Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Naš je krajnji cilj učiniti Savu plovnom rijekom

Autor: Majda Žujo
23. lipanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Zadovoljni odazivom partnera i posjetitelja, Coca Cola HBC rezimira rezultate projekta Lijepa naša Sava u promicanju ekološkog turizma i održivog gospodarskog razvoja

Bliži se završni u nizu ekoloških sajmova projekta Lijepa naša Sava, pa o rezultatima i planovima za budućnost razgovaramo s Boškom Trbojević, direktoricom za komunikacije i odnose s javnošću kompanije Coca Cola HBC Hrvatske, kompanije koja je pokretač projekta.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Koji je cilj projekta Lijepa naša Sava?
Cilj projekta je podizanje svijesti o važnosti očuvanja vodnih potencijala. Kako bismo napravili nešto konkretno za vodne potencijale i održivi turizam uz rijeku Savu, prije svega smo u prvim godinama sve svoje aktivnosti fokusirali na podizanje svijesti i mobilizaciju stanovnika koji žive uz Savu te podizanja svijesti građana o Savi. Ove godine smo nastavili sa takvim aktivnostima i malo ih proširili i već primjećujemo da je u ovoj godini u odnosu na prošlu 300 posto više posjetitelja savskih sajmova. U narednim godinama projekta nastojat ćemo se usmjeriti na samu održivost.

Bliži se završni u nizu ekoloških sajmova projekta Lijepa naša Sava, pa o rezultatima i planovima za budućnost razgovaramo s Boškom Trbojević, direktoricom za komunikacije i odnose s javnošću kompanije Coca Cola HBC Hrvatske, kompanije koja je pokretač projekta.

Koji je cilj projekta Lijepa naša Sava?
Cilj projekta je podizanje svijesti o važnosti očuvanja vodnih potencijala. Kako bismo napravili nešto konkretno za vodne potencijale i održivi turizam uz rijeku Savu, prije svega smo u prvim godinama sve svoje aktivnosti fokusirali na podizanje svijesti i mobilizaciju stanovnika koji žive uz Savu te podizanja svijesti građana o Savi. Ove godine smo nastavili sa takvim aktivnostima i malo ih proširili i već primjećujemo da je u ovoj godini u odnosu na prošlu 300 posto više posjetitelja savskih sajmova. U narednim godinama projekta nastojat ćemo se usmjeriti na samu održivost.

Prošle godine projekt je osvojio Europsku nagradu za izvrsnost kao najbolji na području jugoistočne Europe, nadate li se tome i ove godine?
Prošle smo godine igrom slučaja aplicirali za nagradu. Naravno da je svaka nagrada sama po sebi veliko priznanje, pogotovo kada dolazi od mreže međunarodnih stručnjaka na području komunikacjskih projekata, no ona nam nije primarni cilj.

Jeste li zadovolji s odazivom partnera koji su sudjelovali u projektu?
Ove godine smo imali trinaest partnera na projektu, za razliku od prošle godine kada ih je bilo četiri. Što se tiče izlagača, suradnju smo dogovorili s nevladinom udrugom Eko Etno koja je povezana sa malim proizvođačima ekoloških i etnoloških proizvoda porječja Save koji su izlagali na sajmu. Od hrvatskih tvrtki u projekt se uključio i naš partner Plodine, koji je bio kanal za komunikaciju sa širom javnosti o projektu. Nama su u projektu najvažnija međusektorska partnerstva. Mi smo kao idejni začetnik i nositelj projekta predstavnici gospodarskog sektora, međutim i javni sektor tu ima svoju ulogu. Od prvih dana s nama su Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnoga gospodarstva, Ministarstvo prometa, veza i infrastrukture, a ove godine su nam se priključili i Hrvatske vode i Agencija za plovne putove te Međunarodna komisija za sliv rijeke Save i niz nevladinih udruga.

Koliko je do sada uloženo u projekt i kako se trenutno razvija?
Kroz tri godine zajedničkim snagama uloženo je gotovo milijun kuna. Nakon sajmova koji su održani u Zagrebu, Davoru, Sisku i Županji, bliži se i završni sajam 2. srpnja u Slavonskome Brodu. Ovogodišnji projekt će završiti predstavljanjem memorijskog štapića koji je kao simbol kontinentalnog turizma napravljen posebno za Slavonski Brod. To je naime “USB stick” napravljen od drva izvađenog iz Save starog tri do osam tisuća godina. Kod njega je specifično to što je drvo toliko dugo u rijeci zadržalo specifična svojstva pa ga nije potrebno dodatno obrađivati, a jako je otporno na sve vrste vanjskih utjecaja. Suvenirima smo htjeli potaknuti promociju tog kraja široj javnosti, te im pokazati da postoji puno stvari koji on ima, samo ih treba uobličiti i ponuditi.

Kakva je uloga lokalne zajednice u projektu?
Očekujemo da lokalna zajednica sama prepozna svoje potencijale. Da poveže tradiciju, kulturu i baštinu toga kraja s nečim što u budućnosti može dovesti održivi razvoj. Pri stvaranju suvenira cilj je bio proizvesti turistički proizvod kao generator gospodarskog boljitka u budućnosti za taj kraj.

Kako razrađujete društveno odgovorne projekte?
Naši društveno odgovorni projekti baziraju se na tri stupa. Prvi je zaštita voda. Drugi stup čine projekti poticanja zdravih stilova života, a treći stup je razvoj mladih. Tu je još jedan stup, koji se nadamo da nam teće trebati, a to je pomoć kod prirodnih katastrofa. Ukoliko se nešto dogodi mi ćemo biti spremni na suradnju s Crvenim križem i drugim institucijama, ali nadamo se da u Hrvatskoj to neće biti potrebno. To nije nešto što planiramo, nego kako reagiramo.

Planovi za narednu godinu?
Ne mogu sa sigurnošću reći kako ćemo nastaviti s projektom, budući da je sama rijeka Sava u ingerenciji Ministarstva regionalnog razvoja, šumarstva i vodnoga gospodarstva i Hrvatskih voda te će to uvelike ovisiti o njima. Naravno, svi smo složni u tome da se treba usmjeriti na podizanje plovnosti rijeke Save, očuvanje čistoće rijeke kao važnog prirodnog resursa i poticanje održivog rasta zajednica uz Savu. Ciljevi su dalje poticanje ekološkog turizma i održivog gospodarskog rasta, čemu bi snažno pridonijela plovidba rijekom Savom što je jedan od primarnih ciljeva Savske komisije.

Autor: Majda Žujo
23. lipanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close