Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Najveći internetski igrači u Hrvatskoj

Autor: Boris Ličina
20. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Hrvatskim webom već dugo vladaju ista imena i iste lokacije, no i taj se poredak brzo može promijeniti

Tko su najjači domaći internet-igrači, naši Murdochi i Zuckerbergi, danas pokazuje Gemius ljestvica kojom se mjeri posjećenost stranica. Treba ipak reći kako postoje i tvrtke koje se na toj ljestvici ne nalaze, a koje su u domaćem webu odigrale i još igraju važnu ulogu, poput Httpoola, koji je odradio pionirski posao vezan uz oglašavanje na internetu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U kojem, i to treba reći, situacija još nije sjajna jer se dio profesionalaca iz industrije tek sada upoznaje s ovim medijem, a agencije su nedavno počele aktivnije ulaziti i u taj sektor. No, to se ipak pomalo mijenja što pokazuje i užurbana shopping aktivnost na domaćem webu, odnosno novi projekti koji se pripremaju. Najaktivniji na tom pitanju su postojeći portali, odnosno tradicionalne medijske kuće, zbog kojih nas očekuje uzbudljiva web sezona jesen/zima, u kojoj će se nastaviti bitka za hrvatski web, odnosno prve pozicije na njemu. A stvari su se počele pokretati s važnim akvizicijama. Protekle godine kompanija DailyMail kupila je MojPosao, dok je 2004. TraderMediaEast kupio Oglasnik, preko kojeg su kupili i pokrenuli čitav niz drugih web projekata. Tvrtka Kreativni projekti kupila je, također protekle godine, Tulumarku, Adria Media CroPortal, NovaTV Blog.hr, Večernji list digital Klik.hr franšizu, a “otišlo” je i nekoliko, uvjetno rečeno, manjih siteova. I ta će se trgovačka serija nastaviti, ne samo u Hrvatskoj već i po cijeloj regiji. Kako je rekao Dario Markuš, jedan od osnivača Blog.hr-a, dobra pozicija na Gemiusu znači i skoro sigurnu prodaju. Monitor.hr, Cro-rss.com, Total Portal, Filmski.net samo se neke od lokacija koje bi mogle biti kupljene, naravno, ako njihovi vlasnici žele prodati. Iako se poredak na Gemius ljestvici ne bi trebao previše mijenjati u idućih godinu dana, tvrditi da će stvari ostati kakve jesu bilo bi neozbiljno. Jer, možda baš sad u nekoj “garaži” netko radi na siteu koji će promijeniti hrvatski web, baš kao što je Blog.hr u četiri godine od tek stvorenog projekta dospio do trećeg mjesta po posjećenosti i dosegu.

Tko su najjači domaći internet-igrači, naši Murdochi i Zuckerbergi, danas pokazuje Gemius ljestvica kojom se mjeri posjećenost stranica. Treba ipak reći kako postoje i tvrtke koje se na toj ljestvici ne nalaze, a koje su u domaćem webu odigrale i još igraju važnu ulogu, poput Httpoola, koji je odradio pionirski posao vezan uz oglašavanje na internetu.

U kojem, i to treba reći, situacija još nije sjajna jer se dio profesionalaca iz industrije tek sada upoznaje s ovim medijem, a agencije su nedavno počele aktivnije ulaziti i u taj sektor. No, to se ipak pomalo mijenja što pokazuje i užurbana shopping aktivnost na domaćem webu, odnosno novi projekti koji se pripremaju. Najaktivniji na tom pitanju su postojeći portali, odnosno tradicionalne medijske kuće, zbog kojih nas očekuje uzbudljiva web sezona jesen/zima, u kojoj će se nastaviti bitka za hrvatski web, odnosno prve pozicije na njemu. A stvari su se počele pokretati s važnim akvizicijama. Protekle godine kompanija DailyMail kupila je MojPosao, dok je 2004. TraderMediaEast kupio Oglasnik, preko kojeg su kupili i pokrenuli čitav niz drugih web projekata. Tvrtka Kreativni projekti kupila je, također protekle godine, Tulumarku, Adria Media CroPortal, NovaTV Blog.hr, Večernji list digital Klik.hr franšizu, a “otišlo” je i nekoliko, uvjetno rečeno, manjih siteova. I ta će se trgovačka serija nastaviti, ne samo u Hrvatskoj već i po cijeloj regiji. Kako je rekao Dario Markuš, jedan od osnivača Blog.hr-a, dobra pozicija na Gemiusu znači i skoro sigurnu prodaju. Monitor.hr, Cro-rss.com, Total Portal, Filmski.net samo se neke od lokacija koje bi mogle biti kupljene, naravno, ako njihovi vlasnici žele prodati. Iako se poredak na Gemius ljestvici ne bi trebao previše mijenjati u idućih godinu dana, tvrditi da će stvari ostati kakve jesu bilo bi neozbiljno. Jer, možda baš sad u nekoj “garaži” netko radi na siteu koji će promijeniti hrvatski web, baš kao što je Blog.hr u četiri godine od tek stvorenog projekta dospio do trećeg mjesta po posjećenosti i dosegu.

TOP 15 web odredišta

Net.hr
Broj stvarnih posjetitelja: 694.552
Doseg: 47,52%
Net.hr, koji je nedavno većinski udio prodao kompaniji Centrum Holdings, najposjećenija je Hrvatska web lokacija. Korisnicima nudi i e-mail. Samom net.hr-u dobro bi došao redizajn i rekonstrukcija.

T-Portal
Broj stvarnih posjetitelja: 661.743
Doseg: 45,28%
Uglavnom “diše za vratom” Net.hr-u, povremeno izbije na prvo mjesto, a poput Net.hr-a, i tu se očekuje redizajn. Nudi čitav niz servisa, od kojih se izdvaja video portal MaxZona.

Forum.hr
Broj stvarnih posjetitelja: 510.938
Doseg: 34,96%
Još jedno “dijete” pionira interneta u nas, Željka Anderlona (Monitor.hr, Blog.hr), centralno je mjesto za rasprave svih vrsta, fino kategorizirano i posloženo za lako snalaženje, te 95.346 članova.

Index.hr
Broj stvarnih posjetitelja: 509.208
Doseg: 34,84%
Prvi nezavisni portal u Hrvatskoj važan je jer je pokazao da se i u nas može raditi posao na internetu. Ne bježi od žutih tema za koje kažu da su i najčitanije, a također imaju dosta posjećen forum.

Blog.hr
Broj stvarnih posjetitelja: 471.886
Doseg: 32,29%
Iako su neki novinari blogerima, uplašeni činjenicom da i drugi znaju pisati, predviđali brzu smrt, to se nije dogodilo. Blog.hr ima gotovo pola milijuna otvorenih blogova, a kupila ga je NovaTV.

24sata.hr
Broj stvarnih posjetitelja: 432.602
Doseg: 29,6%
Portal koji je proglašen jednim od pet najboljih svjetskih novinskih web portala prema izboru Svjetskog foruma urednika. Jedini je news portal koji automatski prilagođava veličini i formatu ekrana.

Dnevnik.hr
Broj stvarnih posjetitelja: 377.215
Doseg: 25,81%
Također nedavno redizajniran, Dnevnik.hr uvjerljivo vodi pred ostalim TV kućama kada je internet u pitanju, a radi se i o televiziji, koja je u tom pitanju najosvještenija.

Bloger.hr
Broj stvarnih posjetitelja: 343.315
Doseg: 23,49%
Indexov blog servis Bloger.hr pokrenut je 2006. Postove uvrštene u specifičnu kategoriju ili označene određenim tagom “veže” uz slične vijesti na Index.hr-u.

Jutarnji.hr
Broj stvarnih posjetitelja: 340.465
Doseg: 23,29%
Jutarnji.hr, portal tiskanog Jutarnjeg, zauzeo je osmu poziciju po posjećenosti na domaćem webu. Nedavno su pokrenuli i JutarnjiTV, angažirali novinare da pišu blogove i malo redizajnirali site.

Oglasnik.hr
Broj stvarnih posjetitelja: 278.770
Doseg: 19,07%
Od srpnja 2004. godine Oglasnik je u većinskom vlasništvu kompanije Trader Media East. Posjeduju i stranice auti.hr (21. pozicija), nekretnine.net (46), posao.hr (23), edukacija.hr (110) i druge.

Njuškalo.hr
Broj stvarnih posjetitelja: 254.784
Doseg: 17,43%
Besplatni oglasnik omogućuje korisnicima da predaju oglase ili ih pretražuju te kupuju/prodaju sve što se legalno može prodati.

CroPortal.net
Broj stvarnih posjetitelja: 245.719
Doseg: 16,81%
CroPortal broji 78.846 korisnika, a radi se o news agregatoru koji prenosi vijesti te omogućuje korisnicima da sami prijavljuju vijesti, baš kao na najpopularnije američkom servisu te vrste – Digg.com.

SlobodnaDalmacija.hr
Broj stvarnih posjetitelja: 182.345
Doseg: 11,85%
Nedavno redizajnirana slobodnadalmacija.hr nalazi se među prvih petnaest siteova po posjećenosti, a tek je ušla na Gemius ljestvicu. Nekoliko sljedećih Gemius mjerenja pokazat će kamo ide Slobodna.

Moj-Posao.net
Broj stvarnih posjetitelja: 177.669
Doseg: 12,16%
Servis za traženje posla u vlasništvu je InMedia grupe koja na webu drži 4kotaca.net (59), CentarNekretnina (52), Donacije.info (152), Kupiprodaj.net (49), Netopolis.hr (109), Tulumarka.com (44).

Javno.hr
Broj stvarnih posjetitelja: 175.780
Doseg: 12,03%
Iako vizualno najneatraktivniji od svih domaćih portala, Javno.hr smjestio se na dosta visoku, trinaestu poziciju. Tome vjerojatno pomaže i prenošenje vijesti na popularnom Google News servisu.

Lenta vremena – Razvoj interneta u Hrvatskoj

1992. U rujnu postavljeni prvi FTP i IRC poslužitelji, 17. studenog uspostavljena prva veza Hrvatske sa svijetom, i to preko Austrije brzinom 64 kpbs. Ustanove u zemlji bile su spojene brzinom 19-200 kbps

1993. 27. veljače Hrvatska je dobila vršnu .hr domenu

1994. S radom počela stranica www.hr. Uspostavljen je središnji www poslužitelj i donesena je odluka o gradnji ATM širokopojasne mreže

1995. CARNet 3. listopada postaje državna ustanova. Sedamnaest dana kasnije upogonjena prva CARNetova ATM veza brzine 155 Mbps, između zgrada SRCE i FER-a u Zagrebu. Krajem godine osnovan je Hinet, prvi komercijalni pružatelj Internet usluga u Hrvatskoj

1996. Prva nacionalna širokopojasna mreža i prvi prijenos videosignala putem CARNeta. Svjetski festival animiranog filma 7. lipnja mogao se pratiti u Osijeku, Rijeci i Zagrebu. Tijekom svibnja i lipnja uspostavljeni informacijski servisi Vlade i Ureda predsjednika Republike, a u srpnju osnovan i CCERT, nacionalno središte za sigurnost računalnih mreža

1997. Prva video konferencija između zagrebačkog FER-a i osječkog Elektroničkog fakulteta. Iste godine obavljena je prva domaća e-transakcija, a pokrenut je i Monitor.hr

1998. S radom počeo Iskon, prvi nezavisni pružatelj internet-usluga. Krajem godine CARNet počeo nuditi uslugu javnih modemskih ulaza

1999. VIPnet ponudio internet-uslugu na mobitelima, održana prva CARNetova CUC konferencija

2000. Dokapitaliziran Iskon sa 5 milijuna dolara, s radom počinje Adriatica.net

2001. Hrvatska je dobila prvi online reality show, “60 sati”, uspostavljen je Edupoint, a spojeni smo i na paneuropsku akademsku i istraživačku mrežu GÉANT

2002. Pokrenuti Index.hr, prvi nezavisni internet-portal, dating servis Iskrica. Usvojen je i zakon o e-potpisu

2003. Osnovan Središnji državni ured za e-Hrvatsku, VIPnet uvodi UMTS, Sabor donio veći broj “internetskih zakona”

2004. Severinin filmić poboljšao broadband penetraciju, pokrenuta su dva blog servisa – MojBlog i Blog.hr, kao i Pogodak, prva domaća komercijalna tražilica

2005. Počela deregulacija telekom-tržišta i broadband era, VIPnet postavio prvu HSDPA mrežu. Broj korisnika širokopojasnog interneta porastao je na sto tisuća

2006. T-HT preuzeo Iskon Internet, iz kojeg je izdvojen portal koji se smjestio na adresi net.hr. Pokrenuti su MaxTV (internet televizija), Fonoteka (servis za preuzimanje glazbe) i Dvanula.com (prvi 2.0 servis)

2007. Pojavile se društvene mreže Netopolis i Trosjed, DailyMail kupio MojPosao, a Bewag DCM i Adriatic Kabel. NovaTV kupila je Blog.hr

Autor: Boris Ličina
20. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close