U najvećoj tvornici sladoleda u Europi, i vjerojatno na svijetu, u mjestu Cavianu pokraj Napulja, proizvodi se godišnje milijardu i 650 milijuna komada raznih vrsta i oblika sladoleda ili 150 milijuna litara sladoleda. Ovih vrućih ljetnih dana proizvodnja je maksimalna i strojevi se ne zaustavljaju ni trenutka.
Bez obzira što je riječ o proizvodnji sezonskog artikla, ipak su, računajući na godinu dana, kapaciteti iskorišteni sa 70 posto, što znači vrlo dobru iskorištenost, premda “bismo htjeli povećati iskorištenost”, kaže nam direktor tvornice Carlo Fappiano. Posjetili smo tu tvornicu sladoleda, koja je izgrađena 1973., a sada je jedna od najvećih na svijetu. Vlasnik tvornice je britansko-nizozemska tvrtka Unilever, jedan od najveći svjetskih proizvođača robe široke potrošnje (uz ostalo, u njoj su proizvodi kao što su Knorr, Lipton, Findus, Algida, Mentadent, Svelto, Coccolino…), koja je u 2007. imala dohodak od 40 milijardi eura, od kojih 60 posto u prehrambenim artiklima. Unilever je 1964. kupio talijansku tvrtku sladoleda Algida, zadržao marku i s njom se proširio po cijelome svijetu. Zapravo, među potrošačima postoji uvjerenje kako je Algita talijanska tvrtka, a ne u sastavu britansko-nizozemske Unilever sa sjedištem u Rotterdamu, ali se ni ne varaju mnogo. Korneti Algida, 350 milijuna godišnje, proizvode se u Italiji, zemlji koja je od industrijskog sladoleda načinila veliki svjetski posao.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.“Zapravo, htjelo se zadržati nacionalne okuse. U Hrvatskoj je, tako, na tržištu sladoled Eskimo, koji ima drugačiji okus od sličnih u drugim zeljama.”
kakav je to nacionalni okus sladoleda’?
Uključite se u raspravu