Najveći problem Hrvatskog autokluba je osipanje članstva, što je potvrdila i redovna godišnja Skupština HAK-a održana ove subote u Zagrebu. Tako prošlogodišnji plan da HAK okupi 140.000 članova ni izbliza nije ispunjen. Trenutno je učlanjeno 127.000 vozača pa je ovogodišnji plan manje ambiciozan, 130.000 članova. Razloge osipanja članstva naznačio je i glavni tajnik HAK-a Nikola Vuković, rekavši kako je za to ponajprije kriva negativna medijska slika o udruzi koja je nastala nakon unutarnjih previranja u prvoj polovici 2005. godine, ali i zastarjeli pristup članstvu od same udruge. Ipak, najveći problem HAK-u predstavlja sve veća konkurencija, od samih proizvođača vozila, osiguravajućih društava, banaka i nekih drugih tvrtki, koje također nude neke od usluga koje je prijašnjih godina nudio samo HAK. Unatoč podbačaju u borbi za članstvo Skupština je jednoglasno usvojila izvještaj o radu i izvršenju programa rada za 2005. godinu, a jednoglasno su usvojeni svi ostali dokumenti, od prošlogodišnjega financijskog izvještaja do programskog rada i financijskog plana za 2006. godinu. HAK je u prošloj godini ostvario ukupni prihod od 90,6 milijuna kuna, što je za tri posto više nego godinu prije, a troškovi poslovanja u 2005. godini su iznosili 82,5 milijuna kuna. Za ovu godinu planira se ostvariti oko dva posto više, odnosno 92,5 milijuna kuna ukupnih prihoda, a toliki bi bili i troškovi poslovanja. Ostvari li se plan HAK-ovih čelnika da se dodatnim pogodnostima i jačom kampanjom zaustavi opadanje broja članova te dostizanje broja od 130.000 članova, udruga bi od članarina trebala ostvariti 19,1 milijun kuna. Osim toga, prioriteti u ovoj godini bit će i proširenje usluga te podizanje njihove kvalitete. U ovoj godini HAK planira investirati 42 milijuna kuna, a najveći dio odnosi se na gradnju četiriju centara sigurne vožnje, po jedan za područje Zagreba, Slavonije (u Osijeku), Dalmacije (u Splitu) i Istre i Primorja (u Rijeci). Predsjednik HAK-a Ivo Bikić pohvalio se na Skupštini i depolitiziranjem udruge.
“Politiku smo ipak stavili izvan HAK-a, makar su naši odnosi s Vladom vrlo dobri. Štoviše, bolji su iz dana u dan i nisu uvjetovani stranačkom pripadnošću”, kazao je Bikić. HAK se u svojim usvojenim dokumentima nigdje nije odredio prema inicijativi Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA) da se tehnički pregled vozila obavlja svake dvije godine ili još rjeđe, no neki od članovi su smatrali da bi se i o tome moralo nešto reći.
“Nedopustivo je da idiotski prijedlog ostane bez odgovora HAK-a kojem je jedna od zadaća i sigurnost u prometu. Mi nismo Njemačka gdje je prosječna starost vozila pet godina, vozila na hrvatskim cestama prosječno su stara 11 ili 12 godina i zbog toga tehnički pregledi moraju biti svake godine”, komentirao je Marijan Ćurković na Skupštini.
Umjesto planiranih 140.000 članova u HAK-u samo 127.000 vozača
Najveći problem Hrvatskog autokluba je osipanje članstva, što je potvrdila i redovna godišnja Skupština HAK-a održana ove subote u Zagrebu. Tako prošlogodišnji plan da HAK okupi 140.000 članova ni izbliza nije ispunjen. Trenutno je učlanjeno 127.000 vozača pa je ovogodišnji plan manje ambiciozan, 130.000 članova. Razloge osipanja članstva naznačio je i glavni tajnik HAK-a Nikola Vuković, rekavši kako je za to ponajprije kriva negativna medijska slika o udruzi koja je nastala nakon unutarnjih previranja u prvoj polovici 2005. godine, ali i zastarjeli pristup članstvu od same udruge. Ipak, najveći problem HAK-u predstavlja sve veća konkurencija, od samih proizvođača vozila, osiguravajućih društava, banaka i nekih drugih tvrtki, koje također nude neke od usluga koje je prijašnjih godina nudio samo HAK. Unatoč podbačaju u borbi za članstvo Skupština je jednoglasno usvojila izvještaj o radu i izvršenju programa rada za 2005. godinu, a jednoglasno su usvojeni svi ostali dokumenti, od prošlogodišnjega financijskog izvještaja do programskog rada i financijskog plana za 2006. godinu. HAK je u prošloj godini ostvario ukupni prihod od 90,6 milijuna kuna, što je za tri posto više nego godinu prije, a troškovi poslovanja u 2005. godini su iznosili 82,5 milijuna kuna. Za ovu godinu planira se ostvariti oko dva posto više, odnosno 92,5 milijuna kuna ukupnih prihoda, a toliki bi bili i troškovi poslovanja. Ostvari li se plan HAK-ovih čelnika da se dodatnim pogodnostima i jačom kampanjom zaustavi opadanje broja članova te dostizanje broja od 130.000 članova, udruga bi od članarina trebala ostvariti 19,1 milijun kuna. Osim toga, prioriteti u ovoj godini bit će i proširenje usluga te podizanje njihove kvalitete. U ovoj godini HAK planira investirati 42 milijuna kuna, a najveći dio odnosi se na gradnju četiriju centara sigurne vožnje, po jedan za područje Zagreba, Slavonije (u Osijeku), Dalmacije (u Splitu) i Istre i Primorja (u Rijeci). Predsjednik HAK-a Ivo Bikić pohvalio se na Skupštini i depolitiziranjem udruge.
“Politiku smo ipak stavili izvan HAK-a, makar su naši odnosi s Vladom vrlo dobri. Štoviše, bolji su iz dana u dan i nisu uvjetovani stranačkom pripadnošću”, kazao je Bikić. HAK se u svojim usvojenim dokumentima nigdje nije odredio prema inicijativi Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA) da se tehnički pregled vozila obavlja svake dvije godine ili još rjeđe, no neki od članovi su smatrali da bi se i o tome moralo nešto reći.
“Nedopustivo je da idiotski prijedlog ostane bez odgovora HAK-a kojem je jedna od zadaća i sigurnost u prometu. Mi nismo Njemačka gdje je prosječna starost vozila pet godina, vozila na hrvatskim cestama prosječno su stara 11 ili 12 godina i zbog toga tehnički pregledi moraju biti svake godine”, komentirao je Marijan Ćurković na Skupštini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu