RIJEKA Potpisan je Nacionalni kolektivni ugovor za hrvatske pomorce u međunarodnoj plovidbi kojim se reguliraju socijalna i zdravstvena pitanja hrvatskih pomoraca unutar pravnog sustava RH. Ugovor su potpisali predstavnici Sindikata pomoraca Hrvatske i Udruge Mare Nostrum sa državnim tajnikom za more Brankom Bačićem. U ožujku će se u saborsku proceduru uputiti prijedlog izmjene Pomroskog zakonika kojim će se omogućiti i vraćanje beneficiranog radnog staža za pomorce, najavljuje Bačić. Kolektivnim ugovorom poboljšavaju se prije svega plaće pomorcima. Predstavnik SPH Svalina rekao je i da su na tragu dogovora sa ostalim domaćim brodarima o uvođenju eura kao platežnog sredstva. Atlantska plovidba već je uvela tu praksu a uskoro će to učiniti i drugi brodari. Cilj je izbjegavanje udara na standard pomoraca uslijed tečajnih neravnoteža. Regulacijom su povišene i svote osiguranja pomoraca u slučaju njihove smrti ili invaliditeta pa je tako u slučaju smrti za časnika određena isplata minimalne svote osiguranja od 148.000 dolara uz osiguranje njegovih članova obitelji. Regulira se i ponašanje u slučajevima kriminalizacije članova posade na način da im brodari moraju pružati suport, pravnu pomoć, osigurati jamčevinu u slučajevima inkriminacije koje u nekim zemljama i u istražnom postupku znači pritvaranje, bez mogućnosti sudjelovanja u istrazi sa slobode.
RIJEKA Potpisan je Nacionalni kolektivni ugovor za hrvatske pomorce u međunarodnoj plovidbi kojim se reguliraju socijalna i zdravstvena pitanja hrvatskih pomoraca unutar pravnog sustava RH. Ugovor su potpisali predstavnici Sindikata pomoraca Hrvatske i Udruge Mare Nostrum sa državnim tajnikom za more Brankom Bačićem. U ožujku će se u saborsku proceduru uputiti prijedlog izmjene Pomroskog zakonika kojim će se omogućiti i vraćanje beneficiranog radnog staža za pomorce, najavljuje Bačić. Kolektivnim ugovorom poboljšavaju se prije svega plaće pomorcima. Predstavnik SPH Svalina rekao je i da su na tragu dogovora sa ostalim domaćim brodarima o uvođenju eura kao platežnog sredstva. Atlantska plovidba već je uvela tu praksu a uskoro će to učiniti i drugi brodari. Cilj je izbjegavanje udara na standard pomoraca uslijed tečajnih neravnoteža. Regulacijom su povišene i svote osiguranja pomoraca u slučaju njihove smrti ili invaliditeta pa je tako u slučaju smrti za časnika određena isplata minimalne svote osiguranja od 148.000 dolara uz osiguranje njegovih članova obitelji. Regulira se i ponašanje u slučajevima kriminalizacije članova posade na način da im brodari moraju pružati suport, pravnu pomoć, osigurati jamčevinu u slučajevima inkriminacije koje u nekim zemljama i u istražnom postupku znači pritvaranje, bez mogućnosti sudjelovanja u istrazi sa slobode.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu