Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Cilj nove organizacije -bolja kontrola troškova

Autor: Snježana Vujisić Sardelić
09. rujan 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Zdravko Šestak, predsjednik Uprave, najavio i skoru realizaciju novih akvizicija

Od 22 ponuđena nova ugovora za poziciju izvršnog menadžera u 23 sektora, koliko ih ima Podravka prema novouspostavljanoj organizaciji, samo jedna osoba nije prihvatila ponudu za novo radno mjesto.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Istodobno, po pozicijama je zarotirano od dvije trećine do tri četvrtine menadžera u prvom redu ispod Uprave. To su i prvi “mjerljivi” efekti implementacije nove kompanijske sheme koja je na snagu stupila 1. rujna. Kratkoročni učinci ušteda trebali bi biti vidljivi već na devetomjesečnim poslovnim izvješćima kompanije. Ipak, Zdravko Šestak, predsjednik Uprave Podravke, suzdržao se od iznošenja procjena ukupne financijske težine ušteda koje se očekuju od “stajanja na rep” troškovima, osobito onima koji nisu u funkciji razvoja. Šestak je, inače, u ponedjeljak novinarima vrlo detaljno obrazložio novi organogram kompanije i ciljeve koji se njime žele postići – jednostavniju strukturu lanaca vrijednosti radi lakšeg praćenja troškova i lakšeg ostvarenja ciljeva. U svim programima u kojima je to bilo odmah moguće i gdje postoji dobar samoodrživ lanac vrijednosti – meso i pića – zaokružene su cjeline koje ili već funkcioniraju kao ovisno društvo ili će to s vremenom postati. I inače je tendencija kompanije da takvu samoodrživost i zaokruženost postigne i u drugim programima, pa je očekivati da će se to s vremenom dogoditi s vrlo perspektivnim programima dječje hrane (Čokolino i Lino) i ribljih konzervi (brend Eva). Budući da Vegeta kao najjači Podravkin brend, a i univerzalni dodaci jelima ukupno ne bilježe impresivan rast na tržištima, a istodobno Vegeta i dalje osvaja sve najprestižnije nagrade, Šestak za nju najavljuje osmišljavanje novog razvojnog ciklusa. Kad je riječ o širini asortimana u kojem sad Podravka ima više od 6000 proizvoda, on će se optimitirati u skladu s tržišnim trendovima. Također, u skladu s mogućnostima i prema već ustaljenoj praksi, smanjivat će se i broj zaposlenih u Podravci. U kontekstu racionalizacije potvrđeno je da će tvrtka u određenom vremenskom roku promijeniti adresu zagrebačkog ureda. “Ovdje nije riječ o konfrotaciji na relaciji Koprivnica – Zagreb, što je kontekst kojeg takve informacije često imaju. Podravka će uvijek imati reprezentativan ured u Zagrebu, ali nam za njega doista nije potrebno 1400 kvadrata prostora”, rekao je Šestak. Na novinarski upit predsjednik Uprave Podravke potvrdio je da kompanija radi na akvizicijama, da su neke blizu realizacije, ali o tome nije htio iznositi podrobnije informacije. Tek, naglasio je da se radi o akvizicijama na tržištima i u programima u kojima kompanija posluje, te da su među njima i neke koje su se već spominjale u medijima. “Nije tajna da je Podravka već nekoliko godina po svim pokazateljima po zaposlenom među najlošijim kompanijama u regiji. Ipak, zadnjih pola godine imamo najveći organski rast unatrag 7 godina što je rezultat fokusiranja bivše uprave na razvoj novih proizvoda kako bi se nadoknadio izlazak Nestlea iz kompanije. No ovu godinu smatram prekretnicom u pojačavanju efikasnosti i ukupne profitabilnosti i siguran sam da na kraju godine više neće biti mjesta pitanjima koji je dio kompanije u gubitku”, naglasio je Šestak.

Od 22 ponuđena nova ugovora za poziciju izvršnog menadžera u 23 sektora, koliko ih ima Podravka prema novouspostavljanoj organizaciji, samo jedna osoba nije prihvatila ponudu za novo radno mjesto.

Istodobno, po pozicijama je zarotirano od dvije trećine do tri četvrtine menadžera u prvom redu ispod Uprave. To su i prvi “mjerljivi” efekti implementacije nove kompanijske sheme koja je na snagu stupila 1. rujna. Kratkoročni učinci ušteda trebali bi biti vidljivi već na devetomjesečnim poslovnim izvješćima kompanije. Ipak, Zdravko Šestak, predsjednik Uprave Podravke, suzdržao se od iznošenja procjena ukupne financijske težine ušteda koje se očekuju od “stajanja na rep” troškovima, osobito onima koji nisu u funkciji razvoja. Šestak je, inače, u ponedjeljak novinarima vrlo detaljno obrazložio novi organogram kompanije i ciljeve koji se njime žele postići – jednostavniju strukturu lanaca vrijednosti radi lakšeg praćenja troškova i lakšeg ostvarenja ciljeva. U svim programima u kojima je to bilo odmah moguće i gdje postoji dobar samoodrživ lanac vrijednosti – meso i pića – zaokružene su cjeline koje ili već funkcioniraju kao ovisno društvo ili će to s vremenom postati. I inače je tendencija kompanije da takvu samoodrživost i zaokruženost postigne i u drugim programima, pa je očekivati da će se to s vremenom dogoditi s vrlo perspektivnim programima dječje hrane (Čokolino i Lino) i ribljih konzervi (brend Eva). Budući da Vegeta kao najjači Podravkin brend, a i univerzalni dodaci jelima ukupno ne bilježe impresivan rast na tržištima, a istodobno Vegeta i dalje osvaja sve najprestižnije nagrade, Šestak za nju najavljuje osmišljavanje novog razvojnog ciklusa. Kad je riječ o širini asortimana u kojem sad Podravka ima više od 6000 proizvoda, on će se optimitirati u skladu s tržišnim trendovima. Također, u skladu s mogućnostima i prema već ustaljenoj praksi, smanjivat će se i broj zaposlenih u Podravci. U kontekstu racionalizacije potvrđeno je da će tvrtka u određenom vremenskom roku promijeniti adresu zagrebačkog ureda. “Ovdje nije riječ o konfrotaciji na relaciji Koprivnica – Zagreb, što je kontekst kojeg takve informacije često imaju. Podravka će uvijek imati reprezentativan ured u Zagrebu, ali nam za njega doista nije potrebno 1400 kvadrata prostora”, rekao je Šestak. Na novinarski upit predsjednik Uprave Podravke potvrdio je da kompanija radi na akvizicijama, da su neke blizu realizacije, ali o tome nije htio iznositi podrobnije informacije. Tek, naglasio je da se radi o akvizicijama na tržištima i u programima u kojima kompanija posluje, te da su među njima i neke koje su se već spominjale u medijima. “Nije tajna da je Podravka već nekoliko godina po svim pokazateljima po zaposlenom među najlošijim kompanijama u regiji. Ipak, zadnjih pola godine imamo najveći organski rast unatrag 7 godina što je rezultat fokusiranja bivše uprave na razvoj novih proizvoda kako bi se nadoknadio izlazak Nestlea iz kompanije. No ovu godinu smatram prekretnicom u pojačavanju efikasnosti i ukupne profitabilnosti i siguran sam da na kraju godine više neće biti mjesta pitanjima koji je dio kompanije u gubitku”, naglasio je Šestak.

Nećemo raditi marketing od sniženja cijena

‘U svim segmentima u kojima to možemo ići ćemo na snižavanje cijena, ali od toga nećemo raditi marketing i nećemo tu vijest prvo objaviti u medijima’, rekao je Šestak. Iako se ta izjava mogla shvatiti i kao kritika nedavnih Konzumovih objava sniženja, na upit znači li to da Konzumov potez ocjenjuje negativnim, Šestak je odgovorio niječno. S Agrokorom nemamo samo odnos dobavljač-kupac, nego zajednički radimo na nekoliko ozbiljnih projekata i iznimno cijenimo tog partnera. On procjenjuje da će prva sniženja cijena tvrtka imati u mlinsko-pekarskom segmentu.

Zašto je Marinac savjetnik

‘Darko Marinac je dao ostavku, a nije smijenjen. Nakon višegodišnje stagnacije rezultata vlasnici su procijenili da su u vođenju kompanije nužne promjene. Je li promjena dobra vidjet će se na rezultatima. Vjerujem da se svi slažemo da je Darko Marinac jedan od viđenijih gospodarstvenika i u Hrvatskoj i u inozemstvu i da stoga nema mjesta čuđenju zašto je izabran za savjetnika Uprave u kompaniji koja je pred velikim promjenama’, Šestakov je odgovor na novinarsko pitanje zašto je Marinac imenovan za savjetnika ako je smijenjen zbog loših rezultata. Prema Šestakovom obrazloženju, Marinčeva plaća nije na razini plaća članova Uprave.

Autor: Snježana Vujisić Sardelić
09. rujan 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close