Proizvodnja i prodaja mineralne vode ne poznaje krizu. Biznis s mineralnom vodom u svijetu raste po stopi od 30 posto godišnje. Italija je među najvećim proizvođačima i potrošačima mineralne vode u svijetu, a odnedavno su inače obiteljske tvornice počele kupovati multinacionalne kompanije.
Zapravo, ako se računa potrošnja po glavi stanovnika, onda je Italija na prvom mjestu u svijetu, jer njezinih 58 milijuna građana godišnje popije 11,2 milijarde litara mineralne vode, od 180 milijardi litara koliko se ukupno godišnje popije u svijetu. Prvi potrošači su, dakako, mnogoljudnije zemlje od Italije. U SAD-u se godišnje popije 31 milijardu litara mineralne vode, u Meksiku 20 milijardi litara, u Kini 17 milijardi litara, Brazilu 12,5 milijardi litara, pa onda dolazi Italija sa 11,2 milijarde litara, Njemačka sa 11,1 milijardom litara, Francuska sa 8 milijardi litara itd. Italija je i druga u Europi, poslije Njemačke, koja proizvodi 13 milijardi litara mineralne vode, po proizvodnji sa 12,3 milijarde litara ispred Francuske koja proizvodi 10 milijardi litara mineralne vode i Španjolske sa 6 milijardi litara. Posao s mineralnom vodom u Italiji godišnje iznosi 2,25 milijardi eura. U Italiji je mineralna voda najjeftinija, jer ima čak 325 različitih marki i 192 različita izvora iz kojih se pune boce. Upravo zbog velike konkurencije u Italiji boca od litre i pol mineralne vode stoji u prosjeku 0,21 euro, dok u Belgiji stoji 0,39 eura, a u SAD-u 0,48 eura. Multinacionalne kompanije, kao što su Coca-Cola i Nestle, koje su u svijetu najveći proizvođači mineralne vode time što su kupile mnoge tvrtke, kupuju i u Italiji. Nestle je kupio čuvene marke talijanske mineralne vode kao što su San Pelegrino, Pnna i Vera, a Coca-Cola je kupila marku Lilia. No, još uvijek su mali talijanski proizvođači, koji plaćaju regijama koncesiju za flaširanje mineralne vode, u većini, odnosno multinacionalne kompanije imaju samo 23 posto talijanskog tržišta. U Italiji se za punjenje boca s mineralnom vodom plaća regijama određeni iznos (koji su različiti iz regije u regiju) prema kubičnom metru flaširane vode.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu