Na izbjegavanje napasnih prodavača, gužvi na blagajnama i parkiralištima kod kupnje odjeće odlučuje se sve više Hrvatica i Hrvata. Listanjem kataloga nekih od kompanija koje su prisutne na hrvatskom tržištu, kao što su Neckermann, Quelle, La Redoute, zatim Otto ili Bon Prix, izbjegavaju se takve nepogodnosti. Iako udio kataloške prodaje u ukupnoj trgovini u Hrvatskoj iznosi 0,1 posto, razvojem tržišta lako bi se mogao popeti na čak osam posto, koliko iznosi u zemljama zapadne Europe i SAD-u. Od 90 posto ukupne svjetske prodaje putem kataloga čak se 60 posto te prodaje ostvaruje u zapadnoj Europi dok ostalih 30 posto čini ta vrsta prodaje u Japanu. U tih 60 posto prodaje u zapadnoj Europi, najviše mjesta zauzima Njemačka odakle dolazi i Neckermann koji je u toj trgovačkoj niši u Hrvatskoj najveći i najjači ‘igrač’. Prema poslovnim rezultatima iz 2006., Neckermann grupa imala je promet od 1,323 milijarde eura. Na domaćem je tržištu prisutan od 1999. godine s ostvarenom prodajom od 14,4 milijuna eura od čega 80 posto otpada na prodaju tekstila i obuće, a iz kompanije poručuju da će se ta brojka u 2008. godini povećati za pet posto.
Posrednici i udjeli
Iako nema službenih statistika, Saša Barbir, direktor Neckermanna, procjenjuje da njegova tvrtka u segmentu kataloške prodaje ima 50-postotni udio. Iako iz Quellea nisu otkrili koliko iznosi njihova godišnja prodaja, smatraju da se nalaze na drugom mjestu, a da od 2003. otkad djeluju samostalno u Hrvatskoj na godišnjoj razini bilježe porast između pet do 10 posto. Ova je kompanija najprije poslovala putem posrednika još od 1998. godine, da bi se nakon toga odlučila na samostalnu kompaniju. Prvi Quelleov zastupnik bila je tvrtka M. G. Kataloška prodaja, a probivši led na novostvorenom tržištu s Quelleom ta je tvrtka postala zastupnikom još dva renomirana kataloga Otto i Bon Prix. Direktor ove tvrtke Mladen Grubišić kaže da su sve brojke koje se odnose na poslovanje tajne, ali da se od ostalih poduzeća koja se bave kataloškom prodajom razlikuju po tome što su samostalna kompanija, a ne tvrtka kći pa sve moraju isključivo sami financirati, te da je upravo to razlog njihova ograničenog rasta. Francuska modna marka odjeće koja se odnosi na isključivo katalošku prodaju La Redoute, također u Hrvatskoj posluje od 2003. godine putem posrednika tvrtke Nathalie, u vlasništvu Nathalie Kovačević, koja kaže “da uz veoma malu marketinšku kampanju postižu godišnji rast od oko 20 posto”.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu