Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Šveđani prave biogorivo od otpada iz kanalizacije

Autor: Ksenija Končevski
04. lipanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Nakon prerade gorivo se mrežom plinovoda doprema do specijaliziranih crpki

Dok svijet brine sve skuplje gorivo, u Švedskoj su osmislili nov način dobivanja biogoriva, pretvaranjam kanalizacijskog otpada u bioplin. Biogorivo dobiveno od kanalizacijskog otpada jeftinije je od benzina i dizela, što ekološki svjesni Šveđani smatraju dobrom alternativom, prenosi International Herald Tribune.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U švedskom postrojenju za zbrinjavanje fekalnog otpada Gryaab, u Göteborgu, naime, tvrde da prosječan čovjek svake godine kroz zahodsku školjku ispusti dovoljno biogoriva za 120 kilometara vožnje. Iako je bioplin kao gorivo za aute već dostupan u Švicarskoj, Francuskoj, Njemačkoj i Austriji, Švedska je, kako je rekao Irmgard Herold, analitičar londonskog New Energy Financea, vodeći korisnik tog alternativnog goriva u Europi. Kemijski bioplin jednak je prirodnom plinu dobivenom od fosilnih goriva, a njegova proizvodnja temelji se na procesu u kojem se bakterije hrane fekalnim otpadom tri tjedna u komori bez prisutnosti kisika. Rezultat je dvije trećina metana i trećina ugljičnog dioksida te ostatak koji može biti korišten za, primjerice, građevinski materijal. Nakon što se metan pročisti pumpa se kroz Göteborgovu mrežu plinovoda do specijaliziranih crpki, gdje se priprema za isporuku. Bioplin može koristiti automobil s motorom i tankom prilagođenim za plin. “Nastavi li cijena nafte rasti, a ljudi budu spremni platiti više za obnovljivu energiju, naša je kompanija zainteresirana za proizvodnju većih količina biogoriva”, poručuju iz švedskog postrojenja za zbrinjavnaje fekalnog otpada Gryaabu te ističu da za to imaju kapacitete. Auti na bioplin izazvali su zanimanje još početkom desetljeća. No vozači su se žalili zbog premalog broja crpki te malog spremišta za biogorivo u automobilima dostatnog za tek dva do tri sata vožnje. Prije dvije godine švedski je autoproizvođač Volvo, u vlasništvu američkog Forda, objavio da prestaje proizvoditi automobile na bioplin, a umjesto toga se koncentrirao na proizvodnju vozila koji manje zagađuju okoliš koristeći etanol pomiješan s benzinom. “Nismo prodali dovoljno automobila na biogorivo”, objašnjava glasnogovornica Volva Maria Bohlin. Stručnjaci koji promiču biogorivo odluku švedskog autoproizvođača Volva o prestanku proizvodnje auta na bioplin smatraju ozbiljnim problemom jer je veći utjecaj na švedskom tržištu dobio etanol. Ocjenjuju da odluka njemačkih proizvođača automobila Mercedesa i Volkswagena o izbacivanju novih modela auta na bioplin u Švedskoj ove godine te popusti i manji porezi za vozače mogu ponovno potaknuti prodaju takvih auta i goriva.

Dok svijet brine sve skuplje gorivo, u Švedskoj su osmislili nov način dobivanja biogoriva, pretvaranjam kanalizacijskog otpada u bioplin. Biogorivo dobiveno od kanalizacijskog otpada jeftinije je od benzina i dizela, što ekološki svjesni Šveđani smatraju dobrom alternativom, prenosi International Herald Tribune.

U švedskom postrojenju za zbrinjavanje fekalnog otpada Gryaab, u Göteborgu, naime, tvrde da prosječan čovjek svake godine kroz zahodsku školjku ispusti dovoljno biogoriva za 120 kilometara vožnje. Iako je bioplin kao gorivo za aute već dostupan u Švicarskoj, Francuskoj, Njemačkoj i Austriji, Švedska je, kako je rekao Irmgard Herold, analitičar londonskog New Energy Financea, vodeći korisnik tog alternativnog goriva u Europi. Kemijski bioplin jednak je prirodnom plinu dobivenom od fosilnih goriva, a njegova proizvodnja temelji se na procesu u kojem se bakterije hrane fekalnim otpadom tri tjedna u komori bez prisutnosti kisika. Rezultat je dvije trećina metana i trećina ugljičnog dioksida te ostatak koji može biti korišten za, primjerice, građevinski materijal. Nakon što se metan pročisti pumpa se kroz Göteborgovu mrežu plinovoda do specijaliziranih crpki, gdje se priprema za isporuku. Bioplin može koristiti automobil s motorom i tankom prilagođenim za plin. “Nastavi li cijena nafte rasti, a ljudi budu spremni platiti više za obnovljivu energiju, naša je kompanija zainteresirana za proizvodnju većih količina biogoriva”, poručuju iz švedskog postrojenja za zbrinjavnaje fekalnog otpada Gryaabu te ističu da za to imaju kapacitete. Auti na bioplin izazvali su zanimanje još početkom desetljeća. No vozači su se žalili zbog premalog broja crpki te malog spremišta za biogorivo u automobilima dostatnog za tek dva do tri sata vožnje. Prije dvije godine švedski je autoproizvođač Volvo, u vlasništvu američkog Forda, objavio da prestaje proizvoditi automobile na bioplin, a umjesto toga se koncentrirao na proizvodnju vozila koji manje zagađuju okoliš koristeći etanol pomiješan s benzinom. “Nismo prodali dovoljno automobila na biogorivo”, objašnjava glasnogovornica Volva Maria Bohlin. Stručnjaci koji promiču biogorivo odluku švedskog autoproizvođača Volva o prestanku proizvodnje auta na bioplin smatraju ozbiljnim problemom jer je veći utjecaj na švedskom tržištu dobio etanol. Ocjenjuju da odluka njemačkih proizvođača automobila Mercedesa i Volkswagena o izbacivanju novih modela auta na bioplin u Švedskoj ove godine te popusti i manji porezi za vozače mogu ponovno potaknuti prodaju takvih auta i goriva.

Autor: Ksenija Končevski
04. lipanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close