Alternativni operatori Optima Telekom i H1 Telekom, premda su i sami međusobno konkurencija, udružili su snage kako bi se efikasnije suprotstavili Hrvatskom Telekomu koji se po njihovoj ocjeni i dalje ponaša monopolistički i ne prihvaća činjenicu da je hrvatsko telekom tržište ipak zaplovilo u liberalizaciju. “Reklamnim TV spotom u kojem glavni akter tjera psa na prodajnog agenta alternativnog operatera Hrvatski je telekom započeo negativnu i prljavu kampanju, što svjedoči da HT Optimu Telekom i H1 Telekom prepoznaje kao ozbiljnu prijetnju vlastitu poslovanju”, zajednička je ocjena uprava tih dviju kompanija s kojom su istupili javno. “HT prljavom kampanjom pokazuje kako se plaši daljnje liberalizacije tržišta i nikako se ne uspijeva naviknuti na otvorenu utakmicu”, ističe Goran Jovičić, predsjednik Uprave Optima Telekoma. Glavni direktor H1 Telekoma Kristian Ćurković pak podsjeća da jeftinija i kvalitetnija usluga H1 i Optime daje kontinuiran rast kako broja korisnika tako i ukupnih prihoda. Udruženi konkurenti tvrde da njihove kompanije prisvajaju tržišni udjel veći od 20 posto te da računaju li se rezidencijalni korisnici koje su od HT-a preuzeli svi alternativni operatori upravo oni drže 99 posto priključaka. Zbog uvjerenja da HT ne poštuje pravila otvorene tržišne utakmice Jovičić i Ćurković su Hrvatskoj agencija za telekomunikacije i ostalim nadležnim tijelima uputili pravni prigovor. Najavljuju da će otvorenim pismom upozoriti i Vladu na nekorektan odnos HT-a prema konkurenciji i kršenje prava potrošača. Podsjećaju: “Agencija je već jednom, u lipnju 2007., ocijenila da je HT povrijedio prava potrošača i pravedne utakmice na telekomunikacijskom tržištu, a na uvredljiv način to čini i ovoga puta.” Predsjednik HAT-a Gašper Gaćina lanjskoga je lipnja HT-u izrekao privremeno rješenje i zabranio poziv pretplatnicima koji su odabrali prijenos broja nekom alternativnom operatoru na raskid ugovora i povratak u mrežu HT-a. U HT-u pak smatraju da H1 i Optima griješe: “Monopola nema jer u svim segmentima telekomunikacijskog biznisa postoje ozbiljni tržišni subjekti.” Kažu da su iznenađeni postupkom i reakcijom te ističu da nisu imali namjeru ikoga vrijeđati. Navode da je reklamni spot tek jedan u seriji spotova koji informiraju korisnike o prednosti usluga kao što su tarifne opcije, obračunska jedinica sekunda, inovativne tehnologije te klub Znaci pažnje. Cilj njihovih kampanja je isključivo promoviranje prednosti i novosti vezanih za usluge, kao i informiranje korisnika da zbog mogućih zloporaba imaju pravo tražiti od prodajnih zastupnika da se predstave. “U interesu korisnika je da se okrenemo pružanju što kvalitetnijih usluga te smatramo da ovom simpatičnom reklamom upravo i promoviramo takve usluge”, zaključuju u HT-u.
Povod za prosvjed dvije tvrtke je reklamni TV spot T-Coma u kojem glavni akter huška psa na prodajnog agenta alternativnog operatera
Alternativni operatori Optima Telekom i H1 Telekom, premda su i sami međusobno konkurencija, udružili su snage kako bi se efikasnije suprotstavili Hrvatskom Telekomu koji se po njihovoj ocjeni i dalje ponaša monopolistički i ne prihvaća činjenicu da je hrvatsko telekom tržište ipak zaplovilo u liberalizaciju. “Reklamnim TV spotom u kojem glavni akter tjera psa na prodajnog agenta alternativnog operatera Hrvatski je telekom započeo negativnu i prljavu kampanju, što svjedoči da HT Optimu Telekom i H1 Telekom prepoznaje kao ozbiljnu prijetnju vlastitu poslovanju”, zajednička je ocjena uprava tih dviju kompanija s kojom su istupili javno. “HT prljavom kampanjom pokazuje kako se plaši daljnje liberalizacije tržišta i nikako se ne uspijeva naviknuti na otvorenu utakmicu”, ističe Goran Jovičić, predsjednik Uprave Optima Telekoma. Glavni direktor H1 Telekoma Kristian Ćurković pak podsjeća da jeftinija i kvalitetnija usluga H1 i Optime daje kontinuiran rast kako broja korisnika tako i ukupnih prihoda. Udruženi konkurenti tvrde da njihove kompanije prisvajaju tržišni udjel veći od 20 posto te da računaju li se rezidencijalni korisnici koje su od HT-a preuzeli svi alternativni operatori upravo oni drže 99 posto priključaka. Zbog uvjerenja da HT ne poštuje pravila otvorene tržišne utakmice Jovičić i Ćurković su Hrvatskoj agencija za telekomunikacije i ostalim nadležnim tijelima uputili pravni prigovor. Najavljuju da će otvorenim pismom upozoriti i Vladu na nekorektan odnos HT-a prema konkurenciji i kršenje prava potrošača. Podsjećaju: “Agencija je već jednom, u lipnju 2007., ocijenila da je HT povrijedio prava potrošača i pravedne utakmice na telekomunikacijskom tržištu, a na uvredljiv način to čini i ovoga puta.” Predsjednik HAT-a Gašper Gaćina lanjskoga je lipnja HT-u izrekao privremeno rješenje i zabranio poziv pretplatnicima koji su odabrali prijenos broja nekom alternativnom operatoru na raskid ugovora i povratak u mrežu HT-a. U HT-u pak smatraju da H1 i Optima griješe: “Monopola nema jer u svim segmentima telekomunikacijskog biznisa postoje ozbiljni tržišni subjekti.” Kažu da su iznenađeni postupkom i reakcijom te ističu da nisu imali namjeru ikoga vrijeđati. Navode da je reklamni spot tek jedan u seriji spotova koji informiraju korisnike o prednosti usluga kao što su tarifne opcije, obračunska jedinica sekunda, inovativne tehnologije te klub Znaci pažnje. Cilj njihovih kampanja je isključivo promoviranje prednosti i novosti vezanih za usluge, kao i informiranje korisnika da zbog mogućih zloporaba imaju pravo tražiti od prodajnih zastupnika da se predstave. “U interesu korisnika je da se okrenemo pružanju što kvalitetnijih usluga te smatramo da ovom simpatičnom reklamom upravo i promoviramo takve usluge”, zaključuju u HT-u.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu