U hrvatskom jeziku nema riječi koja bi zamijenila riječ team building, a doslovan prijevod bilo bi “stvaranje tima”. Najkraće, riječ je o skupu edukativno-rekreativnih ili zabavno-rekreativnih aktivnosti kojim je cilj stvaranje tima ili poboljšanje postojećeg kako bi se dosegli zajednički ciljevi. To se postiže tako da grupa ljudi iz neke tvrtke otiđe nekoliko dana na izolirano mjesto, daleko od stvarnog poslovanja, te provede kreativno organizirano vrijeme uz odgovarajući program.
Veličina nije bitna
Team building se pojavljuje početkom 80-ih godina prošlog stoljeća u Americi, kao jedan od zaštitnih znakova novog kapitalizma, a u nas se te aktivnosti stidljivo počinju organizirati početkom ovog desetljeća. U Hrvatskoj ima na desetke agencija koje se bave organiziranjem team buildinga te su u posljednje tri godine takve aktivnosti u mnogim tvrtkama postale uobičajeno. Tvrtke koje organiziraju team building vole u promidžbi isticati svoje klijente, no dio korisnika usluga ne želi da se u javnosti sazna za njihove team buildinge. Mato Zadro, predsjednik Uprave Dukata, pristao je da njegova izjava stoji u jednom od takvih reklamnih poruka kojom poručuje: “Program na Velebitu sastojao se od pažljivo osmišljene kombinacije brdskog bicikla i vožnje terenskim vozilima te opuštajućeg wellness programa s gastronomskim doživljajem u okolnim konobama. Bila je to profesionalna usluga jednog od najboljih poznavatelja hrvatskih bespuća!”. Veličina tvrtke nije bitna, odnosno na team building odlaze grupe od sedam, osam do 450 ljudi. Najčešće se aktivnosti organiziraju vikendom, a cijena programa po osobi kreće se od tisuću do 3500 kuna, ovisno o vrsti aktivnosti, odredištu, gastronomskoj ponudi, prijevozu, smještaju itd. Za skupinu od 250 ljudi treba najmanje 30 osoba koje će se njima baviti i voditi ih u programima. Obično osam ljudi vodi jedna osoba, a kako su programi najčešće vikendima, tvrtke s programima team buildinga unajmljuju vanjske suradnike određenih profesija. U nas se te aktivnosti još znaju doživljavati kao nešto posebno ili u najmanju ruku kao nagrada, a neki ih smatraju i kao “malo bolji sindikalni izlet”. Šimun Cimerman, direktor istoimene tvrtke koja već deset godina provodi Outdoor programe team buildinga, govori kako nisu usamljeni ni slučajevi kad zaposleni najradije ne bi išli na team building, nego bi vikend radije ostali doma jer “imaju posla”. Ali, dodaje, takvi stavovi prije svega ovise o samoj koncepciji programa, izvođaču i slično. Neke tvrtke same organiziraju team building bez profesionalne pomoći i jedna osoba odlučuje uime svih, priklanjajući se svojim afinitetima i ne razmišljajući što bi bilo bolje za većinu. Cimerman navodi primjer rukovoditelja koji je pasionirani jedriličar i svake godine vodi svojih pedesetak ljudi na jedrenje. Svake godine njih desetak povraća preko palube i vraća se bolesni kućama jer jednostavno ne podnose more! No šef za to ne mari. Ili jedna kompanija koja broji oko 400 ljudi i koja svake godine ide na istu destinaciju, isti hotel i radi isti program, što je ljudima već deja vu pa ne čudi kako mnogi od njih tada kod kuće “imaju nekog posla”.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu