Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

General Motors najavio prodaju udjela u Suzukiju

Autor: Teuta Franjković
06. ožujak 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Očekuje se da će 20-postotni paket dionica dosegnuti cijenu od 2,3 milijarde dolara

Informacija da General Motors Corp. planira prodati 20-postotni udio u japanskom proizvođaču automobila Suzuki Motor Corp odjeknula je u automobilskoj industriji. Ta odluka, o kojoj se već neko vrijeme spekulira, navodno je rezultat odluke o proširenju kapaciteta, ali i restrukturiranju poslovanja samog General Motorsa. Podsjetimo, američki autogigant takve je promjene najavljivao već protekle godine, a sve je započelo prodajom njegovog udjela u Fuji Heavy industries koji se dogodio još u listopadu 2005. godine. O odluci General Motorsa kompanija Suzuki je obaviještena još u subotu, a cijena te velike akvizicije kreće se oko 2,33 milijarde dolara čime su, kako navode japanski izvori, otvorene nove šanse za preuzimanje vlasništva nad tim japanskim proizvođačem.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Dobar trend Suzukija
Prošli je mjesec Suzuki objavio lagani porast kvartalne dobiti od 5,5 posto koja je, kako objašnjavaju, rezultat povećanja prodaje vozila diljem svijeta, a može ujedno služiti i kao kvalitetno predskazanje o budućem godišnjem povećanju same dobiti. Iako se špekulira o mogućoj kupnji tog udjela od strane samog Suzukija, koji je već najavljivao želju za proširenjem kapaciteta a povećanje prodaje moglo bi mu služiti kao početna točka, nitko od čelnih ljudi iz General Motorsa i Suzukija takvu informaciju nije htio komentirati. Dionice Suzukija porasle su na rekordnih 2500 jena što ide u prilog već spomenutim najavama o proširenju globalne prodaje. U analitičkim predviđanjima spominju se konkretne brojke od 26 posto povećanja same prodaje, odnosno o impozantnih 2,6 milijuna vozila završno s ožujkom 2010. godine. Proizvodnja bi se trebala odvijati vrtoglavom brzinom unutar proizvodnih podružnica te se smatra kako je kupnja udjela ujedno i jedan od načina proširenja proizvodnih kapaciteta. Međutim, Atsushi Kawai, tokijski analitičar u Mizuho Investors Securities Co. tvrdi kako će ova GM-ova prodaja imati malo ili nimalo utjecaja na poslovanje Suzukija. “Razlog prodaje nisu pomućeni odnosi nego toliko po medijima spominjana potreba General Motorsa za restrukturiranjem, stoga novi vlasnik kao takav ne bi trebao donijeti veće promjene u poslovanju”, izjavio je Kawai. Koncern General Motors najveći je američki automobilski koncern sa sjedištem u Detroitu. Osnovan je 1908. kada je i stekao vlasništvo nad brandovima Buick i Oldsmobile. Danas osim toga u svom portfelju ima imena poput Chevroleta, Daewoo, GMC, Hummer, Opel, Pontiac, Saab, a osim u japanskom Suzukiju udjele drži još i u Isuzuu, Subaruu, ali i u ruskoj Ladi. Čini se kako će General Motors ipak morati pokleknuti pod pritiscima njegovih dioničara predvođenih milijarderom Kirkom Kerkorianom. Tomu u prilog govori i činjenica da su prošli mjesec u toj kompaniji bili prisiljeni gotovo prepoloviti svoje dividende, značajno smanjiti plaće svim radnicima, a pogotovo izvršnim menadžerima te nakon izuzetno velikog zabilježenog gubitka od čak 8,55 milijardi dolara protekle godine morali su se uhvatiti u koštac i s revizijom poslovanja svojih zdravstvenih, ali i mirovinskih fondova.

Informacija da General Motors Corp. planira prodati 20-postotni udio u japanskom proizvođaču automobila Suzuki Motor Corp odjeknula je u automobilskoj industriji. Ta odluka, o kojoj se već neko vrijeme spekulira, navodno je rezultat odluke o proširenju kapaciteta, ali i restrukturiranju poslovanja samog General Motorsa. Podsjetimo, američki autogigant takve je promjene najavljivao već protekle godine, a sve je započelo prodajom njegovog udjela u Fuji Heavy industries koji se dogodio još u listopadu 2005. godine. O odluci General Motorsa kompanija Suzuki je obaviještena još u subotu, a cijena te velike akvizicije kreće se oko 2,33 milijarde dolara čime su, kako navode japanski izvori, otvorene nove šanse za preuzimanje vlasništva nad tim japanskim proizvođačem.

Dobar trend Suzukija
Prošli je mjesec Suzuki objavio lagani porast kvartalne dobiti od 5,5 posto koja je, kako objašnjavaju, rezultat povećanja prodaje vozila diljem svijeta, a može ujedno služiti i kao kvalitetno predskazanje o budućem godišnjem povećanju same dobiti. Iako se špekulira o mogućoj kupnji tog udjela od strane samog Suzukija, koji je već najavljivao želju za proširenjem kapaciteta a povećanje prodaje moglo bi mu služiti kao početna točka, nitko od čelnih ljudi iz General Motorsa i Suzukija takvu informaciju nije htio komentirati. Dionice Suzukija porasle su na rekordnih 2500 jena što ide u prilog već spomenutim najavama o proširenju globalne prodaje. U analitičkim predviđanjima spominju se konkretne brojke od 26 posto povećanja same prodaje, odnosno o impozantnih 2,6 milijuna vozila završno s ožujkom 2010. godine. Proizvodnja bi se trebala odvijati vrtoglavom brzinom unutar proizvodnih podružnica te se smatra kako je kupnja udjela ujedno i jedan od načina proširenja proizvodnih kapaciteta. Međutim, Atsushi Kawai, tokijski analitičar u Mizuho Investors Securities Co. tvrdi kako će ova GM-ova prodaja imati malo ili nimalo utjecaja na poslovanje Suzukija. “Razlog prodaje nisu pomućeni odnosi nego toliko po medijima spominjana potreba General Motorsa za restrukturiranjem, stoga novi vlasnik kao takav ne bi trebao donijeti veće promjene u poslovanju”, izjavio je Kawai. Koncern General Motors najveći je američki automobilski koncern sa sjedištem u Detroitu. Osnovan je 1908. kada je i stekao vlasništvo nad brandovima Buick i Oldsmobile. Danas osim toga u svom portfelju ima imena poput Chevroleta, Daewoo, GMC, Hummer, Opel, Pontiac, Saab, a osim u japanskom Suzukiju udjele drži još i u Isuzuu, Subaruu, ali i u ruskoj Ladi. Čini se kako će General Motors ipak morati pokleknuti pod pritiscima njegovih dioničara predvođenih milijarderom Kirkom Kerkorianom. Tomu u prilog govori i činjenica da su prošli mjesec u toj kompaniji bili prisiljeni gotovo prepoloviti svoje dividende, značajno smanjiti plaće svim radnicima, a pogotovo izvršnim menadžerima te nakon izuzetno velikog zabilježenog gubitka od čak 8,55 milijardi dolara protekle godine morali su se uhvatiti u koštac i s revizijom poslovanja svojih zdravstvenih, ali i mirovinskih fondova.

Prodaje se i Daewoo?
Osim prodaje udjela u Suzukiju, sa sjedištem u gradu Hamamtsu, General Motors pregovara o prodaji svog 11 postotnog udjela u Daewoo Auto and Technology Co., južnokorejskom proizvođaču automobila. GM Daewoo je još u siječnju najavio da bi prekomorska, ali i domaća prodaja mogle porasti za čak 30 posto zbog novih nadolazećih pristupa u inovaciji te dizajnu samih vozila. Predviđa se da bi taj treći po redu južnokorejski proizvođač automobila mogao ove godine prodati i do 1,5 milijuna vozila.

Fitch smanjio kreditni rejting GM-a

Fitchova rang-lista prošlu je srijedu degradirala General Motors Corp. još dublje u samo dno ‘junk’ diokompanija. Veliki dugovi, ali i povećanje troškova, potakli su tu agenciju da General Motorsu dodijeli ocjenu B što je pet poena manje od prošlih B +.
To je jedna od najlošijih ocjena za tog diva jer su sva prošla rangiranja rezultirala ocjenama AAA+, odnosno najvišim mogućim. Od 1981. do 1995. trajalo je doba ‘izvrsnosti’ GM-a da bi se do 2003. ista kretala negdje oko ‘vrlo dobar’.
Ocjena dobar ovakvoj kompaniji zasigurno ne nudi dovoljno optimizma, no možemo se prisjetiti mnogih kompanija poput Googlea, Amazona ili pak Fiata, koje su se uzdigle sa samog dna rangiranja.

Autor: Teuta Franjković
06. ožujak 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close