Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Robne kuće na samrti

Autor: Poslovni.hr
18. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Konkurenciju su robne kuće dobile i u sve raširenijoj pojavi kupnje internetom

Dok je u Njemačkoj 70-ih godina na robne kuće otpadalo 12 posto trgovinskog prometa, danas je to još samo 3,5 posto. Kriza je počela već u 90-im godinama kada su se na jeftinim livadama u predgrađima počeli otvarati trgovački centri.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Bilo je to vrijeme kada su se u Njemačkoj raspali neki od tradicionalnih velikih lanaca robnih kuća, poput Hortena ili Hertie. Iako je marka Hertie kasnije ponovo oživljena, ova poslovna grupa je danas ponovo insolventna – procjenjuje se da će nakon stečajnog postupka samo polovica od sadašnje 72 filijale preživjeti. Zanimljivo je da se s problemima ne susreću prodavaonice jeftinih proizvoda i one koje nude luksuznu robu, nego baš one sa širom ponudom za srednje slojeve. Marco Atzberger iz Instituta za istraživanje trgovine kaže da je taj trend počeo još prije nekih 15 godina, ali da su trgovački koncerni “prespavali” pravi trenutak i prekasno reagirali. Oni su premalo ulagali u razvijanje svog brenda, ponude i objekata. Njima, jednostavno, nedostaje ugodan ambijent koji potiče na kupnju, kao i novi koncepti. Marco Atzberger smatra da su robne kuće trebale dosljednije provesti poslovnu ideju iznajmljivanja vlastitog prodajnog prostora pojedinim svjetski poznatim markama tekstilne industrije ili drugih grana. On tvrdi da se to u inozemstvu već odavno radi i veoma dobro funkcionira. Osim toga, veliku konkurenciju su robne kuće dobile u sve raširenijoj pojavi kupnje putem interneta. Atzberger smatra da se u tom nadmetanju robne kuće nikako ne bi trebale upuštati u borbu sa što nižim cijenama. Nijemci kao kupci vrlo pažljivo prate kretanje cijena i rado se odlučuju za najjeftiniju varijantu. U konkurenciji s internetom robne kuće tu nemaju ozbiljnu šansu. Zbog toga bi one trebale u svoje poslovanje utkati nešto više emocionalnosti, stvoriti ugodno ozračje pri kupnji. To, međutim, nije jednostavno: preuređenja su vrlo zahtjevna i skupa, a i to funkcionira samo na izrazito povoljnim položajima, što znači da za većinu uopće i ne dolazi u obzir. Najveći problem robnim kućama ipak predstavljaju novi, moderni šoping centri. Oni pod jednim krovom ujedinjuju različite specijalizirane prodavaonice, od modnih butika preko knjižara sve do hi-fija i fotoopreme. Tu stručnjaci savjetuju kupce i prodaju im kvalitetnu robu – za svakog ponešto, ali na visokom nivou.
(DW)

Dok je u Njemačkoj 70-ih godina na robne kuće otpadalo 12 posto trgovinskog prometa, danas je to još samo 3,5 posto. Kriza je počela već u 90-im godinama kada su se na jeftinim livadama u predgrađima počeli otvarati trgovački centri.

Bilo je to vrijeme kada su se u Njemačkoj raspali neki od tradicionalnih velikih lanaca robnih kuća, poput Hortena ili Hertie. Iako je marka Hertie kasnije ponovo oživljena, ova poslovna grupa je danas ponovo insolventna – procjenjuje se da će nakon stečajnog postupka samo polovica od sadašnje 72 filijale preživjeti. Zanimljivo je da se s problemima ne susreću prodavaonice jeftinih proizvoda i one koje nude luksuznu robu, nego baš one sa širom ponudom za srednje slojeve. Marco Atzberger iz Instituta za istraživanje trgovine kaže da je taj trend počeo još prije nekih 15 godina, ali da su trgovački koncerni “prespavali” pravi trenutak i prekasno reagirali. Oni su premalo ulagali u razvijanje svog brenda, ponude i objekata. Njima, jednostavno, nedostaje ugodan ambijent koji potiče na kupnju, kao i novi koncepti. Marco Atzberger smatra da su robne kuće trebale dosljednije provesti poslovnu ideju iznajmljivanja vlastitog prodajnog prostora pojedinim svjetski poznatim markama tekstilne industrije ili drugih grana. On tvrdi da se to u inozemstvu već odavno radi i veoma dobro funkcionira. Osim toga, veliku konkurenciju su robne kuće dobile u sve raširenijoj pojavi kupnje putem interneta. Atzberger smatra da se u tom nadmetanju robne kuće nikako ne bi trebale upuštati u borbu sa što nižim cijenama. Nijemci kao kupci vrlo pažljivo prate kretanje cijena i rado se odlučuju za najjeftiniju varijantu. U konkurenciji s internetom robne kuće tu nemaju ozbiljnu šansu. Zbog toga bi one trebale u svoje poslovanje utkati nešto više emocionalnosti, stvoriti ugodno ozračje pri kupnji. To, međutim, nije jednostavno: preuređenja su vrlo zahtjevna i skupa, a i to funkcionira samo na izrazito povoljnim položajima, što znači da za većinu uopće i ne dolazi u obzir. Najveći problem robnim kućama ipak predstavljaju novi, moderni šoping centri. Oni pod jednim krovom ujedinjuju različite specijalizirane prodavaonice, od modnih butika preko knjižara sve do hi-fija i fotoopreme. Tu stručnjaci savjetuju kupce i prodaju im kvalitetnu robu – za svakog ponešto, ali na visokom nivou.
(DW)

Autor: Poslovni.hr
18. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close