Na tisuće autora svake godine piše knjige koje su od velike pomoći poslovnim ljudima, ali tek njih nekoliko dosegne status zvijezde i dospije na A-listu traženih predavača. Ime Setha Godina, točnije njegova plastična trinaest centimetara visoka glava, pravi je hit na internetu kad je riječ o poslovnim savjetima. Kada je prije desetak godina napisao svoju prvu knjigu, Seth Godin postao je pravi marketinški fenomen izdajući naslove poput Purple Cow (Ljubičasta krava), Unleashing the Ideavirus i posljednju u nizu Tribes (Pleme), pišući gotovo jednu knjigu godišnje ne računajući knjige na internetu. Ipak, svoj status marketinškog gurua Godin nije stekao pišući samo knjige. Njegovi korijeni duboko su ukorijenjeni u marketingu. Nakon što je sa 23 godine diplomirao na Stanford Business School Godin je radio kao brend menadžer u softverskoj kompaniji, da bi 1992. godine osnovao Yoyodyne. Tvrtka je radila s dobro poznatim klijentima i imenima poput MCI, američkom telekomunikacijskom kompanijom i s American Expressom, ali prošlo je mnogo vremena, gotovo pola godine, dok Yoyodyne nije ostvarila svoju prvu prodaju. “Pa sam pomislio: ‘Kako bi bilo da napišem knjigu o tome što mi radimo?’”, objašnjava Godin. U svom prvom hitu “Permission Marketing” (Marketinška dozvola) Godin raspravlja kako zbog manja zanimanja i marketinških poruka koje dopiru do milijuna ljudi – a zapravo na njih nitko ne obraća pažnju – kompanije moraju početi s osobnijom komunikacijom. Svaki korisnik, nakon što se složi, treba dobiti posebne personalizirane ponude i najave proizvode.
Radikalne izjave
U ono vrijeme zacijelo je radikalno zvučala Godinova izjava “pretvoriti stranca u prijatelja, a prijatelja u kupca”, kao što piše u podnaslovu jedne njegove knjige, ali ta izjava više je nego relevantna u današnje doba kada se kompanije bore za svoj dio na marketinškom tržištu. Godine 1990. Yahoo! je kupio Yoyodyne za 30 milijuna dolara u obveznicama i imenovao Godina svojim potpredsjednikom za direktni marketing. “Moj posao bio je da učim ljude da razmišljaju na način na koji mi razmišljamo”, objašnjava Godin. Vrlo brzo Godin je shvatio kako mu je od svega najdraže pisanje knjiga što mu omogućuje da igra mnogo važniju ulogu na skali promjena. Od tada sistemom pokušaja i pogrešaka Godin je razvio pobjedničku formulu: kratka, jednodnostavna knjiga primamljivog omota i provokativnog naslova bez mnogo priče o poslu. Za ilustraciju, njegova posljednja knjiga Tribes (Pleme) ima 146 stranica i puna je anegdota kojima se čitatelja potiče da postane vođa i pridruži se plemenu. “On je uspješan zahvaljujući svom živahnom stilu pisanja”, rekao je Dean Roger Matin s Rotman School of Management iz Toronta. “Ljudi vole kada su obrazovanje i zabava upakirani zajedno, a ne neki suhoparan sadržaj koji će ih podsjećati na školu”, objašnjava Martin. Svoj status marketing gurua Godin nije stekao samo pišući šaljive knjige. Za magazin Fast Company radio je pet godina kao kolumnist što mu je pomoglo da izgradi svoj profil i blog, sethgodin.typepad.com, koji se zahvaljujući interesu poslovnih ljudi popeo visoko na listi Technorati’s 20.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu