Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Luka Rijeka očekuje do 25% više kontejnera nego lani

Autor: Tanja Čorak
06. ožujak 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Porast prometa veći je od rasta infrastrukture pa se za ukrcaj ili iskrcaj mora koristiti i prostor zone Škrljevo

U ovoj godini očekujemo novo povećanje prometa kontejnera kroz Luku Rijeka pa bi taj rast mogao značiti da će se kroz ovu luku pretovariti u godinu dana između 160.000 do 180.000 TEU-a, izjavio je direktor Luke Rijeka Denis Vukorepa u razgovoru za Poslovni dnevnik. U prošloj je godini pretovareno 145.000 TEU-a, što znači da u luci očekuju da će ove godine broj kontejnera biti 10 do 25 posto viši.Iako se porast kontejnerskog prometa očekivao, jer je rast ove vrste prometa posljednjih nekoliko godina vrlo uočljiv, lanjskih 145.000 TEU-a bilo je svojevrsno iznenađenje za menadžment i radnike Luke Rijeka. Inače, slovenska Luka Koper, glavni konkurent Riječanima, prošle je godine pretovarila više od 300.000 TEU, a to je bilo čak 40 posto više nego godinu dana prije.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Raskid s Kajimom
Luka Rijeka, jedna od najznatnijih europskih luka u sredozemnom bazenu, morat će pod hitno pronaći nove prostore za širenje kontejnerskih terminala. Zbog toga se, među ostalim, krenulo u realizaciju Rijeka Gateway Projecta. No činjenica je također da se planirani porast kontejnerskog prometa odvija mnogo brže nego što ga prati rast prateće infrastrukture, kakva je stvaranje novih većih prostora za prihvat iskrcanih kontejnera, ali i gradnja prometnica kojima će kamioni dalje prevoziti kopnom robu u kontejnerima do njihovih krajnjih destinacija kroz Europu. U tijeku je izrada prateće dokumentacije za proširenje terminala na istočnom dijelu luke – Brajdici, koja je upravo namijenjena širenju kontejnerskog lučkog terminala. Novih 500 metara obale koji će se dobiti na Brajdici moći će također primiti brodove tzv. nove generacije, navodi direktor Vukorepa. Riječ je o velikim brodovima s dubljim gazom. More uz obalu bit će dubine 14,5 m, a visoka dubina mora uz točku pristana ključni je preduvjet luke koja operira sa znatnim količinama tereta. Do varijante širenja kontejnerskog terminala na Brajdice došlo je nakon što je Lučka uprava koncem siječnja ove godine raskinula ugovor s japanskom kompanijom Kajima koja je izvodila radove na zapadnom dijelu lučkog prostora gdje je u planu gradnja 600 metara nove Zagrebačke obale. Taj dio projekta nije zaustavljen, nego će se realizairati javno-privatnim partnerstvom. No istočni punkt Luke, nova Brajdica, profunkcionirat će tek krajem 2009. ili početkom 2010. godine, ističe Vukorepa. A do tada će Luka Rijeka morati kombinirati i “permutirati” opcije i prostor koji su joj na raspolaganju.

U ovoj godini očekujemo novo povećanje prometa kontejnera kroz Luku Rijeka pa bi taj rast mogao značiti da će se kroz ovu luku pretovariti u godinu dana između 160.000 do 180.000 TEU-a, izjavio je direktor Luke Rijeka Denis Vukorepa u razgovoru za Poslovni dnevnik. U prošloj je godini pretovareno 145.000 TEU-a, što znači da u luci očekuju da će ove godine broj kontejnera biti 10 do 25 posto viši.Iako se porast kontejnerskog prometa očekivao, jer je rast ove vrste prometa posljednjih nekoliko godina vrlo uočljiv, lanjskih 145.000 TEU-a bilo je svojevrsno iznenađenje za menadžment i radnike Luke Rijeka. Inače, slovenska Luka Koper, glavni konkurent Riječanima, prošle je godine pretovarila više od 300.000 TEU, a to je bilo čak 40 posto više nego godinu dana prije.

Raskid s Kajimom
Luka Rijeka, jedna od najznatnijih europskih luka u sredozemnom bazenu, morat će pod hitno pronaći nove prostore za širenje kontejnerskih terminala. Zbog toga se, među ostalim, krenulo u realizaciju Rijeka Gateway Projecta. No činjenica je također da se planirani porast kontejnerskog prometa odvija mnogo brže nego što ga prati rast prateće infrastrukture, kakva je stvaranje novih većih prostora za prihvat iskrcanih kontejnera, ali i gradnja prometnica kojima će kamioni dalje prevoziti kopnom robu u kontejnerima do njihovih krajnjih destinacija kroz Europu. U tijeku je izrada prateće dokumentacije za proširenje terminala na istočnom dijelu luke – Brajdici, koja je upravo namijenjena širenju kontejnerskog lučkog terminala. Novih 500 metara obale koji će se dobiti na Brajdici moći će također primiti brodove tzv. nove generacije, navodi direktor Vukorepa. Riječ je o velikim brodovima s dubljim gazom. More uz obalu bit će dubine 14,5 m, a visoka dubina mora uz točku pristana ključni je preduvjet luke koja operira sa znatnim količinama tereta. Do varijante širenja kontejnerskog terminala na Brajdice došlo je nakon što je Lučka uprava koncem siječnja ove godine raskinula ugovor s japanskom kompanijom Kajima koja je izvodila radove na zapadnom dijelu lučkog prostora gdje je u planu gradnja 600 metara nove Zagrebačke obale. Taj dio projekta nije zaustavljen, nego će se realizairati javno-privatnim partnerstvom. No istočni punkt Luke, nova Brajdica, profunkcionirat će tek krajem 2009. ili početkom 2010. godine, ističe Vukorepa. A do tada će Luka Rijeka morati kombinirati i “permutirati” opcije i prostor koji su joj na raspolaganju.

Kombinatorika
Vukorepa naglašava da su za sada uspjeli smanjiti pritisak na samom lučkom terminalu u centru preko zone na Škrljevu. To je područje napokon nedavnom odlukom Vlade uključeno u vlasništvo Luke Rijeka pa se prostor zone Škrljevo koristi za ukrcaj ili iskrcaj kontejnerskih sadržaja te za njihov servis.

Ekspresno od Rijeke do Mađarske

Povećanje prometa kontejnera zapravo se mora očekivati jer sve veći broj brodara naručuje novogradnje za prijevoz kontejnera. Osim toga Luka Rijeka upravo radi na drugom velikom projektu vezanom uz promet robe prema Mađarskoj. “To za nas znači akviziciju tržišta, ali i akviziciju prometa jer bi luka služila i kao izlazna i kao ulazna za mađarski pravac. U projekt su uključene i Hrvatske željeznice jer će se formirati blok-vlakovi na pravcu od Rijeke do Mađarske. Oni će ekspresno, dakle bez drugih zaustavljanja na pravcu, stizati do Mađarske”, navodi direktor Luke Rijeka Denis Vukorepa. Riječ je o prometu roba i za velike međunarodne kompanije koje u Mađarskoj imaju tvornice. Osim toga Luka Rijeka pregovara o uvođenju novih feeder linija s partnerima koji upravo rade nove itinerere. Vukorepa je optimističan u pogledu ishoda uvrštenja Luke Rijeka u njihov linijski raspored.

Autor: Tanja Čorak
06. ožujak 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentari (3)
Pogledajte sve

“do 25%” znači i 1%

autorici na znanje nije Luka Rijeka, nego Luka Rijeka d.d. . Uz ovakvu stopu rasta kontejnerskog prometa, uskoro će se morati početi razmišljati i o trećoj lokaciji kontejnerskog terminala. Sve upućuje da je pompozno predstavljani projekt “Gataway” osmišljen bez prave vizije. Uobićajeno je da se takvi projekti osmišljavaju za minimum 50 godina unaprijed a ovaj još nije ni zapoćet a već je nedostatan. Imamo li prave ljude na čelu Lučke uprave Rijeka ili su oni zaokupljeni politčkim pozicijama i sukobom interesa.

“Luka Rijeka, jedna od najznatnijih europskih luka u sredozemnom bazenu, morat će pod hitno pronaći nove prostore za širenje kontejnerskih terminala. ”
Molim autoricu da mi objasni značenje riječi – najznatnija luka.

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close