Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Na prijelazu Kaštel kaos zbog slovenske zabrane kamionima

Autor: Agneza Urošević
05. ožujak 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Ministarstvo prometa u ovoj situaciji ne želi zaoštravati odnose sa susjedima, kaže Banelli iz Udruge prijevoznika

Uredba o određivanju graničnih prijelaza za međunarodni i međudržavni promet Republike Slovenije na vanjskoj granici EU koju je vlada Slovenije donijela 7. veljače, a stupila je na snagu 1. ožujka, izazvala je buru nezadovoljstva istarskih gospodarstvenika, osobito prijevoznika i izvoznika. Nakon reagiranja Županijske gospodarske komore Pula svoje negodovanje izrazilo je Gradsko poglavarstvo Buzeta, a u potpunosti ih je na sjednici ovog utorka podržalo Županijsko poglavarstvo.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Pismo premijeru
Novim slovenskim graničnim režimom granični prijelaz Sočerga/Požane zatvara se za teretni međunarodni granični prijelaz, a ostaje samo za putnički. Na taj način sav teretni promet usmjerava se na granični prijelaz Kaštel, što će izuzetno opteretiti taj prijelaz, osobito u vrijeme turističke sezone kada je i do sada protočnost bila premala i stvarale su se prilikom prijelaza na Istarski ipsilon nepregledne gužve. Naime, godišnje u jednom pravcu na oba prijelaza Kaštel i Sočerga/Požane prolazi oko 53.000 teretnih vozila, od čega je na Kaštel otpadalo 33.000, a 20.000 na Sočergu/Požane. “Takvo stanje neprihvatljivo je i za građane i za gospodarstvo Istre, i zato sam zajedno s gradonačelnikom Buzeta uputio pismo premijeru Sanaderu, sa zahtjevom da na diplomatskoj razini riješi taj problem sa Slovenijom”, istaknuo je na sjednici Županijskog poglavarstva župan Ivan Jakovčić. Pismo je upućeno i na više drugih adresa ne samo u Hrvatskoj nego i u Sloveniji, pa sve do Bruxellesa. Član Poglavarstva i direktor Istarske razvojne agencije Darko Lorencin podsjetio je da je Istarska županija jaki izvoznik, njezino gospodarstvo ostvaruje 11 posto cijelog hrvatskog izvoza, a velik dio robe odlazi upravo preko spomenutih graničnih prijelaza u Europu. “S pojedinim slovenskim regijama i općinama imamo izuzetno dobru gospodarsku suradnju. Zajednički ostvarujemo i projekte prekogranične suradnje što ih financiraju eurofondovi kao što su pogranične industrijske zone, razvoj ruralnih područja hrvatske i slovenske Istre i drugi, što je također važan argument da se ovako štetne odluke ni s jedne strane ne bi trebale donositi”, istaknuo je Lorencin i dodao da spomenuto pismo osim premijeru Sanaderu treba uputiti i predsjedniku Mesiću, ali i na više adresa u Sloveniji. Prethodno je već prosvjedovao i istarski klaster transporta, čiji direktor Željko Mrak je upozorio da će ova odluka podjednako pogoditi i slovenske autoprijevoznike, koji su orijentirani na ta područja. Iz toga je klastera upućena i poruka o mogućem prosvjedu pa i blokiranju prilaza granici. Predsjednik Uprave Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika Marijan Banelli cijeni da cijeli problem treba dignuti na razinu države i diplomacije, odnosno ministarstava vanjskih poslova i prometa jer ima takvu težinu.

Uredba o određivanju graničnih prijelaza za međunarodni i međudržavni promet Republike Slovenije na vanjskoj granici EU koju je vlada Slovenije donijela 7. veljače, a stupila je na snagu 1. ožujka, izazvala je buru nezadovoljstva istarskih gospodarstvenika, osobito prijevoznika i izvoznika. Nakon reagiranja Županijske gospodarske komore Pula svoje negodovanje izrazilo je Gradsko poglavarstvo Buzeta, a u potpunosti ih je na sjednici ovog utorka podržalo Županijsko poglavarstvo.

Pismo premijeru
Novim slovenskim graničnim režimom granični prijelaz Sočerga/Požane zatvara se za teretni međunarodni granični prijelaz, a ostaje samo za putnički. Na taj način sav teretni promet usmjerava se na granični prijelaz Kaštel, što će izuzetno opteretiti taj prijelaz, osobito u vrijeme turističke sezone kada je i do sada protočnost bila premala i stvarale su se prilikom prijelaza na Istarski ipsilon nepregledne gužve. Naime, godišnje u jednom pravcu na oba prijelaza Kaštel i Sočerga/Požane prolazi oko 53.000 teretnih vozila, od čega je na Kaštel otpadalo 33.000, a 20.000 na Sočergu/Požane. “Takvo stanje neprihvatljivo je i za građane i za gospodarstvo Istre, i zato sam zajedno s gradonačelnikom Buzeta uputio pismo premijeru Sanaderu, sa zahtjevom da na diplomatskoj razini riješi taj problem sa Slovenijom”, istaknuo je na sjednici Županijskog poglavarstva župan Ivan Jakovčić. Pismo je upućeno i na više drugih adresa ne samo u Hrvatskoj nego i u Sloveniji, pa sve do Bruxellesa. Član Poglavarstva i direktor Istarske razvojne agencije Darko Lorencin podsjetio je da je Istarska županija jaki izvoznik, njezino gospodarstvo ostvaruje 11 posto cijelog hrvatskog izvoza, a velik dio robe odlazi upravo preko spomenutih graničnih prijelaza u Europu. “S pojedinim slovenskim regijama i općinama imamo izuzetno dobru gospodarsku suradnju. Zajednički ostvarujemo i projekte prekogranične suradnje što ih financiraju eurofondovi kao što su pogranične industrijske zone, razvoj ruralnih područja hrvatske i slovenske Istre i drugi, što je također važan argument da se ovako štetne odluke ni s jedne strane ne bi trebale donositi”, istaknuo je Lorencin i dodao da spomenuto pismo osim premijeru Sanaderu treba uputiti i predsjedniku Mesiću, ali i na više adresa u Sloveniji. Prethodno je već prosvjedovao i istarski klaster transporta, čiji direktor Željko Mrak je upozorio da će ova odluka podjednako pogoditi i slovenske autoprijevoznike, koji su orijentirani na ta područja. Iz toga je klastera upućena i poruka o mogućem prosvjedu pa i blokiranju prilaza granici. Predsjednik Uprave Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika Marijan Banelli cijeni da cijeli problem treba dignuti na razinu države i diplomacije, odnosno ministarstava vanjskih poslova i prometa jer ima takvu težinu.

Granica s EU
“Naša Udruga odmah je reagirala, razgovarali smo i sa slovenskim kolegama koji su također pogođeni novonastalom situacijom u graničnom režimu, no oni prebacuju problem na lokalno-ekološku dimenziju. Kažu da prijevoznici oštećuju njihove lokalne ceste i zagađuju okoliš. I naše Ministarstvo prometa želi problem minorizirati, u ovoj situaciji ne žele zaoštravati odnose sa susjedima”, kaže Banelli. Smatra da bi trebalo problem preispitati i na široj razini jer to više nije samo granica između Hrvatske i Slovenije, nego je to granica EU i treba vidjeti jesu li ovim činom ispoštovani svi postulati na toj razini ili je to samo jednostrana odluka jedne članice EU. Zasigurno i o ovom problemu u odnosima dviju susjednih država bit će još riječi bez obzira na to što se čini lokalnim jer nisu dovedeni u pitanje samo dobrosusjedski odnosi, nego i princip sigurnosti u prometu, kao i princip slobodnog protoka robe i putnika u najširem smislu.

Autor: Agneza Urošević
05. ožujak 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close