je BAE Systems bio u minusu od 0,2 posto.




Autor: Poslovni.hr
18. siječanj 2006. u 06:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close