Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Najprodavaniji i dalje Opel Astra i Renault Clio

Autor: Saša Vejnović
07. travanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Tržište novih automobila u Hrvatskoj naraslo je u prva tri mjeseca za 8,9 posto

Tržište novih automobila veće je za 8,9 posto u prva tri mjeseca ove godine u usporedbi s istim razdobljem 2007. godine, pokazuju rezultati istraživanja agencije Promocija plus. Prema podacima agencije, u prva tri mjeseca registrirano je 21.805 novih osobnih vozila, što je za 1774 vozila više nego u lanjska prva tri mjeseca. Rast je zabilježen i u ožujku u kojem je registrirano 7607 vozila, što je 9,4 posto više nego lanjskog ožujka. Promjena, međutim, nema kada se gleda segment lakih dostavnih vozila kojih je u prva tri mjeseca registrirano 2397, što je samo 15 vozila više nego lani (rast 0,6 posto).

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ford najveći dobitnik
Opel je s prodanih 2948 vozila u prva tri mjeseca i dalje tržišni lider i drži 13,5 posto tržišta. Međutim, u usporedbi s istim razdobljem u 2007. godini rezultati su nešto slabiji. Tada su prodali 2871 vozilo, što je bilo 14,3 posto tržišta. Renault je i dalje drugi s prodanih 2129 vozila (9,8 posto), no i taj je proizvođač smanjio udio u usporedbi s prošlogodišnjih 10,9 posto (2871 vozilo). Volkswagen je zadržao treće mjesto sa 1670 vozila i 7,7 posto tržišta, što je rast od čak dva posto u odnosu na isto razdoblje lani (1938 ili 9,7 posto). U daljem poretku slijede Peugeot (1625), Škoda (1426), Ford (1395) i Citroën (1335). Identičan je raspored u vrhu i kada se promatraju samo podaci prodaje u ožujku.

Tržište novih automobila veće je za 8,9 posto u prva tri mjeseca ove godine u usporedbi s istim razdobljem 2007. godine, pokazuju rezultati istraživanja agencije Promocija plus. Prema podacima agencije, u prva tri mjeseca registrirano je 21.805 novih osobnih vozila, što je za 1774 vozila više nego u lanjska prva tri mjeseca. Rast je zabilježen i u ožujku u kojem je registrirano 7607 vozila, što je 9,4 posto više nego lanjskog ožujka. Promjena, međutim, nema kada se gleda segment lakih dostavnih vozila kojih je u prva tri mjeseca registrirano 2397, što je samo 15 vozila više nego lani (rast 0,6 posto).

Ford najveći dobitnik
Opel je s prodanih 2948 vozila u prva tri mjeseca i dalje tržišni lider i drži 13,5 posto tržišta. Međutim, u usporedbi s istim razdobljem u 2007. godini rezultati su nešto slabiji. Tada su prodali 2871 vozilo, što je bilo 14,3 posto tržišta. Renault je i dalje drugi s prodanih 2129 vozila (9,8 posto), no i taj je proizvođač smanjio udio u usporedbi s prošlogodišnjih 10,9 posto (2871 vozilo). Volkswagen je zadržao treće mjesto sa 1670 vozila i 7,7 posto tržišta, što je rast od čak dva posto u odnosu na isto razdoblje lani (1938 ili 9,7 posto). U daljem poretku slijede Peugeot (1625), Škoda (1426), Ford (1395) i Citroën (1335). Identičan je raspored u vrhu i kada se promatraju samo podaci prodaje u ožujku.

Ford je najveći dobitnik kada se uspoređuju podaci prvih kvartala u ovoj i prošloj godini jer je prodao 625 vozila više nego lani. Slijedi Suzuki sa 479 vozila više, zatim Mazda sa 229, Hyundai sa 177 te Audi sa 116 vozila. U segmentu lakih dostavnih vozila najpopularnija marka je Citroën koji sa 402 prodana vozila drži 16,8 posto tržišta. Drugi je Volkswagen koji sa 377 vozila drži 15,73 posto te Renault koji je u prva tri mjeseca prodao 300 lakih dostavnih vozila, što je 12,5 posto toga tržišta. Opel Astra je i dalje najprodavaniji model, a u prva tri mjeseca za njega se odlučilo 1717 kupaca. Renault Clio je na drugom mjestu sa 1128 vozila, a Škoda Fabia treća je sa 739 vozila. Slijede Opel Corsa (737) i Ford Focus (235). Čak trećinu hrvatskog tržišta novih automobila čine automobili iz klase malih automobila (Clio, Fabia, Corsa, P207, C3, Swift, Sx4, Fiesta, Punto, Polo i Yaris). Među 20 najprodavanijih osam je pripadnika niže srednje klase (Astra, Focus, Octavia, Golf, Megane, P308, Auris, Mazda 3, a samo je VW Passat, automobil srednje klase, našao svoje mjesto među 20 najprodavanijih automobila u prva tri mjeseca.

Benzin ispred dizela
Da hrvatski vozači preferiraju benzince, svjedoči i podatak koji kaže da je u prva tri mjeseca registrirano ukupno 14.192 vozila ili 65,1 posto s benzinskim motorom naspram 7613 ili 34,9 posto dizelaša. Za benzince se najčešće odlučuju kupci Suzukija (97,6 posto ukupno prodanih Suzukija ima benzinski motor), dok je dizel draži kupcima Mercedesa, 85,7 posto prodanih Mercedesa troši dizel.

Zagreb Auto Show posjetilo 216.000 građana

Ovogodišnji Zagreb Auto Show, koji se posljednjih jedanaest dana održavao na Zagrebačkom velesajmu (ZV), bio je rekordan po broju izlagača i posjetu u novijoj povijesti sajmovanja u Zagrebu. Naime, kako je u nedjelju istaknula direktorica ZV-a Katja Luka Kovačić, ovogodišnju sajamsku priredbu je do zadnjeg dana obišlo 206.324 redovnih posjetitelja, a očekuje se da je ukupan broj dostigao 216.000.

Autor: Saša Vejnović
07. travanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close