Dobre kupnje su prehrana i industrija, turizam nije preskup

Autor: Tomislav Pili , 30. listopad 2016. u 22:00
Analitičari naglašavaju kako pokazatelj odnosa cijene i dobiti ima smisla promatrati u analizi dionica cikličkih sektora/Filip Brala/PIXSELL

Iako imaju visok pokazatelj odnosa cijene i dobiti, turističke su dionice fer vrednovane zbog visokih stopa rasta.

Dionice industrijskih poduzeća mogu se smatrati dobrom kupnjom, turistički je sektor fer vrednovan, a cijene brodarskih dionica vrlo su povoljne, ocjenjuju domaći analitičari na temelju osnovnih pokazatelja vrednovanja dionica.

Prema podacima Raiffeisen banke na temelju poslovnih izvješća za drugo tromjesečje, prema pokazatelju odnosa cijene dionice i dobiti kompanije (P/E), među najskupljima su financijski i turistički sektor. Naime, za dionice financijskog sektora medijan pokazatelja P/E iznosi 21,7, a kod turističkog 20,7. Međutim, iščitavanje tih podataka traži i "zrno soli", sugeriraju domaći analitičari. Dobit financijskoga sektora u prošloj je godini bila uvelike pod utjecajem konverzije kredita u "švicarcu" što je bio jednokratni efekt na dobit, pojašnjava financijska anlitičarka RBA Nada Harambašić. "Tako su očekivanja za dobit u narednim godinama pretočena u manje-više nepromijenjenu cijenu dionica financijskoga sektora kojima se trguje na Zagrebačkoj burzi.

 

8posto

povrata na kapital (ROE) trebale bi imati banke

Dakle, ista ili veća cijena nasuprot niže ostvarene dobiti zbog jednokratnog efekta", kaže Harambašić. "U cijene dionica turističkoga sektora već su uračunata očekivanja za dobru ovogodišnju turističku sezonu, dok izračun dobiti u tom prikazu još uvijek ne obuhvaća rezultate visoke turističke sezone. Omjer cijene i knjigovodstvene vrijednosti (P/B) je dodatno visok zbog posebnosti ovog sektora koji zahtijeva visoka ulaganja u dugotrajnu imovinu", dodaje analitičarka RBA. Žarko Buzuk, fond-menadžer u OTP Investu smatra kako se za dionice iz industrijskog sektora može reći da su u prosjeku blago podcijenjene, prema pokazatelju P/E.

"Međutim, bitno je reći kako ovaj pokazatelj ima smisla u analizi cikličkih sektora. Turističke dionice po tom pokazatelju imaju u prosjeku vrijednost oko 15, ali bih rekao su u globalu fer vrednovane s obzirom na stope rasta prihoda turističkih kompanije. Ne bih se usudio reći da su preskupe", ocjenjuje Buzuk. Kod brodarskih dionica najpogodniji je omjer vrijednosti tvrtke i njene prodaje (EV/S) s obzirom na situaciju u kojoj se nalazi ovaj sektor jer treba uzeti u obzir i dug ovih kompanija, nastavlja Buzuk.

"Prema ovom pokazatelju dionica Atlantske plovidbe je najpovoljnija. Po odnosu cijene i knjigovodstvene vrijednosti (P/B) povoljan je, uz Atlantsku, i Jadroplov", drži Buzuk. Dodaje kako se za prehrambene dionice može reći da su, osim Kraša, većinom blago podcijenjene. Kod dionica banaka najvažniji je pokazatelj P/B, a koji je kod Zabe i PBZ-a kreće oko 0,9. "Važno je reći kako za kompanije koje u budućnosti namjeravaju stvarati dobit nema smisla da P/B bude manji od 1. Također, povrat na kapital (ROE) bi trebao biti oko 8 ili 9 posto, a kod Zabe i PBZ-a je još uvijek manji, tako da postoji još dosta prostora za povećanje profitabilnosti", zaključuje Buzuk.
 

Komentari (4)
Pogledajte sve

Dakle ovakav članak je čisti sell signal za sve navedeno.

Hvale se brodari koji su sve osim Tankerske pred stečajem i puno su rasli a tablica pokazuje da su najmanje rasli i imaju najbolje omjere građevinci. Kod brodara treba računati NAV a ne gledati book. A NAV je većini negativan ili blizu nuli.

Pa normalno da hvali brodare , kad su im na priv. računima vjerojatno atpl i još poneki brodar , ajme analitičara .

New Report

Close